نشویید، سرد نگه دارید: 8 قانون خرید و تهیه گوشت

به گزارش وبلاگ پوشه، نتایج تحقیقات تازه باعث ایجاد نگرانی هایی درباره مسائل ایمنی مرتبط با گوشت شده اند. با این وجود، هنوز نیازی به گیاهخوار شدن نیست.

نشویید، سرد نگه دارید: 8 قانون خرید و تهیه گوشت

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از دیلی تلگراف، دنیای مواد غذایی با مجموعه ای از افشاگری های مخرب تکان خورده است. کلاهبرداری هایی اجرا شده است. تحقیقات جنایی به وسیله آژانس استاندارد های غذایی نشان داد که یک شرکت مستقر در بریتانیا بر روی گوشت ها برچسب ساخت بریتانیا را زده در حالی که گوشت ها در واقع از اتحادیه اروپا و امریکایی جنوبی وارد شده بودند. پس از آن موضوع ایمنی وجود دارد. تحقیقات اجرا شده به وسیله Farmers Weekly نشان داد که گوشت های خوک قدیمی پیش از ارسال برای پردازش بیش تر با گوشت های تازه مخلوط شده بودند.

در همین حال، مطالعات جداگانه نشان داد که سویه های اشریشیا کلی در گوشت خام می تواند عامل 8 درصد از عفونت های دستگاه ادراری باشد. به این موضوع تردید های مرتبط با گوشت آزمایشگاهی (که ممکن است در ایتالیا ممنوع گردد) و اخباری مبنی بر اینکه دانشمندان یک کوفته از DNA منقرض شده ماموت ساخته اند را نیز اضافه کنید.

همان طور که پروفسور کریس الیوت از موسسه امنیت غذایی جهانی در اولستر در ایرلند سال ها هشدار داده بود خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این کشور را در برابر تقلب در عرصه مواد غذایی آسیب پذیر ساخته است.

واردات بریتانیا پس از عبور از بنادر اروپایی دیگر تحت آنالیز های اولیه قرار نمی گیرد. بریتانیا دیگر اطلاعاتی را با آژانس های اروپایی به اشتراک نمی گذارد و دیگر به آزمایشگاه های قاره اروپا همچون سالیان پیشین دسترسی ندارد. کاهش هزینه های دولت نیز نقش مهمی دارد. آژانس استاندارد های غذایی به منابع بیشتری احتیاج دارد. بریتانیا به سرمایه گذاری بسیار بیش تری برای یکپارچگی زنجیره های تامین و مقررات احتیاج دارد.

علاوه بر تقلب به وسیله انسان ها در خصوص دشمن میکروسکوپی شرایط چگونه است؟ به گفته پروفسور کات ریس از دانشگاه ناتینگهام اشریشیا کلی در روده انسان و حیوان زندگی می نماید. گوشت به عنوان یک ماهیچه درون حیوان سترون است. گوشت یا به وسیله محتویات روده حین ذبح و یا به وسیله افراد حمل نماینده اگر حامل اشریشیا کلی باشند آلوده می گردد.

ریس می گوید یک مشکل این است که ما احساس مسئولیت شخصی خود را در قبال بهداشت مواد غذایی از دست داده ایم و آن را به خرده فروشان واگذار نموده ایم.

چگونه می توانیم گوشت بهتری انتخاب کنیم؟ در اینجا قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید.

1-گوشت را به صورت کامل بخرید

چه تازه و چه منجمد و با قطعات کامل هر گونه آلودگی روی سطح وجود دارد. وقتی صحبت از تقلب می گردد همین امر صدق می نماید. اگر در حال خرید یک استیک، یا یک تکه بره، یا فیله یا سینه مرغ هستید بعید است که با تقلب روبرو شوید این موضوع بیش تر در خصوص غذا های فرآوری شده رخ می دهد که گوشت جزء مواد تشکیل دهنده آن است و جایگزین شده است.

2-از مزارع پرورش حیوانات بخرید

تهیه گوشت به طور مستقیم از مراکز و مزارع پرورش و فراوری گوشت به وسیله سفارش پستی یا فروشگاه های آن مراکز بدان معناست که احتمال ردیابی بیش تر است و کم تر در برابر تقلب احتمالی آسیب پذیر می شوید. دانستن اینکه حیوان دقیقا از کجا آمده برترین عامل برای دفاع از شماست حتی اگر به این معنی باشد که هزینه بیشتری صرف خوردن گوشت کم تر کنید. هرچه زنجیره تامین کوتاه تر باشد امکان کم تری برای تقلب وجود دارد.

3- گواهینامه ها و تاییدیه ها را در نظر بگیرید

این امر مانع از تقلب جدی (برچسب گذاری غلط) نمی گردد، اما به معنای قابلیت ردیابی بیش تر است.

4-گوشت چرخ نموده را بپزید

ترکیب کردن گوشت های چرخ نموده حیوانات مختلف با یکدیگر باعث افزایش خطر آلودگی می گردد. هرگز یک همبرگر صورتی (نپخته) را نخورید این دیوانگی مطلق است!

5-گوشت را نشویید

باکتری ها با پختن از بین می روند، اما نه با آب ساده. دست زدن اضافی به گوشت خام همراه با پاشیدن آب خطر توسعه عفونت را افزایش می دهد.

6-دست های خود را بشویید

پیش و پس از دست زدن به گوشت به طور اساسی پس از دست زدن به بسته بندی گوشت که می تواند مقادیر زیادی میکروب های مضر را حمل کند. از آب و صابون برای شستن دست های تان بهره ببرید و آن را به مدت 20 ثانیه بشویید و سپس از حوله ای برای خشک کردن دست ها بهره ببرید که برای کار دیگری از آن استفاده نخواهید کرد.

7-گوشت را سرد نگه دارید

کشوی پایینی (معمولا برای سالاد در نظر گرفته می گردد) سردترین نقطه یخچال است و اگر صرفا از آن برای گوشت استفاده می کنید خطر سرایت آلودگی یا چکیدن آب گوشت روی مواد غذایی دیگر وجود ندارد.

8- غذا های آماده را کاملا گرم کنید

غذا های آماده را بپزید و در آن صورت احتمالا بی خطر خواهد شد. ریس می گوید: یک گروه از ارگانیسم ها وجود دارند که باعث ایجاد مشکل در گوشت می شوند و آن ها هستند که هاگ فراوری می نمایند.

این هاگ ها به وسیله باکتری ها باقی می مانند و بر اثر حرارت از بین نمی روند و باعث ایجاد گاستروانتریت (یا بیماری التهاب معده ای روده ای) می شوند.

ریس تاکید می نماید که شیوع این بیماری در بریتانیا وجود نداشته و مسائل فعلی فساد گوشت در آنالیز های معمول آنالیز شده است.

منبع: فرارو

به "نشویید، سرد نگه دارید: 8 قانون خرید و تهیه گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشویید، سرد نگه دارید: 8 قانون خرید و تهیه گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید