ارائه خدمات به مادران باردار در دوران کرونا 1.2 برابر بیشتر شده است

به گزارش وبلاگ پوشه، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: میزان خدمات به مادران باردار در زمان کرونا به 1.2 برابر پیش از کرونا رسیده است.

ارائه خدمات به مادران باردار در دوران کرونا 1.2 برابر بیشتر شده است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ پوشه، علیرضا رئیسی، در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران سازمان بیمه سلامت در محل دفتر معاونت بهداشت، اضافه کرد: اگر می بینید صحبتی از مالاریا، سل، ایدز، تب مالت و سایر مسائل حوزه بهداشت نمی شود به خاطر این است که تحت کنترل هستند.

وی ادامه داد: در بحث مراقبت ها با وجود کرونا، ایران یکی از کشور های با افتخار است و توانسته خدمات عقب افتاده را جبران کرده یا به حداقل برساند.

رئیسی اضافه کرد: در بعضی بخش ها حتی شاهد رشد خدمات هستیم، به طوری که میزان خدمات به مادران باردار در زمان کرونا به 1.2 برابر پیش از کرونا رسیده است.

معاون بهداشت گفت: بهداشت هنوز مطالباتی از بخش های مختلف دارد و تنها از سازمان بیمه سلامت است که مطالبه نداریم و این جای تقدیر دارد.

رئیسی اضافه کرد: یکی از اهداف و برنامه های اصلی بهداشت در چهار سال اخیر تقویت نظام شبکه بود که توانستیم شبکه را منسجم تر کنیم.

وی شرح داد: بر اساس سامانه هایی که در شبکه داریم تقریباً همه خدمات به روز هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این که روستا ها مرزبانان سلامت کشورند، یادآور شد: اگر سطح یک و مراکز پیشگیری در روستا ها و شهر ها نبودند در پیک های کرونا بیمارستان ها به هیچ وجه قادر به پاسخگویی مراجعان نبود و فاجعه رخ می داد.

وی اضافه کرد: الان سطح یک بسیار قوی مقابل اپیدمی کرونا ایستاده است و بیشترین حمایت از این اقدام بهداشتی توسط صندوق های بیمه روستایی اجرا شده است.

معاون بهداشت ادامه داد: حوزه بهداشت کنترل تمام مرز های شناخته شده و ناشناخته را بر عهده دارد. در فرودگاه ها، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل عمومی و سایر مناطق به ویژه در شهر های زیر 20 هزار نفر و روستا ها حوزه بهداشت فعالانه حضور دارد.

رئیسی در سرانجام گفت: باید قدر این دستاورد ها را بدانیم. بهداشت مثل سلامتی و امنیت است که تا زمانی که وجود دارد کسی متوجه حضورش نمی شود، ولی وقتی خطری به وجود می آید همه متوجه بهداشت می شوند و ما، چون تا حالا نگذاشتیم کسی متوجه شود که بهداشت حضور ندارد، لذا قدر این بخش کمتر دانسته شده است. اگر می بینید گاهی به خطا می پرسند پس نقش بهداشت چیست، به خاطر همین حضور نامرئی بهداشت در تمام عرصه های نظام سلامت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارائه خدمات به مادران باردار در دوران کرونا 1.2 برابر بیشتر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات به مادران باردار در دوران کرونا 1.2 برابر بیشتر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید