کاربرد انواع زیره و خواص زیره سبز ، کدام نوع زیره برای نفخ مفید است؟ ، با این روش نفخ معده را از بین ببرید

به گزارش وبلاگ پوشه، کاربرد زیره در رفع نفخ معده و روده بسیار مشهور است اما کدام رنگ زیره را به چه روشی مصرف کنیم که عارضه ای نداشته باشد؟

کاربرد انواع زیره و خواص زیره سبز ، کدام نوع زیره برای نفخ مفید است؟ ، با این روش نفخ معده را از بین ببرید

به گزارش وبلاگ پوشه، از خواص و کاربردهای زیره بسیار گفته شده اما هر زیره ای مناسب مصرف روزمره نیست. دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه در توضیح کاربردهای زیره نوشت: زیره سبز در برطرف بدهضمی غذا، برطرف کردن نفخ، تقویت کلیه و برطرف سردی گوارشی خوب عمل می کند، می توانید بعد غذا چهار پنج عدد از آن را بجوید.

اما دم نوش زیره سیاه تا حدی منع شده است و برای میل کردن زیره سیاه به شکل دارو نیاز به تدبیر پزشک است و مداومت در مصرف آن رنگ و رو را تیره می کند.

  • اگر در پی پوستی شاداب هستید این ویتامین ها را بخورید

مشهور است که زیره، برطرف کننده نفخ است. دکتر اختری در توضیح این نکته گفت: نفخ نشان دهنده ضعف هضم ناکامل بودن گوارش است و خوشبختانه به خوبی با رعایت رژیم درست غذایی برطرف می شود. اگر غذاهای خمیری مانند ماکارونی، آش رشته، نودل، غذاهای پر حبوبات، غذای سرد (یخ کرده)، غذای مانده، سالاد ماکارونی و الویه، سالاد شیرازی و... را از رژیم غذایی خود حذف کنید مشکل برطرف خواهد شد. با این حال می توانید ترکیب مقداری مساوی از رازیانه، زنیان، تخم کرفس و زیره سبز ساییده شده را روی غذا بپاشند و میل کنند.

رعایت نحوه میل کردن مواد غذایی، نخوردن آب بعد و همراه غذا، نخوردن خیار و گوجه فرنگی خام همراه غذا، نخوردن ماست و دوغ همراه غذا برطرف گاز روده را کم خواهد کرد. در این حالت جویدن پنج شش عدد زیره سبز همراه لقمه آخر یا بعد غذا کمک کننده است.

  • راه هایی برای رها شدن از نفخ و مسائل مصرف حبوبات | سالم ترین خوراک جهان را چگونه مصرف کنیم؟
منبع: همشهری آنلاین

به "کاربرد انواع زیره و خواص زیره سبز ، کدام نوع زیره برای نفخ مفید است؟ ، با این روش نفخ معده را از بین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد انواع زیره و خواص زیره سبز ، کدام نوع زیره برای نفخ مفید است؟ ، با این روش نفخ معده را از بین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید