مرمت خانه صمدخانی و عمارت موسی خانی شهر بابک

به گزارش وبلاگ پوشه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از شروع مرمت خانه صمدخانی و عمارت موسی خانی شهربابک اطلاع داد.

مرمت خانه صمدخانی و عمارت موسی خانی شهر بابک

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز سه شنبه 29 آبان 97 با بیان اینکه خانه صمد خانی و عمارت موسی خانی از بناهای تاریخی و شاخص شهرستان شهربابک در حال مرمت هستند، اضافه کرد: عمارت موسی خانی به دوره قاجاریه بازمی شود و هم اکنون مرمت گچ بریهای حیاط مرکزی و کاهگل جداره های ضلع غربی این بنا در حال اجرا است.

او اظهار کرد: آجر فرش پشت بام این بنای تاریخی نیز در سال گذشته مرمت شده است.

فرخی در ادامه به مرمت سقف ها و اندود پشت بام خانه صمد خانی شهربابک اشاره و توضیح داد: استحکام بخشی و مرمت جداره های قسمتهایی از این اثر ثبت ملی نیز در سال گذشته انجام گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از راه اندازی 20 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان شهر بابک اطلاع داد و تاکید نمود: از این تعداد 6 اقامتگاه در روستای میمند راه اندازی شده که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

او در انتها اعلام کرد: شهرستان شهربابک دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری شاخصی از قبیل غار ایوب، روستای دستکند میمند، عمارت موسی خانی، دشت ریواس و دریاچه مخرگه است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید.

منبع: میراث آریا

به "مرمت خانه صمدخانی و عمارت موسی خانی شهر بابک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت خانه صمدخانی و عمارت موسی خانی شهر بابک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید