پنج روش کاهش وزن به یاری عسل

به گزارش وبلاگ پوشه، پایگاه خبری تایمز هند درمقاله ای پنج روش برای کاهش وزن با مصرف عسل را معرفی نموده است.

پنج روش کاهش وزن به یاری عسل

عسل شیرین نماینده ای طبیعی است که اگر صحیح مصرف گردد می توان برای کاهش وزن از آن بهره برد، چون میل به سایر شیرینی ها را کاهش می دهد و بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را فراهم می نماید.

مصرف عسل برای حفظ سلامتی مفید است و افرادی که در پی کاهش وزن خود هستند می توانند آن را به جای قند تصفیه شده مصرف نمایند. با وجود این، مصرف صحیح عسل برای بهره بردن از خواص مفیدش بسیار مهم است. در ادامه پنج توصیه ساده درباره مصرف صحیح عسل با هدف کاهش وزن ارائه نموده ایم.

مصرف صبحگاهی عسل همراه گارسینیا کامبوجیا (میوه ای شبیه کدوتنبل به بزرگی پرتقال که رنگ آن سبز یا زرد و بومی اندونزی است) فواید بسیاری دارد که مهم ترین تسهیل کردن فرایند کاهش وزن بدن است. تحقیقات نشان می دهد گارسینیا کامبوجیا سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و موجب می گردد سطح انرژی بدن در طول روز بیشتر باشد. افراد می توانند برای ارتقای ناگهانی سوخت و ساز بدن صبح ها با شکم خالی عسل محلول در آب گرم بنوشند. این اقدام سبب می گردد میل به غذا و گرسنگی در طول روز کاهش یابد و در مجموع کالری دریافتی بدن کاهش یابد.

آنجنای آگروال کارشناس عسل و بنیانگذار شرکت رویال بی نچرالز (Royal Bee Naturals Pvt. Ltd) می گوید: در مقایسه با شکر، کالری عسل کمتر است، اما شیرینی اش آن قدر قوی است که به انتخاب اول کسانی تبدیل شده است که کوشش می نمایند میل شدیدشان به شیرینی را فرونشانند بی آنکه کالری زیاد دریافت نموده باشند. یعنی با مصرف عسل به جای شکر، بدن کمتر کالری دریافت می نماید. افزون بر این عسل را می توان به جای قند تصفیه شده به قهوه، غلات حجیم شده صبحانه، چای و سایر نوشیدنی هایی اضافه نمود که قبل از مصرف شیرین می گردد.

عسل، چون آنزیم هایی دارد که کربوهیدرات موجود در غذا را تجزیه و هضم غذا را تسهیل می نماید، در سراسر جهان به تقویت نماینده دستگاه گوارش معروفیت دارد. مصرف عسل برای حفظ سلامتی مفید است به ویژه وقتی بحث بهبود هضم غذا به میان می آید. خوردن چند قاشق عسل بعد از شام، مخصوصاً پس از صرف غذایی سنگین، بسیار مفید است. چون وزن ساکنی که در سیستم گوارش شما ایجاد شده است را کاهش می دهد.

عسل در ارتقا دادن سطح انرژی بدن شما معجزه می نماید و اگر انرژی تان بیشتر باشد می توانید بهتر ورزش کنید. بنابراین، مصرف عسل قبل یا هنگام ورزش، راهی بی نظیر برای افزایش سطح انرژی بدن است. اگر قبل از ورزش یک قاشق چای خوری عسل بخورید، بهتر ورزش می کنید و در طول تمرین احساس می کنید پرانرژی تر هستید. این کار به شما یاری می نماید از رژیم تمرینی خود بیشتر استفاده کنید و مزایای ورزش کردن را بیشینه می نماید.

عسل میزان زیادی قند طبیعی دارد و می تواند حس رضایت ایجاد کند و هوس خوردن میان وعده های ناسالم را کاهش دهد. اگروال می گوید: هرچند فرد نباید خودش را از غذا محروم کند، رعایت میزان وعده ها مهم است. از این رو، قاشق غذاخوری پر از عسل می تواند انرژی مورد احتیاج بدن را تامین کند بی آنکه موازنه غذایی بدن را برهم زند. عسل سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. مواد مغذی زنده درون عسل ارگانیک فرآوری نشده سوخت و ساز بدن را بیشتر می نماید و ظرفیت چربی سوزی بدن را افزایش می دهد.

ویدی چاولا، بنیانگذار کلینیک رژیم غذایی فیزیکو، توصیه می نماید اول صبح و پیش از خواب شب عسل مصرف گردد. ترکیبات مهم موجود در عسل اشتها را محدود می نماید و موجب کاهش وزن می گردد. بنابراین، عسل برترین غذا برای وزن کم کردن است. می توانید یک قاشق عسل را در لیوان آب یا فنجان چای سبز خود بریزید. هرچند عسل غذایی برای کاهش وزن محسوب می گردد، مصرف بیش از حد آن کالری دریافتی بدن را افزایش می دهد.

منبع: گردشبان

به "پنج روش کاهش وزن به یاری عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج روش کاهش وزن به یاری عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید