تعطیلی موقت موزه تخت جمشید به دلیل تعمیرات

به گزارش وبلاگ پوشه، طبق اعلام سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی فارس، موزه مجموعه جهانی تخت جمشید به علت تعمیرات برای دو هفته تعطیل است.

تعطیلی موقت موزه تخت جمشید به دلیل تعمیرات

همت محمدی، سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی فارس، ضمن اعلام تعطیلی موقت موزه جهانی تخت جمشید، در این باره چنین گفت:

به علت سمپاشی و انجام اقدامات حفاظتی از ویترین ها و ستون های چوبی، موزه مجموعه جهانی تخت جمشید از تاریخ 24 تیر تا هفت مرداد 1398 تعطیل است.

این موزه هخامنشی یکی از جاهای دیدنی مرودشت در استان فارس است که در سال 1315 هجری شمسی و در یکی از کاخ های تخت جمشید افتتاح شد.

بنای مذکور در سال 1316 هجری شمسی بازسازی و از آن به عنوان موزه استفاده می گردد و امروزه علاوه بر آثار بازیافته در تخت جمشید، آثاری از دو دوره ما قبل تاریخ و دوره اسلامی در آن به نمایش گذاشته شده است.

این موزه به سه بخش جداگانه تقسیم شده است که در اصلی ترین بخش موزه، اشیایی که از کاوش ها به دست آمده به نمایش گذاشته شده است. این اشیا عمدتا آثار گلی - سنگی و فلزی شامل لوح های منقوش به خط میخی، سرواندام سنگی حیوانات، سر نیزه، پیکان، شمشیر، دهنه اسب و ظروف مختلف شامل: بشقاب، سینی، لیوان، گلدان و هاون است.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "تعطیلی موقت موزه تخت جمشید به دلیل تعمیرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی موقت موزه تخت جمشید به دلیل تعمیرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید