آشپزی

راهنمای سفر به چابهار ، تنها بندر اقیانوسی ایران

اگر اهل سفر باشید و هشتگ #برید-به-درک را در فضای مجازی دیده باشید، حتما به سفر به چابهار فکر نموده اید. حال این که چابهار کجاست؟ یا برترین زمان سفر به چابهار چه زمانی است، در مرحله بعدی قرار می گیرد. مهم اولین مرحله است که عکس های زیبا و غروب دل انگیز ساحل...

9 بهمن 1402

آشپزی 30 نفر با ملیت های مختلف در خانه تاریخی پرهامی

مدیر خانه تاریخی پرهامی در حاشیه اولین دورهمی فعالان گردشگری(عصرانه خبرنگاران) با تاکید بر اینکه بوم گردی فرصت های بیشماری را در اختیار ما قرار داده است، بیان نمود: تا کنون برنامه های بسیاری از قومیت های مختلف همانند آشپزی توسط30ملیت گوناگون در این مجموعه...

9 بهمن 1401

3 روش طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی سریع و فوری

ترشی فلفل سبز تند یکی از پرطرفدارترین در جهان است که می توانید آن را در تمام فصول سال در کنار غذا و یا همراه با ساندویچ میل کنید. شما می توانید به روش های مختلفی این ترشی فلفل سبز تند را آماده کنید. در این مقاله می توانید 3 روش مختلف دستور ترشی فلفل برای...

24 دی 1401

کتابفروشی در مالدیو؛ برترین شغل دنیا

فیلیپ بلکول (Philip Blackwell) که پیش از این مسئولیت اداره کتاب فروشی های زنجیره ای بلکولز (Blackwells) را بر عهده داشت، به تازگی یک موقعیت شغلی منحصربه فرد را معرفی نموده است که قطعا می تواند برنده عنوان برترین شغل دنیا باشد.

21 دی 1401

طرز تهیه کیمچی در خانه ؛ خوراک معروف و خوشمزه کره ای

کیمچی یک خوراک تخمیر شده سنتی کره ای است. این خوراک به یاری سبزیجات و ادویه جات گوناگون تهیه می گردد و کره ای ها برای آماده کردن آن معمولا از بائچو و فلفل قرمز استفاده می نمایند. این غذا از غذاهای اصلی کره ای ها است و آن ها معتقدند هرجا فردی کره ای باشد باید...

16 شهریور 1401

چه کنیم تا ماست خانگی آب نیندازد؟

بیشتر افرادی که ماست خانگی درست می نمایند مشکل آب انداختن ماست را تجربه نموده اند، راهکارهای متفاوتی وجود دارد که می توان از شل شدن و آب انداختن ماست جلوگیری کرد.

21 مرداد 1401

طرز تهیه لازانیا سوسیس و سیب زمینی

همواره عادت داریم در ایران، لازانیا را با سس بلونز تهیه می کنیم. اما این غذای خوشمزه را می توان با انواع سس ها پخت و از طعم عالی همه آنها لذنت برد.

19 مرداد 1401

نوشیدنی انرژی زا

بسیاری از قوطی های نوشیدنی های انرژی زا که در فروشگاه ها فروخته می شوند چیزی غیر از آب و شکر و مقدار زیادی مکمل های ویتامین و مواد معدنی نیستند. البته این نوشیدنی ها محرک های گیاهی و کافئین نیز در خود دارند که باعث انرژی انسان می شوند. اما امنیت و سلامت...

18 مرداد 1401

با استفاده از این 5 ماسک خانگی با ریزش مو خداحافظی کنید

ریزش مو معضلی است که امروزه گریبان گیر بیشتر افراد جامعه شده است، راه های درمانی زیادی برای این بیماری توصیه شده اما هیچ راهی مثل درمان خانگی ریزش مو به صورت طبیعی جواب نمی دهد!

30 تیر 1401

پیتزا سوسیس کالباس به روش خانگی

پیتزا سوسیس کالباس خوشمزه که به پیتزای مخلوط هم معروف است، علاوه بر سوسیس و کالباس، قارچ هم دارد که مزه پیتزا را دوست داشتنی تر و ارزش غذایی آن را بیشتر می کند.

28 تیر 1401

16 غذای شیرازی بسیار خوشمزه که حتما باید امتحان کنید

سفر به شیراز، از جمله کارهایی است که برای همواره خاطرات زندگی شما را تغییر می دهد. شاید از خواندن این جمله تعجب کنید؛ اما واقعیت دارد. وقتی به شیراز سفر می کنید، از همان لحظه اول متوجه خواهید شد که به شهری خاص و متفاوت قدم گذاشته اید. با قدم زدن در کوچه...

16 تیر 1401

غذاهای محلی مونته نگرو؛ جواهر درخشان دریای آدریاتیک

مونته نگرو کشوری کوچک در دریای آدریاتیک است که تنوع غذایی بسیاری دارد و عطر و طعم غذاهای آن، به خصوص غذاهای دریایی آن، هر کسی را مدهوش می نماید.

11 اردیبهشت 1401

طرز تهیه دسر بیسکوئیتی دو رنگ؛ با ظاهری زیبا و طعمی عالی!

دسرها یکی از پرطرفدار ترین وعده ها در سراسر جهان هستند و انواع بسیار مختلفی دارند. شما میتوانید به راحتی و در مدت زمان کمی در منزل دسرهای خوشمزه ای درست کنید. یکی از دسرهای ساده و خوشمزه دسر بیسکوئیتی دو رنگ است که ظاهری زیبا و طعمی عالی دارد آماده کردن...

14 دی 1400

تغذیه سالم دانش آموزان

در صورتی که انرژی مورد احتیاج فرد از تغذیه تامین نگردد پروتئین مصرفی که باید صرف رشد و ترمیم بافت های بدن گردد صرف فراوری انرژی می گردد.

18 آبان 1400

بهار و قیصی و کلوچه اش!

زندگی امروز / این کلوچه خوشمزه را برای دورهمی های بهاری تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

10 شهریور 1400

طرز تهیه آبگوشت ساده خانگی در زودپز و قابلمه

در طرز تهیه آبگوشت خانگی ساده تنها به کمی گوشت، پیاز، نخود و لوبیا سفید نیاز داریم. اگر زمان کافی برای تهیه آبگوشت یا همان دیزی سنتی ندارید می توانید در زودپز آن را با زمانی حدود سه ساعت بپزید.

13 تیر 1400

طرز تهیه مَکش؛ غذای خوشمزه ایلامی

از نکاتی که می توان در مورد مکش گفت، نوع طبخ آن است؛ به گونه ای که اگر برای طبخ این غذای دوست داشتنی از آب بیشتری استفاده کنیم، برنجی نرم تر از مَکش بدست می آید که به زلگه مشهور است.

6 خرداد 1400

13 پارادوکس عجیب و تفکربرانگیز زندگی مدرن که یک کاربر توییتر فهرست کرد

ما تصور می کنیم که توییتر، جایی برای نوشتن مطالب عمیق و طولانی نیست. اما گاهی رشته توییت هایی هم توسط کاربران ایرانی و هم فرنگی گذاشته می گردد که بسیار جذاب هستند.

18 اردیبهشت 1400

انواع هوش از نظر گاردنر و دانا زوهار و یان مارشال

در بین نظریات مطرح شده در باب انواع هوش، نظریه هوش چندگانه گاردنر و نظریه هوش سه گانه زوهار و یان مارشال از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند.

11 آذر 1399

خواص عرق آویشن چیست

عرق آویشن از گذشته مورد مصرف بوده و در طب سنتی استفاده می شده است. عرق آویشن ضد درد است و بهترین دارو برای درمان سریع گلو درد چرکین می باشد.

12 آبان 1399
تعداد: (24)