سفر به روستای گیلده آستارا و بازدید از آبگرم علی داشی

به گزارش وبلاگ پوشه، یکی از هیجان انگیز ترین و زیبا ترین منطقه ها گردشگری هر استان، روستا و شهر های آن می باشد. روستای توریستی و سرسبز گیلده در فاصله 25 متری غرب آستارا واقع شده و حدود پنج کیلومتر با مرز کشور آذربایجان فاصله دارد. نام دیگر این روستا به نام، شهر بام های سفالی می باشد. طبق آخرین خبر این روستا بیش تر از 600 نفر جمعیت دارد و بیشتر افراد این روستا به شغل هایی مانند کشاورزی، دامداری و گله داری مشغول هستند.. برای آشنایی بیشتر با روستای گلیده همراه خبرنگاران باشید.

سفر به روستای گیلده آستارا و بازدید از آبگرم علی داشی

زیبایی های بی نظیر روستای گیلده

این روستای ییلاقی و خوش آب و هوا دارای جذابیت های بسیار زیادی است. طبیعت بکر و زیبای گلیده باعث شده اخیرا از کارگردانان و فیلمسازان معروف کشور، فیلم های بلند و کوتاه بسازند. از میان آن ها می توان به فیلم کوتاه نوروز گلی اشاره نمود. دوغ های محلی از سوغات های خوش مزه این روستا محسوب می شود و آن را می توانید از اهالی این روستا تهیه کنید.

جاده این روستا کاملا آسفالت شده است و این روستا دارای آب لوله کشی از چشمه می باشد. آب و هوای آن بسیار معتدل و خوب است. معروف شدن زیاد گیلده به خاطر توریستی بودنش و همچنین قرار گرفتن در راستا چشمه جوشان آبگرم علی داشی، منطقه جنگلی سرسبز فندقلو و مشه سویی است. که به خاطر جنگل های منحصر به فرد هر ساله پذیرای بیش از هزاران نفر از استان های مختلف کشور به ویژه گیلان، اردبیل و آذربایجان شرقی است.

آبگرم علی داشی

آبگرم علی داشی یکی از زیباترین جلوه های طبیعی استان گیلان است که مقصدی دیدنی برای گردشگران و بیماران محلی و غیر محلی کشور می باشد. این چشمه برای بیمارانی که دردهایی از جمله دل درد، کمر درد، درد مفاصل (روماتیسم) چشم درد، تقویت اعصاب، رفع باد و قولنج و … دارند، بسیار مناسب است.

ضمن اینکه خاصیت درمانی دارد، به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا جایگاه تفریحی به شمار میرود. طبیعت چشمه و خواص درمانی سبب شده که هر ساله مسافران زیادی برای آب تنی، این چشمه را به عنوان مقصد گردشگری سلامت خود انتخاب می کنند.

گردشگران ایرانی و خارجی در ایام عید نوروز و فصل های بهار و تابستان و همچنین تعطیلات آخر هفته کوهنوردان از آنجا دیدن می کنند.

خوب است بدانید که در راستا راه چند چشمه و آبشار وجود دارد که آب آنها برای نوشیدن توصیه نمی شود، در نزدیکی آبگرم یک مغازه یا قهوه خوری وجود دارد که می توانید در آنجا استراحت و یک نوشیدنی میل نمایید. با ادامه دادن راستا آبگرم، پس از چهار ساعت پیاده روی به جنگل فندقلو اردبیل می رسید.

در این جنگل درختان مختلفی از جمله توت فرنگی، گوجه سبز، سیب وحشی، فندق، ازگیل، تمشک و … وجود داد، اما درخت فندق بیش از سایر درختان روییده شده و به همین دلیل این جنگل را فندقلو نامیده اند.

شهرستان آستارا با داشتن دیدنی های بسیار در تمامی فصل های سال از جمله بهار، تابستان، پاییز و زمستان میزبان تعداد زیادی از مسافرین ایرانی و خارجی به خصوص از حوزه قفقاز می باشد.

جاذبه های گردشگری آن مانند طرح شناگاه سفیر امید و نیز بازارچه ساحلی، تالاب استیل، پناهگاه حیات وحش لوندویل، جنگل فندقلو، ساحل صدف، بهشت کاکتوس ها، باغ پرندگان آستارا و … سبب شده سالانه نزدیک به شش میلیون نفر از ایرانیان و بالغ بر هشتصد هزار نفر از کشورهای خارجی از این شهر دیدن کنند.

در این مطلب به معرفی دیدنی های روستای گیلده و همچنین شرایط آب و هوایی و جغرافیایی آن پرداختیم. امیدواریم از خواندن آن نهایت استفاده و لذت را برده باشید و از همراهی شما بی نهایت سپاسگزاریم. همچنین می توانید برای آشنایی با مکان های دیدنی اردبیل و گیلان کلیک کنید.

منبع: دیجیاتور

به "سفر به روستای گیلده آستارا و بازدید از آبگرم علی داشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به روستای گیلده آستارا و بازدید از آبگرم علی داشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید