42 هزار نفر از جاذبه های گردشگری اسلام آباد غرب در نوروز تماشا کردند

به گزارش وبلاگ پوشه، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 42 هزار نفر از جاذبه های گردشگری اسلام آباد غرب در نوروز تماشا کردند.

42 هزار نفر از جاذبه های گردشگری اسلام آباد غرب در نوروز تماشا کردند

شهرام علی کمک با بیان اینکه ستاد خدمات سفر شهرستان اسلام آباد غرب از 20 اسفند خدمات خود را به جهانگردان و میهمانان نوروزی شروع نموده، اظهار کرد: در این مدت کوشش کردیم تا با برنامه ریزی و ارائه خدمات مطلوب جذب حداکثری جهانگرد را برای شهرستان داشته باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان اسلام آباد غرب اضافه کرد: خوشبختانه کمیته های ده گانه ستاد خدمات سفر شهرستان در این مدت همکاری و هماهنگی بسیار خوبی را با هم داشته اند تا میزبان شایسته ای برای جهانگردان و مسافران نوروزی باشیم.

او با بیان اینکه ظرفیت های لازم برای اسکان میهمانان نوروزی طی این مدت فراهم شده، گفت: تا انتها روز هفتم فروردین حدود 4073 نفر در اقامتگاه های رسمی شامل هتل آپارتمان، خانه معلم، مدارس و خانه مسافرها و حدود 6 هزار و 200 نفر هم در اقامتگاه های غیررسمی مانند پارک ها، بوستان ها و زائرسراها اسکان پیدا نموده اند.

علی کمک توضیح داد: بعلاوه در این مدت 42 هزار نفر از جاذبه های تاریخی، تفریحی و مذهبی شهرستان اسلام آباد غرب بازدید نموده اند.

او ادامه داد: آتشکده پلنگرد، آتشکده شیان و آتشکده میلگه و بنای فیروزآباد از مهمترین جاذبه های تاریخی شهرستان اسلام آباد غرب هستند که در این ایام جهانگردان نوروزی از آنها بازدید نموده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه در این ایام بقاع متبرکه و جاذبه های طبیعی شهرستان هم میزبان تعداد قابل توجهی از جهانگردان بوده اند، گفت: جاذبه های طبیعی و جهانگردی در این شهرستان شامل مجتمع جهانگردی سد شیان، سراب هرسم، سراب شرف آباد اسلام آباد، منطقه میان تنگ منصوری، سد طبیعی بره سیله، تنگ صندوقه و جاذبه مذهبی شامل بقعه شاهزاده حسن حمیل، مقبره قاضیوند، امامزاده علی اکبر هستند.

او گفت: با ایجاد جاذبه دست ساز در ورودی شهر اسلام آباد به وسیله شهرداری و احداث سازه سنتی، سفره هفت سین، برپایی سیاه چادرهای سنتی و پخت نان و شیرینی جات محلی فضای آرام بخشی در ورودی شهر اسلام آباد ایجاد شده است.

علی کمک تاکید نمود: یکی دیگر از اقدامات برای جذب جهانگرد ساماندهی بازارچه دائمی صنایع دستی با 14 غرفه ثابت و ارائه هنرهای صنایع دستی به وسیله صنعتگران شهرستان هم به صورت نمایشگاه و هم برای فروش محصولات صنایع دستی و ایجاد عایدی و کسب و کار صورت گرفت که در این مدت غرفه های مذکور فروش خوبی داشته اند.

منبع: همگردی

به "42 هزار نفر از جاذبه های گردشگری اسلام آباد غرب در نوروز تماشا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "42 هزار نفر از جاذبه های گردشگری اسلام آباد غرب در نوروز تماشا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید