حفظ سلامت روان در فضای منزل

به گزارش وبلاگ پوشه، گیاهان دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل، هوا را تصفیه می نمایند و آلاینده های مضر را از بین می برند. با وجود گیاهان، هوا تمیزتر شده و به طور طبیعی رطوبت هم حفظ می گردد. آنالیز های نشان داده است با نگه داری گیاهان در محیط خانه علائمی چون سردرد، استرس، خواب آلودگی و سرماخوردگی کاهش می یابد.

حفظ سلامت روان در فضای منزل

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از وبلاگ پوشه ، ثابت شده است که گل و گیاه می تواند بر شرایط جسمی و روحی افراد تاثیر مثبت داشته باشد، به عقیده کارشناسان به دلیل اینکه گیاهان از عوامل هماهنگی در طبیعت هستند، به هماهنگ ساختن نیرو های فکری و جسمی بدن افراد نیز یاری نموده و به آن ها تعادل می بخشند.

مراقبت از گیاهان ذهن را شفاف و به درمان استرس و عصبانیت یاری می نماید، اگر می توانید باغچه ای درست کنید و با خاک فعالیت هایی انجام دهید تا کالری بسوزانید وخلاقیت را بالا ببرید.

کاهش سر و صدا موجب می گردد احساس آرامش بیشتری داشته و آسوده تر باشید. این حس همچنین با کاهش شدید استرس، اجازه می دهد با کارایی بیشتری کار خود را دنبال کنید. بدون شک این مزیت گیاهان آپارتمانی یکی از بهترین خصوصیت آن هاست.

زمانی که در حال فعالیت هستید یا مطالعه می کنید، داشتن گیاهان خانگی یاری کننده است و به طور کلی عملکرد و بازده بدن را بهبود می بخشد. گیاهان باعث کاهش سر و صدای داخل و بیرون از خانه می شوند و می توانند تمرکز شما را افزایش دهند. این ویژگی زمانی که در فضای کوچک و بسته قرار داشته باشید، بیشتر حس می گردد.

البته گیاهان به عنوان موجودات طبیعی احتیاج به مراقبت و نگهداری دارند. در واقع باید آبیاری به اندازه مورد احتیاج، تأمین نور کافی، تعویض گلدان، توجه به سلامتی و شادابی آن ها و از بین بردن آفات و حشرات گیاهی در برنامه مراقبتی آن ها در نظر بگیرید. اگر تصمیم دارید تعدادی از گیاهان را به خانه خود بیاورید، باید در قبال آن ها مسئول باشید و به سلامت آن ها اهمیت دهید.

نباید فراموش کنید قبل از خرید گیاهان، در خصوص آن ها مطالعه کنید و شرایط لازم برای نگهدای را بشناسید. با آمدن گیاهان شاداب و زنده به خانه می توانید از فضای گرم و آرام خود بیشتر لذت ببرید.

منبع: جام جم آنلاین

به "حفظ سلامت روان در فضای منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ سلامت روان در فضای منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید