8هزار شیء تاریخی در اردبیل صاحب شناسنامه شدند

به گزارش وبلاگ پوشه، مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: به همت باستان شناسان در دو سال اخیر، 8هزار شیء تاریخی در این استان صاحب شناسنامه شدند.

8هزار شیء تاریخی در اردبیل صاحب شناسنامه شدند

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، فردین عینی امروز پنجشنبه 2 آبان 98 با اعلام این خبر شرح داد: این در حالی است که تا دو سال قبل، کل اشیای صاحب شناسنامه 3600 مورد بود.

او همچنین به مرمت 300 شیء تاریخی در موزه ها اشاره کرد و گفت: تا دو سال قبل مرمت اشیا در حد صفر بود و اقدامی در این خصوص انجام نشده بود.

به گفته عینی مجموع اقدامات در سامان دهی موزه ها موثر بوده و موجب شده تا اشیای موزه ها با نظم و اطلاعات دقیق در معرض دید عموم قرار گیرد.

او با اشاره به افزایش بازدید گردشگران داخلی و خارجی از موزه های استان اردبیل اظهار کرد: تنها در تیر و مرداد سال جاری تعداد بازدیدکنندگان از موزه های استان برابر با کل سال 97 است.

مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل به کسب هشت رتبه اول و شش رتبه برتر در موزه های این استان اشاره کرد و گفت: موزه های استان اردبیل از مقاصد اصلی سفر محسوب می شوند.

منبع: میراث آریا

به "8هزار شیء تاریخی در اردبیل صاحب شناسنامه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8هزار شیء تاریخی در اردبیل صاحب شناسنامه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید