اطلاعاتی از گوشی تاشوی شیائومی می میکس فولد 2 منتشر شد

به گزارش وبلاگ پوشه، شیائومی ظاهرا در حال کار روی ساخت گوشی تاشوی بعدی خود است؛ محصولی که گفته می گردد با نام می میکس فولد 2 راهی بازار خواهد شد.

اطلاعاتی از گوشی تاشوی شیائومی می میکس فولد 2 منتشر شد

شیائومی یکی از برترین شرکت های فعال در زمینه فراوری گوشی های هوشمند به شمار میرود که محصولات قدرتمند و با کیفیت را با قیمت نسبتا مناسبی راهی بازار می نماید. در نتیجه ورود این شرکت به بازار گوشی های تاشو باعث شده بسیاری از کاربران به این موضوع که قیمت بالای این محصولات به زودی شکسته می گردد، امیدوار شوند. البته شیائومی تا به امروز عملکرد گسترده ای در زمینه فراوری گوشی تاشو نداشته است؛ در حال حاضر تنها نماینده تاشوی شرکت چینی را با نام می میکس فولد، در سبد محصولات آن شاهد هستیم، اما به زودی به تعداد آن اضافه خواهد شد.

مطمئن بودیم شیائومی نسل دوم این محصول را هم دیر یا زود فراوری می نماید که به نظر می رسد این فرایند هم شروع شده باشد. از ماه مارس سال گذشته که می میکس فولد رونمایی شد تا به امروز، شاهد انتشار خبرهایی در رابطه با می میکس فولد 2 بوده ایم. حالا هم طبق اطلاعات موجود در کدهای رابط کاربری MIUI شیائومی، ظاهرا شرکت، کار ساخت گوشی تاشوی نو خود را که می میکس فولد 2 نام خواهد داشت، شروع نموده و به زودی هم از آن رونمایی خواهد نمود.

یکی از اعضای توسعه دهندگان XDA با نام Kacper Skrzypek، تصاویری از این محصول را در کدهای موجود در رابط MIUI کشف و انیمیشنی را هم از نحوه باز و بسته شدن آن منتشر کرد. به لطف همین انیمیشن هم توانستیم تا حدودی از طراحی این محصول آگاه شویم.

اینطور که به نظر می رسد، این گوشی روی پنل پشتی خود، یک ماژول مربعی شکل خواهد داشت، اما نمی دانیم چه تعداد دوربینی در آن به کار گرفته خواهد شد. این اولین تفاوتی است که بین محصول مورد انتظار و شیائومی می میکس فولد وجود دارد. در نسل نخست گوشی تاشوی شیائومی، ماژول دوربین مستطیلی بود اما در اینجا مربعی شکل. نحوه باز و بسته شدن گوشی هم مثل قبل، شبیه به گلکسی فولد است (خم شدن به طرف داخل). می گوییم شبیه به گلکسی فولد، نه به این خاطر که شیائومی از شرکت کره ای کپی برداری نموده است، بلکه به خاطر اینکه سامسونگ نخستین شرکتی بود که محصولی را با این طراحی راهی بازار کرد.

این شخص یادشده بعلاوه مدعی شده نام رمز گوشی تاشوی مورد انتظار شیائومی، زیژان (Zizhan) خواهد بود. کدهای موجود در رابط MIUI علاوه بر موارد یادشده، اطلاعاتی را هم در رابطه مشخصات فنی این گوشی فاش کرد. اینطور که به نظر می رسد، نمایشگر این گوشی درست مثل نمونه بکار رفته در گوشی شیائومی می 10 خواهد بود؛ یعنی نمایشگر ثانویه از نوع AMOLED، با رفرش ریت 90 هرتز که از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی خواهد نمود. البته خیلی زود است بخواهیم در رابطه با این موارد صحبت کنیم چون شاید در نهایت شیائومی از نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز و مقدار ای متفاوت برای می میکس فولد استفاده کند (نمایشگر بیرونی).

یکی از معروف ترین افشاگران چینی یعنی Digital Chat Station، اخیرا مدعی شده بود که گوشی نو شیائومی، نمایشگر بیرونی 6.5 اینچی و تاشوی 8 اینچی خواهد داشت. او در ادامه صحبت های خود در رابطه با این گوشی گفت که شیائومی نمایشگر تاشوی آن را به گونه ای طراحی خواهد نمود که اندازه چین خوردگی در آن بسیار ناچیز باشد. همانطور که می دانید، چین خوردگی یکی از آزاردهنده ترین نقطه ضعف های گوشی های تاشو به شمار میرود که به نظر می رسد فعلا نمی توان برای برطرف کامل آن، کاری کرد. حال باید دید عملکرد شیائومی در کاهش محسوس بودن آن چگونه خواهد بود.

شیائومی می میکس فولد با پردازنده اسنپدراگون 888 راهی بازار شد. بنابراین کاملا منطقی است که شرکت چینی نسل دوم آن را با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار کند. البته این گوشی تا به امروز رونمایی نشده و بعید هم هست که طی یک ماه آینده این اتفاق رخ دهد چون اگر موضوع این بود، باید شاهد انتشار خبرهای بسیار بیشتری پیرامون آن می بودیم. بنابراین شاید عرضه می میکس فولد 2 به نیمه دوم موکول گردد که در این صورت، امکان دارد حتی شاهد استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در آن باشیم. حال باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر در رابطه با آن باشیم تا ببینیم شیائومی چه برنامه ای برای نسل دوم گوشی تاشوی خود خواهد داشت.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اطلاعاتی از گوشی تاشوی شیائومی می میکس فولد 2 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی از گوشی تاشوی شیائومی می میکس فولد 2 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید