آشپزی 30 نفر با ملیت های مختلف در خانه تاریخی پرهامی

به گزارش وبلاگ پوشه، مدیر خانه تاریخی پرهامی در حاشیه اولین دورهمی فعالان گردشگری(عصرانه خبرنگاران) با تاکید بر اینکه بوم گردی فرصت های بیشماری را در اختیار ما قرار داده است، بیان نمود: تا کنون برنامه های بسیاری از قومیت های مختلف همانند آشپزی توسط30ملیت گوناگون در این مجموعه اجرا شده است.

آشپزی 30 نفر با ملیت های مختلف در خانه تاریخی پرهامی

به گزارش وبلاگ پوشه، سروش پرهامی گفت: با توجه به دغدغه های موجود در جامعه، این مجموعه به رایگان در اختیار کسانی قرار می گیرد که به برگزاری رویداد یا برنامه ای ویژه می پردازند.

وی که کار خود را از بخش راهنمای گردشگری آغاز نموده است، در این باره اعلام کرد: تجربه ای که من سال ها پیش از راهنمای گردشگری بودن به دست آوردم، دید بسیار جامعی نسبت به صنعت گردشگری به من داد و توانستم برای موضوعات مرتبط با گردشگری همانند اقامت، جاذبه ها و رویدادها از تجربیاتم یاری بگیرم.

مدیر خانه تاریخی پرهامی درباره پیشینه و تاسیس این خانه گفت: در شهرهایی همانند اصفهان، کاشان و یزد نمونه این خانه را دیده بودم و ایده تاسیس این بنا از سال 85 در من شکل گرفت؛ در سال 89 در محله اجدادی ام در شیراز این خانه را خریداری کردم و در سال 92 استارت اقامت در این خانه تاریخی زده شد. فعالیت این خانه تاریخی دو سال اول در بخش اقامت و سپس در بخش غذا آغاز شد.

پرهامی درباره برنامه های انجام شده در این مجموعه گفت: در حال حاضر تمرکز من در بخش رویداد در این بنا واقع شده است و به برگزاری رویدادهای مختلف می پردازم. این رویدادها در بخش های مختلف صورت می گیرد که آغاز آن با شب های ملل انجام شد. افراد از کشورهای مختلف و از چند ماه قبل ایمیل می زنند و بلیط رزرو می نمایند؛ در یک شب، تعدادی از آنها به پخت غذا در آشپزخانه ما و میز مخصوصی که برای این کار واقع شده است، می پردازند و پس از آن به توضیحاتی درباره کشورشان می پردازند که برای ما ناشناخته است. تا به امروز 30 ملیت در این مجموعه معرفی شده است.

پرهامی به گردشگری خوراک که فعالیت تازه خانه تاریخی پرهامی است، اشاره نمود و گفت: ساخت مستند به بهانه غذا تازهترین فعالیتی است که در این مجموعه انجام می دهم. بعلاوه در استان فارس از پتانسیلی بسیار زیادی که در این بخش وجود دارد نیز یاری می گیرم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ پخت غذا بخشی از هویت یک جامعه است، اعلام کرد: بیشتر غذاهای ایرانی مدت زیادی را برای آماده شدن سپری می نمایند و این فرصت بسیار مناسبی برای تعامل و آشناتر شدن با جزییات یک منطقه جغرافیایی همانند تاریخ شفاهی و میراث ناملموس است.

پرهامی رفتن به شهر جهرم را برنامه بعدی خود عنوان نمود و گفت: این شهر بسیار برای من مجذوب کننده است و با همراهی تیم وبلاگ پوشه اوایل دی ماه به این سفر می رویم.

وی در سرانجام اعلام کرد: در همه این سال ها کوشش کردم که خانه پرهامی در بخش های مختلف فعالیت کند؛ حتی خانه پرهامی می تواند به عنوان یک مفهوم مورد توجه قرار بگیرد. اطلاعات و سطح دانش من به عنوان فعال صنعت گردشگری از زمان تاسیس بیشتر شده است؛ گردهم آمدن در خانه پرهامی مفاهیم مختلفی همانند برگزاری دورهمی، رویداد و یا تمدد اعصاب مهمانان خود را شامل می گردد. خانه پرهامی به افراد نگاه میزبان به مهمان دارد نه نگاه مشتری گونه.

منبع: همگردی

به "آشپزی 30 نفر با ملیت های مختلف در خانه تاریخی پرهامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشپزی 30 نفر با ملیت های مختلف در خانه تاریخی پرهامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید