فراوری واکسن های نانوذره ای نوترکیب با استفاده از فناوری پیشرفته

به گزارش وبلاگ پوشه، یک شرکت خارجی با داشتن فناوری پیشرفته واکسن، واکسن های نانوذره ای نوترکیبی را فراوری کرد که در آزمایش بالینی 96 درصد داوطلبان را در برابر گونه اولیه کرونا محافظت نموده است.

فراوری واکسن های نانوذره ای نوترکیب با استفاده از فناوری پیشرفته

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پوشه، شرکت نوواواکس (Novavax) با فراوری واکسن و سایر روش های درمانی به بسیاری از مردم دنیا یاری نموده است تا زندگی سالم تری داشته باشند. این شرکت بیش از یک دهه است که برای بهبود سلامت عمومی در سراسر دنیا کوشش می نماید.

شرکت نوواواکس با توسعه واکسن های مختلف برعلیه ویروس کرونا، آنفولانزای فصلی، ویروس ابولا (EVD)، سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندرم تنفسی حاد شدید (SARS) مقابله نموده است.

واکسن های نانوذره ای نوترکیب شرکت نوواواکس با داشتن فناوری پیشرفته واکسن، مهندسی ژنتیک را با رویکرد های سنتی ترکیب می نماید. این راه چاره ها در برابر عوامل بیماری زای مختلف که سلامت انسان را تهدید می نمایند، سفارشی شده اند.

در کارآزمایی بالینی فاز 3 روی واکسن NVX-CoV 2373 که در بریتانیا به وسیله شرکت نوواواکس انجام شد، 96 درصد داوطلبان در برابر گونه اولیه کرونا محافظت شدند. این آزمایش بعلاوه 86 درصد محافظت در برابر گونه B 1.1.7 (Alpha) را حتی در افراد 65 ساله یا بالاتر نشان داد. این موضوع مهم است، زیرا افراد مسن جزء گروه های پرخطر هستند.

علیرغم اینکه شرکت نوواواکس از رشد قوی برخوردار است و از فناوری پیشرفته برای پیشبرد نوآوری واکسن خود استفاده می نماید، بازار برای این شرکت کاملاً منطقی، ارزش قائل است. انتظار می رود در سال 2021 عایدی ها 317 درصد و در سال 2022 این رقم 177 درصد دیگر افزایش یابد که سود هر سهم در سال 2021 تقریبا 8.6 درصد و در سال 2022 این رقم 515 درصد رشد کند.

از سوی تحلیلگران وال استریت، شرکت نوواواکس براساس 4 توصیه خرید در سه ماه گذشته، رتبه اجماعی Strong Buy را کسب می نماید.

نتیجه این که، شرکت نوواواکس به علت رویکرد ابتکاری خود در توسعه واکسن، از رشد سریع عایدی برخوردار است.

علاوه بر این، از نظر تحلیل گران وال استریت، قیمت سهام این شرکت به طور عمده در بازار سهام صعودی خواهد بود. ارزش فعلی نسبت به منظره های رشد و مزایای رقابتی بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد.

این واکسن چگونه کار می نماید؟

واکسن نواواکس از یک پروتئین سنبله ویروس کرونا استفاده می نماید. این شرکت سال هاست که روی توسعه فناوری نانوذرات نوترکیب خود کار نموده و اولین واکسن ضدکرونای خود را با استفاده از این روش در بهار فراوری کرد. در تابستان، آزمایش های بالینی اولیه نشان داد که این واکسن بی خطر است و کارآزمایی های دیگری هم در آمریکا و سایر کشور ها وارد مرحله برنامه ریزی شد.

واکسن به صورت تزریق در دو دوز بوده که با وارد کردن یک بخش پروتئینی پاسخ ایمنی را در بدن ایجاد می نماید و پادتن هایی در بدن تشکیل می گردد که از اتصال ویروس کرونا به سلول های گیرنده جلوگیری می نماید. این پروتئین با مواد یاریی ویژه این شرکت ترکیب شده است، ماده ای که برای افزایش عملکرد واکسن طراحی شده است. نتایج اولیه آزمایش واکسن که در ماه آوریل به وسیله نوواواکس منتشر شد، نشان دهنده پاسخ شدید آنتی بادی در حیوانات به این واکسن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری واکسن های نانوذره ای نوترکیب با استفاده از فناوری پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن های نانوذره ای نوترکیب با استفاده از فناوری پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید