معرفی برترین رستوران های اصفهان

به گزارش وبلاگ پوشه، برترین رستوران های اصفهان موضوع مقاله ما است اما پیش از هر چیز من بشخصه اصفهان را با گزهای لذیذ و شیرینی میشناسم که از کودکی هوادارشان بودم. گزهایی با مغزهای متفاوت که در همه جای جهان هواداران خاص خود را دارند. البته خوراکی های مجذوب کننده و خوش مزه اصفهان کم نیستند و در این بین غذاهای لذیذی نیز در اصفهان وجود دارد که همگی در دسته مجذوب کنندهیت های این شهر قرار دارند. در این مقاله برترین کافه رستوران های شهر اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی برترین رستوران های اصفهان

برترین رستوران های اصفهان

زیبایی های اصفهان کم نیست و این شهر شهره خاص و عام است در صنایع دستی، بناهای تاریخی، زیبایی های طبیعی و مردمان خونگرم و مهربان که هرکدام به نوبه خود مجذوب نماینده و دوست داشتنی هستند. البته برترین رستوران های اصفهان را در میان مجذوب نمایندهیت های آن فراموش کردیم! مطمئنم اگر به شهر اصفهان سفر نموده باشید نام غذای بریانی را به طور حتم شنیده اید. کمتر مسافر و گردشگری وجود دارد که به این شهر سفر کند و خورش ماست و بریانی اصفهان را نچشیده باشد. رستوران های این شهر به واسطه طیف وسیع مسافران و گردشگرانی که سالانه به آن مراجعه می نمایند از کیفیت بالا و مرغوبیت برخوردار هستند، در ادامه برترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • رستوران خاطره برانگیز شهرزاد

آدرس: شهر اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد.

پیج اینستاگرام مجموعه رستوران شهرزاد: shahrzadisfahan

یکی از برترین رستوران های اصفهان که در دسته قدیمی ترین آنها نیز قرار گرفته است و از دهه 40 تا به امروز مشغول خدمت رسانی به مهمانان، گردشگران و مردمان شهر اصفهان است رستوران شهرزاد نام دارد. دو علت عمده برای انتخاب این رستوران به عنوان برترین رستوران وجود دارد که یکی کیفیت بالای غذا و همچنین سرویس دهی مناسب و دیگری دکوراسیون داخلی زیبا و قدیمی آن است که هرکدام در دسته مجذوب نمایندهیت های خاص این رستوران به حساب می آیند. شما در این رستوران می توانید خوشمزه ترین و اصیل ترین دسرهای اصفهان یعنی خورشت ماست را نوش جان کنید. همچنین غذای بریانی که ناهار اصلی مردمان اصفهان محسوب میگردد در روزهای تعطیل نیز در این رستوران سرو شده و با برترین کیفیت در دسترس همگان قرار گرفته است.

فضای داخلی رستوران شهرزاد شامل نقاشی های دیواری اصیل و قدیمی و شیشه ها و آینه های رنگی است که یادآور اصفهان قدیم است. سن و سال این رستوران حدودا 50 ساله است و افرادی که از 50 سال پیش تا کنون مشتریان ثابت این رستوران هستند این شیشه ها و آینه های رنگی و نقاشی های مجذوب نماینده را به خاطر دارند. وارد شدن به رستوران شهرزاد شما را واقعاً به دنیای قصه های شهرزاد میبرد. در هر حال اگر تصمیم گرفتید به اصفهان سفر کنید به شما توصیه می کنیم که حتماً خاطرات مجذوب نماینده خورشت ماست، ته چین و بریانی خوش عطر و طعم اصفهان را نیز به گنجینه خاطرات خود از سفر به این شهر ضمیمه کنید.

  • بریانی اعظم و این همه حرف و حدیث

شعبه اول: شهر اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین.

شعبـه دوم: شهر اصفهان، خیابان مسجد سید، کنار اداره پست.

شعبه سوم: شهر اصفهان، خیابان کمال ناماعیل، کنار پمپ بنزین.

شعبه چهارم: شهر اصفهان، خیابان چهار باغ بالا، چهار راه نظر، کنار پمپ بنزین.

پیج اینستاگرام مجموعه رستوران اعظم: beryaniazam

غذای بریانی تقریبا 400 سال است که در اصفهان طبخ شده و از جمله معروف ترین غذاهای این شهر به شمار میرود. رستوران بریانی اعظم از جمله برترین رستوران های اصفهان است که می گردد طعم اصیل بریانی را در آن بچشید. این رستوران که در سال 1295 شروع به کار کرد و رسماً افتتاح شد، از همان ابتدا یکی از پاتوق های اصلی غذای لذیذ بریانی بود. از جمله ویژگی های اصلی این رستوران می توان به این موضوع اشاره نمود که آبگوشت بریانی و بریانی را به راحتی می توانید در آن با نوشیدنی دوغ سفارش دهید. ما به شما توصیه می کنیم که حتما آبگوشت بریانی را در این رستوران امتحان کنید، چون با تکه های نان ریز شده و گوشت بریانی سرو می گردد.

در هر حال بریانی یک غذای چرب است که با انرژی این غذا بعد از میل کردن آن می توانید یک دور کامل بدون احساس گرسنگی و خستگی در تمام اصفهان پیاده روی کنید. رستوران بریانی اعظم که یکی دیگر از برترین رستوران های اصفهان محسوب می گردد چهار شعبه دارد که تمام آنها در خیابان های توریستی، شلوغ و پر رفت و آمد قرار گرفته اند.

این رستوران حتی در روزهای تعطیل نیز باز است و به شدت شلوغ است به همین علت ممکن است اگر به رستوران مراجعه کنید غذایی به شما تعلق نگیرد. ناگفته نماند که رستوران بریانی اعظم به صورت بیرون بر نیز فعالیت می نماید و هیچ محدودیتی برای سرو غذا در آن وجود ندارد.

  • نماد زیبایی اصفهان، رستوران سنتی نقش دنیا

آدرس: شهر اصفهان، میدان امام اصفهان، کنار مسجد شیخ لطف الله.

پیج اینستاگرام رستوران نقش دنیا: restaurant-sonati-naghshejahan

اگر تصمیم گرفتید در تابستان به شهر اصفهان سفر کنید به راحتی می توانید قسمت تراس رستوران را برای سرو غذای خود انتخاب کنید. با این کار به راحتی می توانید احساس کنید که در داخل مجموعه نقش دنیا قرار گرفته اید چون به طور کامل بر این مجموعه احاطه دارید و جنب و جوش و رفت و آمد مردم برای شما مجذوب نماینده خواهد بود. اگر ماه های سرد سال برای سفر به اصفهان و انتخاب کردید به شما توصیه می کنیم حتما در فضای داخل رستوران غذای خود را میل کنید. این رستوران که یکی از برترین رستوران های اصفهان محسوب می گردد به محض وارد شدن می تواند نظر شما را به واسطه معماری داخلی و دکوراسیون مجذوب نمایندهی که دارد به خود جلب کند.

تمام فضای داخلی و سالن این رستوران از نقاشی های سنتی و آینه کاری های رنگی پوشیده شده و شما می توانید با نشستن بر روی تخت های آن غذای خود را به راحتی سفارش داده و میل کنید. در رستوران نقش دنیا میز و جایگاه تعبیه نشده اما تخت ها همگی بزرگ هستند و تعداد زیادی از مسافران می توانند در اطراف هم بر روی تخت ها به راحتی بنشینند.

برترین غذایی که میتوانید در این رستوران سفارش دهید بریانی و خورش ماست است که در کنار انواع کباب ها، غذا هایی لذیذ در این مجموعه محسوب می شوند. البته از قلم نیاندازید که شیشلیک و جوجه کباب را نیز در این رستوران حتما امتحان کنید.

  • غذا خوردن در حمام در رستوران جارچی باشی

درس: شهر اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم (کوچه باغ قلندرها)، مجموعه اقامتی تاریخی ملک سلطان جارچی باشی.

پیج اینستاگرام مجموعه جارچی باشی: jarchibashi

جای تعجب ندارد اگر بگوییم که رستوران جارچی باشی در حمام قرار گرفته است و در واقع این بنا یک حمام عمومی بوده است که در سال 1919 شمسی و در دوران صفویه ساخته شده است. آقای حاج سید احمد افتخاری در سال های 1382 تا 1390 بازسازی و بازسازی این بنا را انجام داده اند و آن را که یک بنای کاملاً تاریخی بوده به یک رستوران و تالار پذیرایی تبدیل نموده اند. امروزه در حدود 250 الی 300 نفر به صورت همزمان می توانند در این رستوران غذا میل نمایند و همزمان از فضای داخلی و معماری عجیب و مجذوب نماینده این بنا لذت ببرند.

به واسطه این تفکر هوشمندانه رستوران جارچی باشی یکی از برترین رستوران های اصفهان محسوب می گردد که بعد از وارد شدن به فضای داخلی آن ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا بتوانید این همه زیبایی و مجذوب نمایندهیت در گوشه گوشه و زوایای مختلف این رستوران را هضم کنید. بعد از اینکه هوش و حواس خود را پیدا کردید و چشمتان از شگفتی ها و زیبایی های فضای داخلی این رستوران سیر شد، بدون شک احساس گرسنگی خواهید کرد و در منوی غذایی، غذا های لذیذی مانند مرصع پلو و شیرین پلو را خواهید دید که در این رستوران سرو می شوند. البته کباب های کوبیده جارچی باشی نیز هواداران خاص خود را داشته و بسیار معروف هستند.

  • خانه تاریخی و رستوران سنتی ترنج

آدرس: شهر اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس یا خانه ترنج.

پیج اینستاگرام خانه رستوران ترنج: toranj-house

رستوران ترنج یا خانه ترنج که به آن رستوران هوانس نیز می گویند در دسته برترین رستوران های اصفهان قرار گرفته که موقعیت آن در محله جلفای شهر اصفهان است. این رستوران در ابتدای کار یک خانه تاریخی و سنتی در شهر اصفهان بوده و در کنار کلیسای هوانس که آن هم یک بنای تاریخی محسوب می گردد طراحی و جانمایی شده است. معماری خاص این خانه قدیمی که در دو بخش طراحی شده یکی از مجذوب نمایندهیت های این بنا محسوب می گردد. بخش غربی همان بخش قدیمی تر مجموعه است و بخش شرقی که بعدها به کل مجموعه اضافه شده است.

مجموعه رستوران ترنج یا هوانس در حالت کلی شامل فضاهایی مانند کافی شاپ است که در شاه نشین تعبیه شده، همچنین رستوران و شربت خانه که البته شربت خانه در سردابه این مجموعه قرار گرفته است. اگر در تابستان به اصفهان سفر کردید می توانید در حیاط زیبا و خاطره انگیز این رستوران و در جوار حوض آب، نشسته و از غذا و نوشیدنی خود لذت ببرید. اگر در ماه ها و فصل های سرد سال نیز به اصفهان سفر کردید فضای داخلی رستوران ترنج پذیرای شما خواهد بود. معماری خانه ترنج یا خانه هوانس را معروف ترین و ماهر ترین معماران اصفهانی انجام داده اند و در گوشه گوشه این مجموعه شما می توانید سنت و تاریخ را به چشم دیده و از آن لذت ببرید.

  • رستوران مدرن خوان گستر

آدرس: شهر اصفهان، خیابان کلیسای وانک، کنار بنای باشکوه کلیسای وانک.

پیج اینستاگرام رستوران خوان گستر: khangostar-restaurant

بعید می دانم که به اصفهان سفر نموده باشید اما به محله جلفا سر نزده و از کلیسای وانک تماشا ننموده باشید. در محله جلفا شما با یکی از برترین رستوران های اصفهان با نام خوان گستر روبرو هستید که در طبقه همکف هتل جلفا مستقر شده است. محیط مدرن این رستوران در کنار غذا های خوشمزه آن، از جمله ویژگی های خاص و مجذوب نمایندهی است که سبب شده این رستوران از دهه 60 تا به امروز سرپا باشد و به برترین شکل ممکن به میهمانان و مسافران خود خدمت کند.

در ابتدای ورود به این رستوران اولین نکته ای که توجه شما را جلب می نماید دکور لاجوردی و آبی رنگ این مجموعه است که آرامش عمیقی را به میهمانان خود تزریق خواهد نمود. در کنار این احساس آرامش بخش، شما در تمام قسمت های سالن با نقاشی هایی روبرو هستید که از معروفترین و بزرگترین چهره های ماندگار هنری کشور ایران محسوب می شوند. تا زمان آماده شدن غذا می توانید با تماشا این نقاشی ها سرگرم باشید. ناگفته نماند که در میان منوی غذایی رستوران خوان گستر که در دسته برترین رستوران های اصفهان گنجانده شده، ته چین مرغ محبوبیت بسیار زیادی دارد.

  • عمارت قجری نمکدان

آدرس: شهر اصفهان، خیابان استانداری، ابتدای کوچه پشت مطبخ

پیج اینستاگرام عمارت نمکدان: mansion

عمارت نمکدان یک کافه رستوران در خانه قجری است که به شما توصیه می کنیم حتماً به آن سر بزنید. این رستوران بی شباهت به خانه های سنتی و قدیمی مادربزرگ ها نبوده و با معماری مجذوب نماینده و سنتی و فضای سبز و با صفای خود شما را به دوران کودکی خواهد برد. از جمله مجذوب نمایندهیت های این رستوران که یکی از برترین رستوران های اصفهان نیز محسوب می گردد این است که حتی در فصل سرما و زمستان نیز می توانید به راحتی در فضای باز و در کنار حوض آبی این مجموعه نشسته و غذا و نوشیدنی خود را میل کنید.

در فضای داخلی رستوران این بنای قاجاری شما با اشیای قدیمی روبه رو هستید که شاید تا به حال نمونه آنها را ندیده باشید. تا زمان آماده شدن غذا، چرخ خیاطی های دستی، گنجه های قدیمی و سایر تجهیزات سنتی می توانند به راحتی شما را سرگرم نمایند.

غذاهایی که در رستوران نمکدان سرو می شوند تماماً طعم غذاهای خانگی دارند و به همین علت ما به شما توصیه می کنیم که حتماً از خورشت های خوشمزه این رستوران یک غذای لذیذ برای خود سفارش دهید. در بخش کافه نیز می توانید خود را به نوشیدنی های سرد، گرم و خوش طعم مجموعه مهمان کنید.

  • شربت خانه خوش رنگ و لعاب فیروز

آدرس: شهر اصفهان، میدان تاریخی جلفا، عمارت شربت خانه فیروز

آدرس اینستاگرام شربت خانه فیروز: sharbatkhaneh-firouz

خورش خانه و شربت خانه فیروز نام اصلی و قدیمی این بنا است. بد نیست بدانید که مردم محلی نیز آن را به نام کافه فیروز میشناسند. این کافه به سبک معماری دهه 40 دکور بندی شده یعنی شما در فضای آن جایگاه ها و میز های چوبی قدیمی و نقاشی های خوش رنگ و لعاب را در کنار یک موزیک قدیمی خواهید داشت که همچون تونل زمان شما را به دهه های 40 و 50 ایران خواهند برد.

بدون شک برایتان جالب خواهد بود که بدانید مهمترین فاکتوری که این عمارت را در دسته برترین رستوران های اصفهان قرار داده این است که بستنی ها و شربت های بسیار خوش طعم و خوش مزه ای در این مکان سرو می شوند. زمانی که قصد کردید به این مکان بروید توصیه می کنیم که در ابتدای کار یکی از خورشت های خانگی و بشدت لذیذ آن را سفارش دهید و بعد از میل کردن خورشت، خود را به یک شربت سکنجبین و خیار مهمان کنید. ناگفته نماند که در میان بستنی های خوشمزه و خوشرنگ و لعابی که در این رستوران سرو می شوند، حتماً بستنی حسرت الملوک را نیز امتحان کنید.

  • خانه دهدشتی اصفهان و کافه رستوران هوگر

آدرس: اصفهان، دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوچه شماره 110.

پیج اینستاگرام کافه رستوران هوگر: hougercafe

بنای خانه دهدشتی اصفهان متعلق به دوران قاجار است و همچون سایر بناهای تاریخی در این شهر نمونه ای باصفا و زیبا از خانه های قدیمی اصفهان محسوب می گردد. با کمی هوشیاری این بنای تاریخی را به یک کافه تبدیل نموده اند که در آن اتاق ها و پنجره های ارسی با شیشه های کوچک رنگی در کنار میز و جایگاه های سنتی، بدون شک شما را به دوران حکومت ایل قاجار در اصفهان خواهند بود. در منوی کافه رستوران هوگر که یکی از برترین رستوران های اصفهان نیز محسوب می گردد، غذاهای ایرانی و فرنگی زیادی به چشم می خورند که هرکدام می توانند شما را به دنیای متنوع و مجذوب نمایندهی وارد نمایند.

ناگفته نماند که دسر های خوشمزه و نوشیدنی های گرم و سرد این مجموعه نیز در میان سایر خوراکی ها از معروفیت خاصی برخوردار هستند. از جمله فاکتور هایی که این کافه رستوران را در دسته برترین رستوران های اصفهان گنجانده این است که اگر معماری قجری و سنتی آن شما را شگفت زده نموده باشد به راحتی می توانید به جای اقامت در هتل، در این خانه قدیمی ساکن شوید.

  • لحظاتی شاد در بریانی شاد اصفهان

آدرس: شهر اصفهان، میدان امام حسین، دروازه دولت، ابتدای خیابان طالقانی

پیج اینستاگرام رستوران بریانی شاد: biryani shad

پیج اینستاگرام مجموعه را که باز میکنید با عبارت شعبه دیگری ندارد روبرو میشوید که انصافا رستوران بریانی شاد اصفهان شعبه دیگری ندارد. این رستوران که یکی از برترین رستوران های اصفهان محسوب می گردد فقط در وقت ناهار بریانی های لذیذ و عجیبی را سرو می نماید. اگر بعد از گشت و گذار خود در بازار به وقت نهار احساس گرسنگی کردید، کافی است راسته بازار را گرفته و جلو بروید تا به رستوران بریانی شاد اصفهان برسید.

معماری فضای رستوران بریانی شاد کاملاً سنتی است و غذا های متنوعی مانند خورشت ماست، کباب کوبیده، آش، بال ذغالی و حلیم بادمجان را در کنار غذای لذیذ بریانی سرو می نماید. در این رستوران شما غذاهای سنتی را با طعمی متفاوت خواهید چشید و بد نیست بدانید که در این رستوران تنها قرار نیست شکم شما سیر گردد، بلکه گچبری ها و آینه کاری های سنتی آن نیز نگاه شما را سیر خواهند کرد.

  • کافه رستوران پارک لند اصفهان

آدرس: شهر اصفهان، بلوار بوستان سعدی، کنار فروشگاه هاکوپیان.

پیج اینستاگرام: parkland-food

یکی دیگر از برترین رستوران های اصفهان که در جوار زاینده رود قرار گرفته و منوی متنوعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی دارد رستوران مجلل پارکلند است. کافه رستوران مجلل پارکلند که در سال 1397 فعالیت خود را شروع نموده است در حاشیه زاینده رود جانمایی شده و منظره بسیار مجذوب نماینده و منحصر به فردی دارد. ناگفته نماند که مجموعه رستوران مجلل پارک لند اصفهان در آخر هفته ها هم در فضای داخلی سالن و هم در فضای روبروی رستوران، به شدت شلوغ خواهد بود و اگر دیر بجنبید بدون شک گرسنه خواهید ماند.

در کنار منوی متنوع، مجذوب نماینده و لذیذ رستوران پارک لند یکی از فاکتور هایی که سبب شده این رستوران در دسته برترین رستوران های اصفهان قرار بگیرد این است که غذای شما را به صورت بیرون بر و لوکس سرو می نماید. به عبارتی هر غذایی که دوست دارید سفارش دهید و در صورت تمایل در هر نقطه از شهر اصفهان به صورت کاملاً مدرن، بسته بندی شده و بهداشتی آن را تحویل بگیرید. اگر به شهر اصفهان سفر کردید به شما توصیه می کنیم که حتماً غذا های لذیذ این رستوران را امتحان کنید. در قسمت پیشنهادات به شما توصیه می کنیم سینی سردست با سس های خوشمزه، فتوچینی با بیف و ماهی سنگسر شکم پر را به همراه جوجه ماستی و شیشلیک از دست ندهید.

  • رستوران حاج ناماعیل چلویی

آدرس: شهر اصفهان، خیابان شیخ بهایی، بین کوچه نشاط انگیز و اردیبهشت.

پیج اینستاگرام: hajesmaeil-cheloei

رستوران حاج ناماعیل پلویی یکی دیگر از برترین رستوران های اصفهان است و البته بی شباهت به سفره خانه نیست. این رستوران قدمتی بالای 60 سال دارد و به فاصله ای بسیار کوتاهی بعد از فوت آقای حاج ناماعیل چلویی به وسیله نتیجه آن مرحوم، مهندس مهدی حاجی شفیعی در اصفهان مجددا راه اندازی شده و یک کسب و کار پیروز را رقم زد. فضای داخلی این رستوران ترکیبی از دکوراسیون داخلی مدرن و سنتی است و به علت پاکیزگی، کیفیت بالای غذا ها و تنوع منو در میان مسافران و البته اهالی شهر اصفهان به شدت محبوب است. این رستوران از جمله رستوران هایی است که بدون شک اگر مهمانی از شهرها و کشورهای دیگر داشته باشید شما را سربلند خواهد نمود.

رستوران حاج ناماعیل پلویی با ترفند های منحصر به فردی که دارد می تواند یکی از خوش طعم ترین کوبیده ها را به شما ارائه نمایند. در کنار کوبیده از قلم نیاندازید که ته چین مرغ و گوشت این رستوران را نیز امتحان کنید. کارکنان این رستوران همگی مجرب خوش برخورد هستند و در کنار فضای سنتی و مدرن تلفیق شده با هم، همجوار با پنجره های ارسی با شیشه های رنگارنگ خاطرات مجذوب نمایندهی را برای شما رقم خواهند زد. بیخود نیست که حاج ناماعیل چلویی لقب یکی از برترین رستوران های اصفهان را به خود اختصاص داده است. کوبیده، ته چین مرغ و گوشت و خورشت فسنجانی که در این رستوران سرو میگردد در کنار خورشت ماست، از جمله غذاهایی هستند که هواداران بسیار زیادی دارند.

  • یک شهر و این همه مجذوب نمایندهیت

در هر خیابان و کوچه شهر اصفهان که قدم می زنید با مجذوب نمایندهیتی خاص و خارق العاده روبه رو هستید. از بناهای قدیمی و تاریخی گرفته تا کافه ها و رستوران های مدرن و سنتی که در آنها انواع و اقسام غذاهای ایرانی و بین المللی سرو می شوند. مردمان شهر اصفهان خونگرم و مهربان هستند و بسیار هوشمندانه در تبدیل کردن خانه های سنتی و سراهای قدیمی به کافه ها و رستوران های مجذوب نماینده عمل نموده اند. اهل هر کدام از شهرهای ایران که هستید به شما توصیه می کنیم حتماً در فصول مختلف سال به این شهر زیبا سفر کنید و چشم و دل خود را از تماشا این همه تنوع، رنگارنگی، تاریخ و مجذوب نمایندهیت سیر کنید. از قلم نیاندازید که حتماً غذاهای لذیذ این شهر را نیز امتحان کنید. این مقاله گذری بود بر برترین رستوران های اصفهان تا در زمان انتخاب راهنمای راستین شما باشد.

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین رستوران های اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین رستوران های اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید