گل هایی برای باغچه های زمستانی

به گزارش وبلاگ پوشه، باور کنید یا نکنید، می توانید حتی در فصل زمستان هم گل در باغچه داشته باشید! اگر باغچه زمستانی رنگارنگ تری می خواهید این چند گیاه را پرورش دهید!

گل هایی برای باغچه های زمستانی

1- کاملیا

گونه ای از این گیاه که از بقیه شناخته شده تر است، محبوبیت فراوانی دارد. این گیاه پر پشت، پایدار و همواره سبز با شاخ و برگ بلند و راست قامت خود به خاطر ایجاد حریم خصوصی و گل های زیبا با رنگ های روشن بسیار مشهور شده است. گل های گیاه درست در زمانی که بیشتر از همواره به آنها نیاز دارید، یعنی فصل زمستان، در کنار شما هستند! بعضی واریته های کاملیا عطر آگین هم هستند. اگر به این گیاه علاقه مندید و فضای خالی هم در باغچه تان دارید، با کاشت واریته های مختلف آن که زمان های گل دهی متفاوتی دارند، از زمستان تا بهار گل داشته باشید! رنگ گل های گیاه شامل سفید، صورتی و قرمز است. مقدار گیاه کاملیا در واریته های مختلف تفاوت دارد و از 180 تا 360 سانتی متر ارتفاع، و از 90 تا 180 سانتی متر عرض فرق دارد.

2- هاماملیس

حتما عاشق این بوته گل دار زمستانه می شوید! بعضی واریته های این گیاه در پاییز و بعضی دیگر در سرمای کشنده زمستان گل می دهند! بعلاوه بعضی واریته های آن معطر هستند. گل های عنکبوت مانند گیاه که به رنگ های زرد تا نارنجی و قرمز، بسته به گونه، متفاوت هستند، در فصل زمستان به خوبی خودنمایی می نمایند چرا که در این هنگام گیاه برگی بر شاخه ندارد. رنگ زرد هاماملیس در فصل زیبای پاییز هم بسیار دیدنی و خیره نماینده است!

3- هاماملیس کره ای

این گیاه زمستانه و معطر نگهداری آسانی دارد. هاماملیس کره ای رشد آرامی دارد، اما اگر به آن اجازه رشد بدهید با گل های زرد رنگ، آویزان و معطر خود، شما را شگفت زده خواهد نمود! گل های زنگوله مانند هاماملیس کره ای، بر روی شاخه های بی برگ گیاه در زمستانی سرد، واقعا که نعمتی ست!

این بوته طول و عرضی به مقدار 180 سانتی متر پیدا می نماید.

4- دافنه معطر

این گیاه زیبا بعلاوه به نام دافنه زمستانی هم خوانده می گردد. دافنه بوته ای کوچک و همواره سبز است که باغچه زمستانی شما را به مدتی طولانی شگفت انگیز خواهد نمود. گل های قرمز - بنفش آن عمر زیادی دارند. گل های این گیاه زیبا به رنگ سفید هم قابل یافت هستند. دافنه معطر در حالت بلوغ طول و عرضی به مقدار 120 سانتی متر پیدا می نماید.

5- یاسمن زمستانی

این گیاه آرام رشد و پریشان بر روی زمین پراکنده می گردد و تقریبا به مقدار چمن به هر محیطی سازگار شده. پس اگر نگرانید که گیاهی به باغچه شما سازگار نباشد، خیالتان از بابت یاسمن زمستانه راحت باشد! این گیاه انواع خاک و شرایط نوری را تحمل می نماید، اما در سایه گل دهی کمتری خواهد داشت. گل های زرد و براق آن در زمستان روی شاخه های بی برگ گیاه ظاهر می شوند و برای مدت طولانی روی گیاه می مانند. شاخسار این گیاه تا 4 متر هم رشد می نمایند و در صورت تماس با خاک مرطوب ریشه می زنند.

6- زغال اخته

این گیاه کوچک نمایی خیره نماینده به باغچه تان می دهد. از دیگر خوبی های این گیاه آنکه، یکی از متحمل ترین گیاهان نسبت به حمله آفات و بیماری ها است. زغال اخته 6 تا 8 متر طویل و 4 تا 6 متر عریض خواهد شد و گل های زرد رنگ خود را در اواسط تا اواخر فصل زمستان فراوری خواهد نمود. از گل های زمستانه گیاه که بگذریم، به میوه های ترش و خوشمزه تابستانه آن می رسیم! پس کاشت زغال اخته در باغچه ، در تمام فصول، برای تان شادی به همراه می آورد! این گیاه واریته هایی با شاخسار طلایی هم دارد!

7- پیچ امین الدوله زمستانه

حتما این گیاه را با بوی لطیفی که به راه می اندازد می شناسید! پیچ امین الدوله گیاهی سریع رشد است و گل های خوشبوی خود را در اواسط تا اواخر زمستان آشکار می نماید. این گیاه زمستانه از 180 تا 300 سانتی متر طول و عرض پیدا می نماید. اگر حواستان به پیچ امین الدوله نباشد، این گیاه می تواند به سرعت رشد کند و شاخسار پریشانی ایجاد کند. برای جلوگیری از این حالت گوش به زنگ باشید و گیاه را به موقع هرس کنید.

منبع: فوت و فن

به "گل هایی برای باغچه های زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل هایی برای باغچه های زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید