خراسان جنوبی مصرف کننده بیشترین نمک در کشور

به گزارش وبلاگ پوشه، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیر بیماری های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان جنوبی بالاترین درصد استفاده از نمک را در سطح کشور دارد که نمک نیز یکی از عوامل مهم در فشارخون است.

خراسان جنوبی مصرف کننده بیشترین نمک در کشور

مدیر بیماری های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیماری دیابت یک بیماری پیش رونده است و خانواده ها نقش مهمی در مراقبت و پیشگیری بیماری دیابت دارند.

مجید شایسته، امروز 22 آبان جاری، درپنجاهمین همایش بیماری دیابت، اظهار کرد: بیماری دیابت یکی از بزرگترین بیماری های غددی در سطح دنیا به شمار می رود.

وی با بیان اینکه 11درصدجمعیت بالای 25سال درکشورما دیابت دارند،گفت: متاسفانه آمارها نشان می دهد 50 درصد بیماران دیابتی از بیماران خود اطلاع ندارند.

شایسته با تاکید براینکه خانواده ها نقش مهمی در مراقبت و پیشگیری بیماری دیابت دارند، اضافه نمود: براساس آخرین آمارهای بهداشت دنیای 80درصد بیماران دیابتی نوع دو قابل پیشگیری است.

وی ادامه داد: متاسفانه خراسان جنوبی بالاترین درصد استفاده از نمک را در سطح کشور دارد که نمک نیز یکی از عوامل مهم در فشارخون است.

مدیر بیماری های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیماران باید به دستور پزشک خود برای استفاده از داروها توجه وبه پزشک اعتماد کنند.

وی با تاکید براینکه بیماری دیابت یک بیماری پیش رونده است، اضافه نمود: این بیماری قابل پیشگیری است و توجه به رژیم غذایی برای بیماران دیابتی اساسی است.

شایسته گفت: تحرک یک ورزش رایگان برای افراد در پیشگیری و کنترل بیماری ها است، لذا بیماران اگر ورزش نکنند بدن آنها رو به تحریم خواهدرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خراسان جنوبی مصرف کننده بیشترین نمک در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی مصرف کننده بیشترین نمک در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید