شهر واکسن ایران راه اندازی می گردد ، نجات مزارع کاکائو در آفریقا با کود بیولوژیک ایرانی

به گزارش وبلاگ پوشه، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

شهر واکسن ایران راه اندازی می گردد ، نجات مزارع کاکائو در آفریقا با کود بیولوژیک ایرانی

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ پوشه، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق از حمایت های صادراتی برخوردار می شوند

مهدی قلعه نوی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که مجموعه نشست های تخصصی ترویج صادرات در مراکز استان ها برگزار می گردد، اعلام کرد: با هدف معرفی حمایت های صادراتی، مسائل و موانع پیش روی تعاملات بین المللی نشست های ترویجی صادرات در استان های مختلف برگزار می گردد.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تاکید نمود: پارک های علم و فناوری چهار استان آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی و تهران هم طی ماه های دی، بهمن و اسفند امسال میزبان نشست ترویجی صادرات خواهند بود.

کود بیولوژیک ایرانی ناجی مزارع کاکائو در آفریقا شد

ویروس شولن شوت از دو سال قبل در مزارع ساحل عاج و غنا فراگیر شده است و بنا بر اعلام دولت های این کشور ها و سازمان های جهانی دخیل در بازار کاکائو، این بیماری یک معضل سخت برای درختان محسوب می گردد و به همین دلیل، درختان مبتلا به بیماری قطع می شوند تا درختان جدیدی کاشته گردد.

در حین حال بعضی کاکائو کاران در ساحل عاج که از چند سال قبل از یک کود بیولوژیک ایرانی با نام نیترو کارا استفاده می نمایند، می گویند: مزرعه آن ها همچنان بارآور و فراوری نماینده است. استفاده از این کود بیولوژیک ایرانی موجب شد تا محصولات درخت کاکائو در آفریقا از یک بیماری مهلک نجات یابد.

استارت آپ های حوزه گیاهان دارویی حمایت می شوند

محمد حسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در صد و بیست و هشتمین جلسه این ستاد، ضمن اشاره به تغییر نگاه کلان عمومی به زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور گفت: در آینده رشد کمی و کیفی استارت آپ های فعال در صنعت گیاهان دارویی شتاب بیشتری خواهد گرفت. هم اکنون نیز می توان نبض این شتاب را به خوبی حس کرد.

عصاره در ادامه اضافه نمود: با تکیه بر زیر ساخت های علمی مبتنی بر همین پژوهش ها و تحقیقات آکادمیک، زیست بوم نوآوری در حوزه گیاهان دارویی و شرکت های استارت آپی، رشد بیشتری پیدا نموده است. همچنین، بسته های حمایتی در نظر گرفته شده برای طرح ها و پروژه های علمی تنها در حمایت اقتصادی خلاصه نمی گردد و در سبد حمایت ها، اقلام مختلفی قرار داده شده است.

توافق نامه ای 40 میلیون دلاری برای ارائه راه کار های فناورانه حوزه آب با کنیا امضا شد

پایگاه صادراتی معاونت علمی و فناوری در شرق آفریقا توافق نامه ای 40 میلیون دلاری برای ارائه راه کار های فناورانه حوزه آب و انرژی های تجدیدپذیر با کشور کنیا امضا کرد. بر اساس این توافق نامه شرکت های دانش بنیان ایرانی توانمندی های خود را به این کشور عرضه می نمایند.

در این توافق نامه مقرر شده است که دانش بنیان های ایرانی در حوزه های مختلفی مانند اکتشاف ذخایر آب، حفر چاه و آب رسانی به روش پمپاژ سولار، ارائه کنتور های آب هوشمند و ایجاد زیرساخت سیستم های پرداخت آنلاین و راه کار های مدیریت مصرف و پرداخت به این کشور محصولات و خدمات ارائه نمایند.

محصولات دانش بنیان ایرانی 80 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است

یک شرکت دانش بنیان ایرانی که در زمینه فراوری چند دارو نوترکیب فعالیت دارد توانسته است با بکارگیری 80 نیروی تحصیل نموده و متخصص به یکی شرکت های بزرگ کشور در زمینه فراوری دارو های نوترکیب تبدیل گردد که علاوه بر تامین احتیاج بازار داخل کشور، توانایی صادرات به بازار های مختلف جهان را نیز دارد.

به گفته مدیرعامل این شرکت فراورینماینده دارو، رقمی در حدود 80 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در فراوری دارو توسط این شرکت اجرا شده است.

پژوهش های علمی حوزه آزمایشگاهی با تخصیص یارانه شبکه هدفمند شد

رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که همه اعضای هیات علمی از سراسر کشور می توانند از تخفیف 40 درصدی خدمات آزمایشگاهی بهره مند شوند، گفت: سه سال پیش، حمایت از تحقیقات با اعطای یارانه برای گروه های مختلف در شبکه شروع شد و این فرایند همچنان ادامه دارد. هر چند که اختصاص یارانه بار اقتصادی سنگینی برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارد، اما طی این مدت تلا ش. شده تا این یارانه به محققان پرداخت گردد.

شهر واکسن ایران راه اندازی می گردد / استان قم بهترین محل برای تامین احتیاج داخل

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست هم اندیشی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان قم که با موضوع شهر واکسن برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از احتیاج های اصلی کشور در حوزه سلامت، توسعه صنعت واکسن است.

قانعی همچنین اعلام کرد: راه اندازی شهر واکسن با هدف تجمیع زیرساخت ها، شرکت های فعال در این حوزه، تعمیرات تجهیزات و همه بازیگران این عرصه زیر یک سقف، انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شهر واکسن ایران راه اندازی می گردد ، نجات مزارع کاکائو در آفریقا با کود بیولوژیک ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر واکسن ایران راه اندازی می گردد ، نجات مزارع کاکائو در آفریقا با کود بیولوژیک ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید