35 مدل موی زنانه و دخترانه که سال جاری ترند شده اند!

به گزارش وبلاگ پوشه، انتخاب مدل موی مناسب تاثیر شگرفی بر استایل زنانه دارد. در صورتی که مدل موی زنانه مناسب فرم صورت یا لباس نباشد زیبایی لباس هم تاثیری بر داشتن استایل شیک نخواهد داشت. به علت اهمیت بالای این موضوع در این مطلب به آنالیز انواع مختلف مدل موی زنانه و نحوه انتخاب آن بر اساس فرم صورت پرداخته ایم.

35 مدل موی زنانه و دخترانه که سال جاری ترند شده اند!

مدل موی کوتاه زنانه

در ترند مدل موی سال جاری مانند سال های گذشته چند مدل موی زنانه کوتاه از بقیه متمایز بوده و هوادارهای بسیاری دارند. در ادامه مدل موهای کوتاه ترند سال جاری را معرفی نموده و بعضی را توضیح داده ایم.

  • مدل موی پیکسی
  • مدل موی باب
  • مدل موی زنانه چتری
  • مدل موی بلانت
  • مدل موی بیبی بنگ
  • مدل موی شگ
  • مدل موی واب (باب موج دار)
  • مدل موی باب بلند
  • مدل موی Chanel

1. مدل موی زنانه پیکسی

مدل موی کوتاه زنانه پیکسی که خیلی کوتاه است و برش های کوتاه بسیار مرتبی در کناره ها و پشت گردن دارد یکی از مدل موهای زیبای سال جاری به شمار می رود. مدل پیکسی بسیار شیک و مدرن بوده و برای همه انواع مو از جمله صاف، موج دار، مجعد و فر مناسب است.

2. مدل موی زنانه باب

مدل موی کوتاه باب یک نسخه راحت و مدرن مدل کوتاهی باب است. این مدل برای کوتاهی موی زنانه سال جاری و برای خانم هایی که هوادار مدل موهای شیک و زیبا هستند بسیار مناسب است. در مدل موی باب کوتاه در قسمت پشت سر موها کوتاه تر بوده و در کناره های سر موها بلندتر هستند. بعلاوه بلندی موها در کنارهای سر از گوش کمی پایین تر است.

3. مدل موی کوتاه با چتری

مدل موی چتری دار هم جزو مدل های پرهوادار سال جاری به شمار می رود. این مدل سال جاری می تواند در انواع مختلفی استفاده گردد به عنوان مثال می توان چتری را با بغل موهای بلند ترکیب نموده و برای کسانی که دوست دارند مدل موی زنانه فرق وسط داشته باشند به کار گرفت.

4. مدل موی بلانت

تعیینه اصلی مدل موی کوتاه بلانت پایه صاف است. بلندی این مدل مو تا روی شانه بوده، اما می توان آن را در بلندی های مختلف بسته به ترجیح فرد استفاده کرد.

5. مدل موی بیبی بنگ

مدل موی بیبی بنگ با چتری های بلندش که تا بالای ابرو بلند هستند تعیین می گردد. بلندی میانه این مدل تا روی گردن است. می توان مدل چتری این استایل را تغییر داد.

6. مدل موی شگ

مدل موی شگ برای خانم هایی که دوست دارند موهایشان حجم بیشتری داشته باشد مناسب است. این مدل به صورت لایه هایی که از ابروها آغاز می شوند ایجاد شده و دارای چتری است. بلندی این مدل مو تا شانه ها است.

7. مدل موی واب

مدل موی واب همان مدل موی Chanel بوده که بلندی آن تا چانه است. این مدل برای همه انواع صورت مناسب است که سال جاری جز مدل های ترند قرار گرفته است.

8. مدل موی لانگ باب

مدل موی باب از پشت سر کوتاه بوده و در جلو بلندتر است. به همین علت این مدل یک خط افقی را در طرفین سر به وجود می آورد. مدل باب بسیار شیک و زیبا بوده و می تواند در بلندی های کوتاه و میانه روی موها اعمال گردد.

با استفاده از مدل موی کوتاه می توان زیبایی های صورت را که اغلب زیر موهای بلند پنهان می شوند بیشتر نشان داد. برخلاف تصور عموم افراد، موی کوتاه زیبایی و زنانگی را کاهش نمی دهد. علاوه بر این بسیار راحت و کاربردی بوده و برای خانم هایی که نمی خواهند در روز وقت زیادی را صرف موهایشان نمایند مناسب است.

مدل موی دخترانه تازه

مدل های بسیار متنوعی برای دختران وجود دارند که در ادامه مدل های ترند سال جاری را معرفی نموده ایم. این مدل موها برای فصل تابستان هم بسیار مناسب هستند.

9. مدل موی صاف باب

این مدل برای دخترانی که موی کوتاه دارند بسیار مناسب است. مدل باب جز مدل های کلاسیک است که مهم ترین ویژگی مثبت آن این است که نیازی به مرتب کردن منظم ندارد. این مدل مو بسیار راحت بوده و می توانند بدون نگرانی از اذیت شدن به وسیله موها بازی نمایند.

10. مدل موی باب یک طرفه

این مدل یکی دیگر از انواع متنوع مدل باب است. در صورتی که موهای دختر بچه نازک باشد این مدل یک انتخاب مناسب برای او به شمار می رود. بخش های کناری مو باعث حجم دهی به موها شده و صورت را به شکل مناسبی فرم می دهند. بخش های کناری این مدل را انتخاب مناسبی برای صورت های قلبی شکل می سازند.

11. مدل موی باب زاویه دار کوتاه

مدل موهای باب یکی از راحت ترین انواع مدل مو برای دختران هستند، اما نیازی نیست که همواره نوع کلاسیک آن را انتخاب کنید. به همین منظور می توانید از مدل کوتاهی باب زاویه دار بهره ببرید. مدل باب زاویه دار به این صورت است که موها در یک طرف بلندتر و در سمت دیگر کوتاه تر هستند. این استایل زاویه دار مناسب دخترانی است که صورت گردی دارند؛ زیرا باعث می گردد صورتشان کشیده تر نشان داده گردد.

12. مدل باب معکوس

اگرچه این مدل برای موهای موج دار و شلخته مناسب نیست، اما برای دخترانی که موهای صافی دارند بسیار عالی است.

13. مدل باب مجعد با چتری

در صورتی که موی دختر بچه شما به صورت ذاتی مجعد و فر است، این مدل انتخاب مناسبی برای او به شمار می رود. چتری های این مدل باعث می شوند صورت قالب پیدا کند و بسته به ساختار چهره کودک می توانند کم پشت، بلنت (دارای انتهای صاف) و کوتاه باشند. علاوه بر این این امکان هم وجود دارد که به صورت کلی چتری را حذف نموده و تنها استایل کلاسیکی را با مدل مجعد باب ایجاد کنید.

مدل موی دخترانه برای موهای بلند

در صورتی که دختران موهای بلند خود را دوست داشته باشند و نخواهند آن را خیلی کوتاه نمایند می توان از مدل هایی که در ادامه برای موهای بلند معرفی شده اند استفاده کرد.

14. موی صاف بلند با چتری های کناری

مدیریت این مدل موی کلاسیک بلند راحت است. این مدل مو هنگام باز گذاشتن موها زیبا است و برترین قسمت آن این است که به راحتی با استفاده از گیره مو می توان چتری ها را از جلوی صورت دختران کنار زد که هنگام ورزش کردن یا بازی کردن اذیت نشوند. علاوه بر این امکان بستن موها با کش مو یا بافتن آن ها هم وجود دارد.

15. چتری های کم پشت و لایه های بلند مو

این مدل مو برای دخترانی که صورت گرد و موهای نازک و ظریفی دارند مناسب است. چتری های کم پشت و لایه های بلند مو قالب زیبایی را در اطراف صورت ایجاد می نمایند. علاوه بر این لایه های مو باعث حجم دهی به موهای نازک و ظریف می شوند.

16. مدل موی پر (Feathered Layers)

مدل پر موی مناسب دیگری برای موهای نازک و بلند است. لایه های کم حجم پر مانند باعث می شوند حجم بیشتری به موها اضافه گردد.

17. مدل موی صاف با چتری صاف

در صورتی که موهای دختران ضخیم باشد می توانید این مدل را برای موهایشان انتخاب کنید. در قسمت جلوی موها می توان چتری صافی که صاف و پر پشت است را افزود. طول چتری ها می تواند تا بالای ابروها یا بسته به راحتی دختر بچه کوتاه تر باشد.

18. مدل موی زنانه موج دار بوهو

این مدل یکی از مدل های ساده است که روی موهای فر و صاف موج دار جلوه زیبایی دارد.

19. مدل موی لایه های دور صورت

این لایه ها نه تنها باعث حجم دهی به موهای نازک و صاف می شوند بلکه دور صورت قاب زیبایی را هم به وجود می آورند. برترین قسمت این لایه ها این است که بسته به برش و بلندی لایه ها برای هر مدل صورتی مناسب است.

20. مدل موی بلند دارای بافت های ریز

این مدل یکی از برترین مدل های موی دخترانه است زیرا بافتن موها مانع از آسیب تماشا آن ها شده و به رشد موها هم یاری می نماید.

مدل موهای دخترانه برای موهای میانه

در صورتی که بلندی موهای دختربچه ها تا شانه هایشان باشد می توان از مدل هایی که در ادامه معرفی شده اند برای آن ها استفاده کرد.

21. مدل موی صاف با بلندی میانه

در صورتی که دختر بچه موی صاف و ضخیمی داشته باشد این مدل مو برایش مناسب است. این مدل جز مدل های کلاسیک به شمار می رود که هیچ گاه دمده نمی شوند. این مدل خاص برای دخترانی است که موهایی با بلندی میانه دارند اما می توان آن را برای موهای بلند هم استفاده کرد.

22. مدل موی مجعد لوب

بسیاری از والدین فکر می نمایند مدیریت موی مجعد و فر سخت است، اما در واقعیت این گونه نیست. می توان موهای فر دختر بچه ها را چند سانتی متر کوتاه نموده و بلندی آن را تا بالای شانه ها حفظ کرد. این بلندی برای موهای فر مناسب است و می توان بدون سختی آن را به مدل های مختلفی درست کرد.

23. مدل موی لایه لایه v شکل

مدل دیگری که برای موهای با بلندی میانه مناسب است، مدل کلاسیک V شکل نام دارد. در این مدل جلوی موها کوتاه تر و پشت موها بلندتر است.

24. مدل موی لوب زاویه دار

مدل لوب زاویه دار نسخه بلندتر مدل باب نامتقارن است، اما بلندتر بودن موها باعث می گردد زاویه بین موها تعیین تر باشد. این مدل مو برای دخترانی که موهای فر دارند مناسب است اما می توان آن را برای موهای مجعد و موج دار هم استفاده کرد.

25. مدل شگ با بلندی تا روی شانه ها

مدل شگی که تا روی شانه ها بلندی داشته باشد جالب و زیبا است و قاب ریبایی را به دور صورت ایجاد می نماید.

انواع مدل موی زنانه برای عروسی

در ادامه لیستی از برترین مدل موهای زنانه برای عروسی را معرفی نموده ایم.

26. مدل موی زنانه شینیون نیمه باز با اکسسوری

درست است که مدل شینیون نیمه باز پر هوادارترین مدل برای عروسی است، اما با استفاده از مدل موی مجعد براق می توان ظاهر منحصر به فردی ایجاد کرد. پیشنهاد می گردد به این مدل چند اکسسوری هم اضافه کنید.

27. مدل موی زنانه دم اسبی موج دار

حتی از ساده ترین مدل های مو هم می توان در عروسی استفاده کرد. به این منظور می توان موها را از پایین به صورت دم اسبی بسته و دنباله آن را به صورت موج های درشت حالت داد.

28. شینیون بافت دار با ظاهر شلوغ

مدل موهای بسیار متنوعی برای موهای میانه در مراسم عروسی وجود دارد، اما شنیون نیمه باز دارای بافت که کمی ظاهر نامرتبی داشته باشد بسیار زیبا و جالب توجه خواهد بود.

29. مدل موی زنانه گوجه ای پایین با چند تکه مروارید

یکی از ساده ترین راه های تبدیل استایل کلاسیک به یک اثر هنری، استفاده از اکسسوری های مناسب است. به کار گیری چند تکه مروارید برای مدل گوجه ای پایین بسیار زیبا و مناسب است.

30. مدل موی گوجه ای پایین با بافت کنار سر

مدل موی زنانه مجلسی بافت دار یکی دیگر از مدل های پر هوادار برای مراسم عروسی است. به این منظور مدل گوجه موهای خود که از پایین بسته شده است را با بافت کنار سر ترکیب نموده و استایل بسیاز زیبایی را ایجاد کنید.

31. مدل موی آپدو نیمه باز فر با روبان

بعضی انواع مو به خودی خود زیبا بوده و به آرایش خاصی نیاز ندارند. موهای فر جزو این دسته هستند. تنها کاری که باید برای آن ها انجام دهید این است که یک روبان را به شینیون گوجه ای پایین آن ها اضافه نموده و استایل زیبایی برای موها ایجاد کنید.

32. مدل موی نیمه باز با گل

برای مجذوب کنندهیت بیشتر می توانید به موهای نیمه باز خود چند شکوفه گل اضافه کنید.

33. مدل موی آبشاری نیمه باز

رنگ مو جلوه بسیار زیبایی روی مدل موهای پیچیده دارد. مدل موی آبشاری بافته شده با رگه های قرمز رنگ باعث ایجاد بعد و عمقی می گردد که حتی زیباترین مدل موها هم نمی توانند ایجاد نمایند.

34. مدل موی گوجه ای بالا با پاپیون

مدل های بسیار متنوعی را برای موهای بلند در مراسم عروسی می توان انتخاب کرد؛ اما زیبایی در سادگی است و مدل موی گوجه ای بالا با یک پاپیون دکوری تزئینی هم مجذوب کنندهیت بسیار زیادی ایجاد می نماید.

35. مدل موی دم اسبی بالا

با کمی مهارت می توانید مدل موی دم اسبی بالای روزمره را به یک استایل کلاسیک و شیک برای مراسم عروسی تبدیل کنید.

انواع مدل موی مناسب با کت و شلوار زنانه

در صورتی که قصد داشته باشید کت و شلوار بپوشید انتخاب مدل موی مناسب می توانید تاثیر شگرفی بر زیبایی بیشتر استایلتان داشته باشد.

کت و شلوار کلاسیک

مدل موی باز که به صورت موج های درشت حالت داده شده باشد برای استفاده به همراه کت و شلوار کلاسیک مناسب است. کت و شلواری که به خوبی دوخته شده باشد، بسیار زیبا است. استایل کلاسیک نیازمند مدل موی کلاسیک است و به همین علت مدل موی فر درشت مکمل خوبی برای ترکیب کت و شلوار زنانه به شمار می رود.

کت و شلوار سه تکه

مدل موی دم اسبی صاف و مرتب برای تکمیل استایل کت و شلوار سه تکه بسیار مناسب است.

کت و دامن دوخته شده

این استایل کلاسیک هم نیازمند شنیون بوده و مدل موی پیچ فرانسوی برای آن بسیار مناسب است و هیچ گاه دمده نمی گردد.

کت و شلوار اورسایز

مدل موی فرق وسط برای کت و شلوار اورسایز مکمل بسیار خوبی است. در ترکیب با لباس های گشاد و برجسته، مدل موی صاف و ساده بسیار مجذوب کننده خواهد بود.

انواع مدل موی زنانه برای فرم های مختلف صورت

قبل از اینکه بخواهید مدل موی مناسب خود را پیدا کنید باید فرم صورت خود را بشناسید. به این منظور در حالتی که در مقابل دوربین ایستاده اید و موهایتان را پشت سر جمع نموده اید از خودتان عکس بگیرید. سپس نوع فرم صورتتان را تشخیص داده و ببینید به کدام مدل بیشتر نزدیک هستید. بعلاوه به عنوان راه حل جایگزین می توانید با تمرکز بر پهنای پیشانی، استخوان گونه ها و چانه و طول صورت از پیشانی تا چانه صورت خود را میزان گیری نموده و نوع آن را تشخیص دهید.

به عنوان مثال، در صورتی که طول و عرض صورتتان یکسان است فرم آن گرد یا مربعی است یا در صورتی که پهنای صورتتان از پیشانی تا چانه بیشتر می گردد فرم صورتتان مثلثی است.

انواع مدل موی زنانه برای صورت کشیده و لاغر

خانم هایی که صورت مستطیلی دارند باید در پی راه حلی برای نرم تر کردن لبه های تیز چانه و پیشانیشان باشند تا صورتشان بیشتر از چیزی که هست بلندتر نشان داده نگردد. به عنوان مثال، مدل کوتاهی لایه ای ملایم می تواند در عین برجسته سازی استخوان های گونه، گوشه های صورت را تغییر دهید. البته باید این نکته را در نظر داشت که مدل های خیلی بلند که می توانند صورت را کشیده تر نشان دهند مناسب نیستند.

در صورتی که در پی مدل موی بلند هستید سعی کنید موهای خود را فر، مجعد یا موج دار حالت دهید. با این کار از نظر افقی به صورت خود حجم می دهید و زاویه های تیز صورت خود را نرم تر می سازید. برای انتخاب مدل موی شینیون، مدل های نرم و ملایمی که در پشت سر جمع می شوند را به مدل گوجه ای یالا ترجیح دهید. بعلاوه هنگام انتخاب چتری چتری های نرم و گرد را به مدل های مربعی و کم پشت ترجیح دهید.

مدل موهای مناسب صورت های بیضی شکل

در صورتی که صورتتان بییضی شکل است جز افراد خوش شانس هستید، زیرا به علت چهره متوازن می توانید از انواع مختلف استایل های مو بهره ببرید؛ اما در صورتی که در پی مدلی با تاثیرگذاری بیشتر هستید، برای موی کوتاه در پی مدل باب چتری دار یا لوب با لایه های ظریف باشید که بسیار شیک به نظر می رسند. چنان چه موی بلند دوست دارید در پی مدل لایه لایه ساده باشید یا موهای خود را به صورت فر یا موج دار حالت دهید تا صورتتان را کشیده تر نشان ندهند.

مدل موهای مناسب صورت های مربعی

صورت های مربعی پیشانی پهن، استخوان های گونه پهن و زاویه فک درشتی دارند؛ بنابراین در صورتی که صورت مربعی شکلی دارید باید مدل مویی را انتخاب کنید که این ویژگی ها را ملایم تر سازد.

برای تکمیل ظاهر استخوانی صورت مدل موی یک طرفه که مربعی بودن صورت را از بین می برد انتخاب مناسبی است. لایه های بلند مو به از بین بردن زاویه های تیز صورت یاری می نمایند. در صورتی که مدل کوتاه تری را دوست دارید مدل لایه لایه باب هم مناسب است اما به خاطر داشته باشید که حتما چتری یک طرفه را به استایل خود اضافه کنید زیرا به جای خط فک توجه را به سوی استخوان های گونه جلب می نماید.

مدل موهای مناسب صورت های قلبی

در صورتی که نوع صورتتان قلبی شکل است ساختار استخوانی صورتتان دارای پیشانی و استخوان گونه های پهن و خط فک و چانه باریک است. در این صورت باید با انتخاب مدل مویی که پهنای ابرو را کاهش داده و پهنای نیمه پایین صورت را افزایش دهد مدل صورتتان را متوازن کنید.

به عنوان مثال، مدل کوتاهی چتری یک طرفه با متوازن ساختن پیشانی توجه را به سمت قسمت پایینی صورتتان جلب می کنید. علاوه بر این می توانید این مدل کوتاهی را با موج ها یا فرهایی که از زیر گوش آغاز می شوند هم تکمیل کنید تا فک زاویه دار خود را متعادل سازید. بعلاوه می توان از مدل کوتاهی پیکسی یک طرفه، باب و لوب هم برای مدل صورت قلبی شکل استفاده کرد.

مدل موهای مناسب صورت های الماسی

مدل صورت الماسی جز صورت های زاپویه دار است که پیشانی باریکی داشته و استخوان های گونه در پهن ترین قسمت های صورت قرار دارند. خانم هایی که صورت الماسی دارند باید در پی مدل مویی باشند که لبه های تیز صورتشان را نرم تر و استخوان های گونه آن ها را متوازن کند.

برای ظاهر نرم تر و ملایم تر در پی مدل کوتاهی لایه لایه میانه یا بلند یک طرفه باشید. در صورتی که می خواهید فکتان پهن تر به نظر برسد مدل بابی که بلندی آن تا چانه باشد انتخاب مناسبی است. علاوه بر این مدل دم اسبی هم پهنای پیشانی را بیشتر نموده و استخوان های گونه ها را بیشتر نشان می دهد.

انواع مدل موی مناسب صورت گرد و چاق

تعیینه اصلی صورت های گرد این است که طول و عرض آن ها یکسان بوده و گونه های گردی دارند؛ بنابراین مناسب ترین مدل مو برای خانم هایی که صورت مربعی دارند شامل کوتاهی با لایه های بلند و پیکسی خرد هستند.

در صورتی که در پی مدل کوتاهی لایه لایه هستید لایه های بلندی که از اطراف زاویه فک آغاز می شوند مناسب هستند. بعلاوه می توان چتری یک طرفه کوتاهی که بلندی آن تا بالای چشم است را هم برای کشیده تر نشان دادن صورت به مدل موها افزود. این افراد باید از مدل های باب، خشت و یکدست با لایه های کوتاه و فر کامل که می توانند صورت را گردتر نمایند اجتناب نمایند.

مدل موهای مناسب صورت های مثلثی

صورت های مثلثی دارای زاویه فک برجسته ای هستند که پهن تر از پیشانیشان بوده و چانه آن ها تخت یا مربعی شکل است. برای خانم هایی که صورت مثلثی شکل دارند مدل مویی که فک آن ها را متوازن نموده و سنگینی ای که در پایین صورتشان وجود دارد را به حداقل برساند مناسب ترین است. برای داشتن این مدل مو سعی کنید مدل کوتاهی لایه لایه را انتخاب کنید که ویژگی های صورتتان را نرم و متعادل کند.

بعلاوه مطمئن شوید که انتهای لایه ها دور چشم، استخوان گونه و استخوان یقه باشد. علاوه بر این مدل باب صافرا به هیچ عنوان انتخاب نکنید، زیرا باعث برجسته تر شدن فک می گردد. در صورتی که موی کوتاه را بیشتر دوست دارید، مدل کوتاهی پیکسی لایه لایه را انتخاب کنید. در صورت تمایل به داشتن چتری هم می توانید چتری یک طرفه یا سبک را انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که چتری های پرپشت و بلند دوطرفه به هیچ عنوان انتخاب های مناسبی نیستند.

در سرانجام

در این مطلب با انواع مختلف مدل موی زنانه و نحوه انتخاب آن بر اساس فرم صورت، لباس و مراسم آشنا شدیم. شما کدام مدل را بیشتر می پسندید؟

منابع: Hair Everyday Review, Love Hairstyles, The Trend Spotter

منبع: دیجیکالا مگ

به "35 مدل موی زنانه و دخترانه که سال جاری ترند شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 مدل موی زنانه و دخترانه که سال جاری ترند شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید