آمار واقعی انتشارات علمی ایرانیان در دنیا

به گزارش وبلاگ پوشه، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم از امکان احصای آمار صحیح و بدون جهت گیری تعداد انتشارات علمی ایرانیان در دنیا برای نخستین بار اطلاع داد.

آمار واقعی انتشارات علمی ایرانیان در دنیا

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاه وبلاگ پوشه، حسین علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاعات دانش ایران و پایگاه اطلاعات اصطلاح نامه های ایران داک گفت: اصطلاح نامه های علمی و فنی در سامانه جدیدی ارائه شده که این سامانه قابلیت جست وجو و بازیابی را دارا است.

وی گفت: این سامانه اطلاعات به روز درباره اصطلاحات جدید در سامانه گنج را ارائه می نماید و در اختیار همگان قرار می دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در این سامانه 16اصطلاح نامه با 210 هزار اصطلاح گردآوری شده است.

وی همچنین درباره پایگاه اطلاعات دانش ایران گفت: این سامانه حدود 30 شاخص را گزارش و نتیجه را به سیاست گذاران برای یاری به سنجش وضعیت کشور در مقایسه با دیگر کشورها ارائه می نماید.

علیدوستی اضافه کرد: در این سامانه 6 هزار مؤسسه دارای نام یکسان شده اند و این سامانه قرار است مشارکت علمی ایرانیان در دنیا را پایش کند.

به گفته وی، سامانه دانش ایران داده های دو نمایه دنیای را تحلیل می نماید و وضعیت موجود را ارائه می دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با راه اندازی این سامانه برای نخستین بار آمار صحیح و بدون سوگیری از تعداد انتشارات علمی کشور ارائه می گردد. زیرا تا پیش از این آمار هر نمایه دنیای جدا آنالیز و با هم ترکیب می شد و این نوع شمارش غیرواقعی بود اما اکنون موارد مشترک حذف می شوند و هر مورد مشارکت علمی فقط یک بار شمارش خواهد شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمار واقعی انتشارات علمی ایرانیان در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار واقعی انتشارات علمی ایرانیان در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید