سلامتی و پزشکی

12 عارضه ای که با تاثیر دیابت بر سلامت پوست و مو مشاهده می کنید

پوست بزرگترین عضو بدن انسان است و با جای دادن اعصاب و رگ های خونی در خود، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم ماهیت اشیای مختلف را لمس، احساس و در آخر درک کنیم. همانطور که همه ما می دانیم دیابت یا بیماری قند می تواند عملکرد تمامی اعضای بدن را مختل کند؛...

30 فروردین 1403

از قشم چطور بریم به جزیره هرمز؟

اگر در تعطیلات خود هوس بازدید از طبیعت زیبای جزایر جنوبی به سرتان زد و به جزیره قشم سفر کردید، میتوانید بخشی از زمان سفرتان را به بازدید از زیباییهای جزیره هرمز نیز اختصاص دهید. برای این منظور میتوانید از شناورهای دریایی که بین این دو جزیره درحال جابه...

3 اسفند 1402

راهنمای سفر به چابهار ، تنها بندر اقیانوسی ایران

اگر اهل سفر باشید و هشتگ #برید-به-درک را در فضای مجازی دیده باشید، حتما به سفر به چابهار فکر نموده اید. حال این که چابهار کجاست؟ یا برترین زمان سفر به چابهار چه زمانی است، در مرحله بعدی قرار می گیرد. مهم اولین مرحله است که عکس های زیبا و غروب دل انگیز ساحل...

9 بهمن 1402

روشی برای درمان زخم مزمن؛ 3 برابر سریع تر!

شرایط پزشکی مانند دیابت، سرطان، اختلال در گردش خون، و آسیب های ستون فقرات گاهی اوقات می توانند توانایی بدن ما را برای بهبود زخم مختل نمایند. بیماران مبتلا به این قبیل شرایط اغلب با زخم هایی روبرو می شوند که بهبود نمی یابند.

3 اردیبهشت 1402

نشویید، سرد نگه دارید: 8 قانون خرید و تهیه گوشت

نتایج تحقیقات تازه باعث ایجاد نگرانی هایی درباره مسائل ایمنی مرتبط با گوشت شده اند. با این وجود، هنوز نیازی به گیاهخوار شدن نیست.

25 فروردین 1402

رژیم غذایی برای سلامت کیسه صفرا

هنگامی که صحبت از مسائل کیسه صفرا می گردد، مهم است که به آنچه می نوشید توجه داشته باشید، زیرا بعضی از نوشیدنی ها می توانند علائم را تشدید نموده و شرایط را بدتر نمایند. به طور کلی، مصرف مقدار زیادی آب برای یاری به تخلیه سیستم بدن و کاهش خطر ابتلا به سنگ...

19 فروردین 1402

کاشی های سرویس بهداشتی را برق بیندازید!

تمیز کردن کاشی های حمام یکی از مهم ترین مسائل و مشکلاتی است که خانواده ها با آن روبه رو هستند.

19 اسفند 1401

عوارض مصرف زیاد روغن زیتون را جدی بگیرید!

استفاده از روغن زیتون خواص بسیار مناسبی را برای بدن دارد، اما درعین حال زیاده روی در مصرف آن می تواند عوارضی برای سلامت بدن به همراه داشته باشد.

27 بهمن 1401

این میوه خوشمزه سلامت قلب را تضمین می نماید

توت فرنگی یکی از میوه های مجذوب کننده و دوست داشتنی برای همه سنین است و نتایج مطالعات تازه پژوهشگران نشان می دهد:مصرف تنها یک فنجان توت فرنگی در روز می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

22 بهمن 1401

پنج روش کاهش وزن به یاری عسل

پایگاه خبری تایمز هند درمقاله ای پنج روش برای کاهش وزن با مصرف عسل را معرفی نموده است.

19 بهمن 1401

از پیری چشمان خود در 3 دقیقه جلوگیری کنید!

با انجام 2 حرکت ورزشی می توانید چشمان خود را سالم نگه دارید.

16 بهمن 1401

با این مکمل ها از سفیدی مو پیشگیری کنید

بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی به فراوری رنگدانه (ملانین) در فولیکول های مو یاری می نمایند. لذا به منظور حفظ رنگ طبیعی موها باید به مقدار کافی از این مواد مغذی مصرف کنید.

11 بهمن 1401

گریه همسر رافائل نادال سوژه رسانه ها شد

رافائل نادال، پرافتخارترین تنیسور تاریخ با 22 عنوان گرنداسلم، صبح امروز در مرحله دوم مسابقات گرنداسلم استرالیا به مصاف مک کنزی مک دونالد امریکایی رفت و در نهایت در سه ست، مغلوب حریف خود شد.

30 دی 1401

کشف فسیل هیولای دریایی 100 میلیون ساله در استرالیا

شکارچیانِ آماتورِ دایناسور، برای نخستین بار در استرالیا، جمجمه ای را یافته اند که به بدنِ غول دریاییِ الاسموسور متصل است.

25 آذر 1401

همه چیز درباره کپسول آتش نشانی

با خرید کپسول آتش نشانی از خود در برابر آتش محافظت کنید! از این وسیله برای خاموش کردن یا کنترل آتش سوزی های کوچک استفاده می گردد. این کپسول یک وسیله حفاظتی دستی است که با یک ماده شیمیایی خشک یا مرطوب پر می گردد. توجه داشته باشید که شما نمی توانید برای خاموش...

15 آذر 1401

5 خوراکی پاییزی که برای کاهش وزن مفید هستند

مصرف مواد غذایی فصل پاییز با تامین احتیاج بدن به ریزمغذی ها در جلوگیری از کاهش وزن نیز موثر خواهند بود.

8 آذر 1401

اگر از کاربردهای پوست موز خبر داشتید، آن را دور نمی ریختید!

شما می توانید دمنوش پوست موز تهیه کنید. این چای به علت غلظت بالای تریپتوفان، منیزیم و پتاسیم، نفخ را کاهش می دهد و به عنوان یک خواب آور طبیعی عمل می نماید.

25 آبان 1401

زمان طلایی کاشت حلزون چه سنی است؟

بر اساس آخرین ویرایش منابع علمی در سال 2020 زمان طلایی کاشت حلزون شنوایی صفر تا 18 ماهگی و این زمان در ایران صفر تا چهار سالگی است. بیش از 50 درصد بچه ها در صف انتظار کاشت حلزون شنوایی در کشور بالای چهار سال سن دارند و 60 درصد موارد عمل شده سن چهار سال را رد نموده...

27 مهر 1401

نوسازی 9 هزار کلاس درس تازه برای سال تحصیلی 1401

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای سال تحصیلی نو 9 هزار کلاس درس را آماده نموده ایم.

2 مهر 1401

تعطیلی یک واحد صنفی متخلف در بیضا

مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بیضا، از اجرای تشدید نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و تعطیلی یک واحد صنفی متخلف در این شهرستان اطلاع داد.

27 شهریور 1401
تعداد: (294)