کتاب

انتقاد تند از یک آهنگ پرحاشیه ، چرا در یکی از مراکز فلسفه ایران باید چنین آهنگی ساخته شود؟ ، موسیقی و هنری که باعث مفسده شود باید حرام و ممنوع باشد

موسیقی به عنوان راهی برای تاثیرگذاری بر جامعه و تغییر آن، شناخته می شود. نوعی خاص از موسیقی می تواند جامعه را هدایت کرده و فرهنگ درست ایجاد کند، اما در مقابل، موسیقی بدون ریشه و سطحی نیز می تواند در تربیت جامعه تاثیر منفی بر جای بگذارد.

17 تیر 1402

آمار نشر اردیبهشت ؛ پیشتازی تألیف بر ترجمه آثار حوزه کودک

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، اردیبهشت ماه، به علت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کشور برای علاقه مندان به کتابخوانی به بهار کتاب و فعالان نشر معروفیت پیدا نموده است. اردیبهشت ماه امسال با برپایی سی و چهارمین دوره نمایشگاه...

19 خرداد 1402

کتابفروشی در مالدیو؛ برترین شغل دنیا

فیلیپ بلکول (Philip Blackwell) که پیش از این مسئولیت اداره کتاب فروشی های زنجیره ای بلکولز (Blackwells) را بر عهده داشت، به تازگی یک موقعیت شغلی منحصربه فرد را معرفی نموده است که قطعا می تواند برنده عنوان برترین شغل دنیا باشد.

21 دی 1401

اضافه شدن اسناد لانه جاسوسی به کتاب های درسی!

علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مورد ایجاد تغییرات محتوایی در کتاب های درسی گفت: کتاب کار و فناوری در پایه ششم از کتاب هایی است که سال جاری تغییر خواهد نمود و در حال باز طراحی آن هستیم. کتاب دیگری که کاندید تغییر کردن بوده، اما هنوز...

3 آذر 1401

زمان نصب تندیس و سنگ آرامگاه هوشنگ ابتهاج معین شد

امروز طی مراسمی در محل خاکسپاری هوشنگ ابتهاج (باغ محتشم رشت) تندیس و سنگ آرامگاه سایه نصب می گردد.

26 شهریور 1401

تشریح جزییات ویژه برنامه آزادسازی خرمشهر

مجدالدین معلمی جزییات برنامه شهر آسمانی و برنامه های جنبی سالگرد آزادسازی خرمشهر را تبین و تشریح کرد.

15 تیر 1401

کتاب اسرار آل محمد(ص) و سلیم بن قیس منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب اسرار آل محمد(ص) و سلیم بن قیس اثر کاظم استادی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 280 صفحه منتشر شد.

12 اردیبهشت 1401

انتشار داستان های برگزیده پنجمین جایزه داستان سیمرغ

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، مجموعه داستان ده داستان برای سیمرغ شامل 8 داستان کوتاه به قلم راضیه مهدی زاده از تهران، شقایق بشیرزاده از آلمان، مریم عزیزخانی از تهران، شیما محمدزاده مقدم از اسفراین، معصومه قدردان از اسفراین، حامد اناری از نیشابور،...

7 اردیبهشت 1401

کتابخانه های صحرایی فراموش شده شینگتی

شهر باستانی و کویری شینگتی (Chinguetti) در کشور موریتانی، روی لبه غربی صحرا (بیابان بزرگ آفریقا) واقع شده است و از زمان تاسیس در بیشتر از دو قرن قبل تا کنون تغییرات کمی را به خود دیده است. خانه های این شهر هنوز هم از خشکه چینی متمایل به قرمز و گِل با سقف های مسطح...

21 بهمن 1400

رشته مدیریت مالی در کانادا چگونه است؟

اگر تمایل به ادامه تحصیل در رشته مدیریت مالی در کانادا دارید و میخواهید از جزئیات مختلف رشته فاینانس باخبر شوید، با لتسگو یونی همراه شوید. در حال حاضر، کشور کانادا به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در دنیا بدل شده که هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی را به...

19 بهمن 1400

حافظ و بتهوون در کتاب شب

تهران (پانا) - برنامهکتاب شب رادیو تهران در دو هفته پیشِ رو اختصاص به بازخوانی ماجراهای زندگی دو شخصیت برجسته جهانی دارد.

11 آبان 1400

دنیا بدون زنبور چگونه است؟

دویچه وله: 20 مه مصادف است با روز دنیای زنبور. یک لحظه تصور کنید که زنبوری در دنیا وجود ندارد. در این گزارش تصویری به شما نشان می دهیم که زندگی بدون زنبور ها چگونه خواهد بود و آن ها چه نقشی در حیات ایفا می نمایند؟

20 مرداد 1400

7 قاتل خلاقیت در بچه ها شما

بچه ها ذاتاً خلاق به جهان می آیند و راه های مختلفی برای بروز خلاقیت در بچه ها وجود دارد، اما متأسفانه بعضی اشتباهات والدین در ارتباط با بچه ها، خلاقیت آن ها را کور می نماید.

11 خرداد 1400

13 پارادوکس عجیب و تفکربرانگیز زندگی مدرن که یک کاربر توییتر فهرست کرد

ما تصور می کنیم که توییتر، جایی برای نوشتن مطالب عمیق و طولانی نیست. اما گاهی رشته توییت هایی هم توسط کاربران ایرانی و هم فرنگی گذاشته می گردد که بسیار جذاب هستند.

18 اردیبهشت 1400

سمیح کاپلان اوغلو : ما نجات پیدا می کنیم

تهران (پانا) - سمیح کاپلان اوغلو فیلمساز شناخته شده سینمای ترکیه که فیلم گندم او امروز یک نمایش ویژه در سالن اصلی پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب دارد، به همین مناسبت پیامی را به جشنواره هنر زنده است منتشر کرد.

8 فروردین 1400

دغدغه استفاده از بن اهل قلم در نمایشگاه کتاب

محمود معتقدی که معتقد است کتاب باید مورد ملاقات قرار بگیرد، با بیان این که نمایشگاه مجازی کتاب تجربه خوبی نبود، از این که نتوانسته است از بن اهل قلم در این رویداد استفاده کند و از پیشنهادی برای برطرف مسائل این چنینی می گوید.

9 اسفند 1399

سفر به گذشته با حس بویایی

بو ها تجربه ما را از دنیا پیرامون شکل می دهند، ولی ما اطلاعات حسی خیلی محدودی از گذشته داریم؛ بو ها همچنین فرار و ناپایدار هستند و زود فراموش می شوند، از این رو ما کوشش می کنیم راهی برای نگهداری آن ها پیدا کنیم.

18 بهمن 1399

انواع هوش از نظر گاردنر و دانا زوهار و یان مارشال

در بین نظریات مطرح شده در باب انواع هوش، نظریه هوش چندگانه گاردنر و نظریه هوش سه گانه زوهار و یان مارشال از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند.

11 آذر 1399

برانکو ایوانکوویچ با آقای پروفسور وارد بازار ایران شد

به گزارش خبرنگاران، اصغر نیک سیرت مترجم برانکو ایوانکوویچ در دوران طلایی حضور وی در راس کادرفنی پرسپولیس اقدام به نگارش خاطرات روزانه و بازی های این تیم در طول همان مدت کرده بود.

21 آبان 1399

شوخی های جدی شاه عباس با خارجی ها

به این ترتیب، دعوای میان هلند و انگلیس به رقابت در بازار ایران کشید و از آن جا که آن ها نمی توانستند داخل خاک ایران به روی هم اسلحه بکشند، مجبور شدند برای تصاحب بازار به رقابت تجاری به وسیله پایین آوردن قیمت رو آورند.

14 آبان 1399
تعداد: (42)