لیست 42 خوراکی مفید برای زنگ تفریح مدرسه دانش آموزان

به گزارش وبلاگ پوشه، خوراکی های مفید برای مدرسه باید چه ویژگی های داشته باشند؟ خوراکی ها به عنوان یکی از اجزای رژیم غذایی، نقش عمده ای در رشد بچه ها دارد. بر اساس پژوهش ها، بین سال های 1977 تا 2006، مصرف کالری در بچه ها، 113 کالری افزایش یافته است. این به معنی تغذیه ناسالم بچه ها در این سال ها است. از آن جایی که بچه ها برای ساعاتی از روز در مدرسه هستند، باید در این مدت، خوراکی هایی را به همراه داشته باشند تا دچار ضعف نشوند یا به یادگیری آنها لطمه وارد نشود. اگر در پی هستید در این مقاله از سرویس در به معرفی خوراکی های مفید در مدرسه برای بچه ها و نوجوانان می پردازیم.

لیست 42 خوراکی مفید برای زنگ تفریح مدرسه دانش آموزان

بهترین خوراکی های مفید و مجاز در مدرسه

تنقلات و خوراکی هایی که در کیف دانش آموزان به عنوان میان وعده می گذارید، بهتر است از میان میوه ها و سبزیجات باشند. چون بیشتر بچه ها تعداد وعده های توصیه شده برای خوردن میوه ها و سبزیجات را رعایت نمی کنند ولی بدنشان به ویتامین ها و مواد مغذی موجود در میوه ها نیاز دارد.

همچنین خوردن میوه و سبزیجات از همان دوران کودکی، شانس ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و فشارخون در بزرگسالی را کاهش می دهد. این موضوع به دلیل وجود فیبر، ویتامین های آ و ث در این خوراکی های مفید در مدرسه است.

علاوه بر این، سرو کردن میوه ها به صورت تازه (در صورت تکه تکه کردن آنها)، هر چند گاهی اوقات چالش هایی به همراه دارد و مثلا میوه ها ممکن است تیره یا زود پژمرده شوند ولی باز هم نسبت به خوراکی های غیرمجاز در مدرسه و تنقلات مصنوعی، فواید بیشتری دارند و در ضمنً مقرون به صرفه تر هم هستند.

چه میوه هایی برای خوراکی در مدرسه مناسب و مجاز هستند؟

از میان میوه های مفید برای میان وعده و مصرف در زنگ های تفریح و استراحت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیب

زردآلو

موز

تمشک

بلوبری

طالبی

گیلاس

نارنگی

گریپ فروت

انگور (قرمز، سبز یا بنفش)

خربزه

کیوی

انبه

شلیل

پرتقال

هلو

گلابی

آناناس

آلو

توت فرنگی

نارنگی

هندوانه

*علاوه بر این ها، کنسرو میوه های مختلف هم گزینه ای مناسب است چون این خوراکی های مفید در مدرسه، ماندگاری طولانی دارند و درست کردن آن ها، کم هزینه و آسان بوده و در عین حال سالم هم هستند.

*میوه های خشک شده مثل کشمش، زردآلو، سیب، زغال اخته، آناناس، پاپایا و … که قند کمی دارند یا در تهیه آن ها از افزود نی ها استفاده نشده است، انتخاب های خوبی به شمار می فرایند.

*حتی می توانید میوه ها را به صورت منجمد شده سرو کنید. میوه هایی مثل انگور، زغال اخته، توت فرنگی، هلو و انبه را از قبل در فریزر بگذارید و آن ها را به صورت منجمد سرو کنید.

*سالاد میوه هم از دیگر انواع خوراکی های مفید در مدرسه است. از بچه ها کمک بگیرید و با هم یک سالاد میوه خوشمزه درست کنید. بهتر است از انواع میوه های رنگارنگ برای افزایش جذابیت استفاده کنید.

* میوه ها را هم در لیست نوشیدنی های مفید برای دانش آموزان قرار دهید. مخلوط میوه های مختلف با آب، ماست، شیر و یخ کمک زیادی به هیدراته ماندن بدن بچه ها می کند. بهتر است از شکر و قندهای مصنوعی در تهیه آن ها استفاده نکنید.

سبزیجات مناسب برای بچه ها در مدرسه

سبزیجات را می توان به صورت خام با هوموس، یا سس سالاد سرو کرد. سبزیجات مناسب برای میان وعده دانش آموزان شامل موارد زیر می شود:

کلم بروکلی

ساقه های خرد شده هویج

گل کلم

چوب کرفس

خیار

فلفل (سبز، قرمز یا زرد)

نخود فرنگی

لوبیا رشته ای یا لوبیا سبز آبپز شده

ورقه های گوجه فرنگی یا گوجه گیلاسی

درست کردن یک سالاد با سبزیجات یک روش عالی برای سرو آن ها است. با این کار تنوع سبزیجات بالا می رود و بچه ها از طعم های بیشتری لذت می برند. به بچه ها اجازه دهید خودشان سالاد را درست کنند. همچنین می توانید را روی ساقه های کرفس بمالید یا به آنها کشمش اضافه کنید.

غلات سالم به عنوان خوراکی مجاز برای زنگ تفریح دانش آموزان

اگرچه بیشتر بچه ها معمولا به غلات روی خوش نشان می دهند ولی باید بدانید که بسکمک از این غلات و خوراکی هایی که با آن ها درست می شوند مثل کلوچه ها، کیک ها، غلات شیرین شده و سایر غلات تصفیه شده، قند یا چربی اشباع شده بالایی دارند.

اما شما سعی کنید بیشتر از غلات کامل استفاده کنید که فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به غلات تصفیه شده دارند. علاوه بر این، سعی کنید قندهای اضافه شده را به کمتر از 35 درصد وزنی محدود کنید.

توجه داشته باشید که کلوچه ها، کیک های میان وعده و با توجه به کیفیت غذایی ضعیف آنها باید برای به صورت محدود در رژیم غذایی بچه ها قرار بگیرند.

یک روش جای دادن غلات در رژیم غذایی بچه ها و دانش آموزان این است که نان گندم، پیتا یا تورتیلا را با سبزیجات پر کرده یا آنها را با سرو کنید.

غلات صبحانه

*غلات سبوس دار مثل کشمش و گندم برشته، چه به صورت خشک و چه با شیر کم چرب، میان وعده های خوبی هستند. در پی غلاتی باشید که در هر وعده بیش از 6 گرم قند نداشته باشند.

*کراکرهای سبوس دار مثل تریسکویت، که در طعم های مختلف یافت می شوند یا کراکر چاودار می توانند به تنهایی یا همراه با تاپینگ هایی مانند پنیر کم چرب، کره بادام زمینی یا کم چرب سرو شوند.

*کیک های برنجی از دیگر خوراکی های مفید در مدرسه هستند. اما در پی کیک برنجی باشید که از برنج قهوه ای (غلات کامل) تهیه شده است. این کیک ها طعم های مختلفی دارند و می توانند با یا بدون تاپینگ سرو شوند.

* را از نمونه های کم چرب انتخاب کنید. مثلا ذرت هایی که با اسپری روغن نباتی و اضافه کردن پنیر پارمزان، پودر سیر یا سایر ادویه های غیر نمکی، مزه دار شده اند.

*گرانولای سبوس دار که قند کم و کالری میانهی دارند و با دارچین، عسل، جو دوسر، شکر قهوه ای افرا و کره بادام زمینی مزه دار شده اند گزینه های مناسبی به عنوان میان وعده در زنگ تفریح هستند.

محصولات لبنی کم چرب

لبنیات منبع عالی کلسیم هستند که می توانند به ساخت استخوان های قوی کمک کنند. با این حال، محصولات لبنی همچنین بزرگ ترین منابع چربی اشباع شده انسداد عروق در رژیم غذایی بچه ها هستند. برای محافظت از استخوان ها و قلب بچه ها، مطمئن شوید که غذاهای لبنی که سرو می شوند، کم چرب یا بدون چربی باشد.

در پی ماست های کم چرب یا بدون چربی، با قند میانه باشید. ماست کم چرب یا بدون چربی را می توان با میوه تازه یا منجمد یا گرانولای کم چرب سرو کرد. نیز از دیگر محصولات لبنی است که کلسیم بدن را تامین می کند، اما معمولا چربی اشباع آن بسیار بالاست.

پنیر منبع شماره دو چربی اشباع مضر برای قلب در رژیم غذایی بچه ها است. اما می توانید پنیر کم چرب را با سایر غذاها مانند میوه، سبزیجات یا کراکر غلات کامل سرو کنید. پنیرهای کم چرب رشته ای یا موزارلا گزینه های خوبی هستند.

در مورد بچه های که ترجیح می دهند شیر گاو ننوشند، نوشیدنی های سویا غنی شده با کلسیم را انتخاب کنید.

سایر خوراکی های مفید در مدرسه برای میان وعده

* آجیل انتخاب سالمی از میان خوراکی های مفید در مدرسه است، اما از آن جایی که آجیل کالری متراکم دارد، بهتر است آنها را همراه با یک میان وعده دیگر مانند میوه سرو کنید. یک مشت کوچک آجیل یک وعده غذایی مناسب است. بادام زمینی، پسته، بادام، گردو، بادام هندی یا آجیل سویا از میان وعده های مناسب برای دانش آموزان هستند.

هشدار: تعداد کمی از بچه های در حال رشد، حساسیت شدیدی به بادام زمینی و/یا آجیل درختی دارند. قبل از آوردن بادام زمینی، کره بادام زمینی یا سایر آجیل ها به عنوان میان وعده، مطمئن شوید که هیچ یک از بچه ها آلرژی ندارند.

سوالات متداول

میوه های خشک مناسب برای تغذیه در مدرسه شامل چه مواردی می شوند؟

میوه های خشک شده مثل کشمش، زردآلو، سیب، زغال اخته، آناناس، پاپایا و … که قند کمی دارند یا در تهیه آن ها از افزود نی ها استفاده نشده است، انتخاب های خوبی به شمار می فرایند.

چه تنقلاتی برای بچه ها در مدرسه مناسب است؟

تنقلات و خوراکی هایی که در کیف دانش آموزان به عنوان میان وعده می گذارید بهتر است از میان میوه ها و سبزیجات باشند. آجیل، لبنیات کم چرب و غلات نیز گزینه های خوبی برای میان وعده دانش آموزان در زنگ تفریح هستند.

منبع: cspinet

منبع: افق کوروش

به "لیست 42 خوراکی مفید برای زنگ تفریح مدرسه دانش آموزان" امتیاز دهید

1 کاربر به "لیست 42 خوراکی مفید برای زنگ تفریح مدرسه دانش آموزان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست 42 خوراکی مفید برای زنگ تفریح مدرسه دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید