کسب مدال در بازیهای آسیایی دور از ذهن نیست، ورود به المپیک راحت اما کسب مدال آرزو است

به گزارش وبلاگ پوشه، استان هرمزگان مهد زنان و مردانی است که زاده دریا و ساحل بوده و همیشه توانسته اند مهارت هایشان را در رشته های ورزشی دریایی و ساحلی به خصوص قایقرانی و فوتبال ساحلی نشان دهند.

کسب مدال در بازیهای آسیایی دور از ذهن نیست، ورود به المپیک راحت اما کسب مدال آرزو است

به بهانه کسب چندین مدال در مسابقات قایقرانی آب های آرام آسیا در چین توسط هدیه کاظمی و کیانا کمال زاده، این بانوان قهرمان هرمزگانی با حضور در دفتر وبلاگ پوشه منطقه خلیج فارس، جوابگوی سؤالات سرویس ورزشی این خبرگزاری شدند.

هدیه کاظمی بانوی 23 ساله قهرمان قایقرانی در گفت وگو با وبلاگ پوشه اظهار کرد: 10 سال است عضو تیم ملی قایقرانی در بخش کایاک هستم، از اولین دوره ای که مسابقات برون مرزی شرکت کردم توانستم با تیم ملی جوانان دو مدال طلا و یک مدال برنز به دست آورم.

کاظمی ادامه داد: بعد از آن در تورنمنت دنیای سال 2012 قبل از المپیک لندن، برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران توانستم سه مدال طلا در رده سنی زیر 23 سال کسب کنم و پس از آن برای اولین بار در مسابقات کاپ آزاد دنیای توانستم مقام هفتم و هشتم را به دست آوردم.

وی افزود: در رده سنی بزرگسالان نیز در مسابقات آسیایی ازبکستان توانستم برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران در بخش بانوان در مسافت المپیکی مقام نقره را به دست آورم؛ البته یک مقام برنز هم به دست آوردم که اولین برنز این مسابقات نبود.

این بانوی مدال آور آسیا با بیان اینکه در مسابقات چین توانستم همان مدال نقره چهار سال پیش را تکرار کنم، افزود: در رده بزرگسالان در مسافت المپیکی در تک نفره و در قایق دو نفره برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران با خانم حکیمی توانستیم به مدال طلا دست پیدا کنیم؛ دو مدال برنز هم در قایق های چهار نفره در مسافت های هزار متر و 200 متر به دست آوردم.

کاظمی گفت: بیشتر وقت خود را در اردوهای تیم ملی هستم و وقت ندارم در استان تمرین کنم اما بچه های استان واقعاً پتانسیل قهرمانی را دارند و شرایط بدنی شان به گونه ای است که واقعاً می توانند در قایقرانی پیروز باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه پیست مناسبی در استان هرمزگان نداریم. از اولین دوره هایی که وارد قایقرانی شدیم مسئولان قول پیست بهتر را دادند اما هنوز که هنوز است اتفاقی نیفتاده؛ هرچند این مسئله مستلزم این است که همه استان برای این قضیه کوشش نمایند، هیئت به تنهایی قادر نیست این کار را انجام دهد چراکه هزینه بالا و وقت زیادی را می خواهد؛ هیئت تا آنجایی که در توانش بوده وقت و هزینه نموده است.

این قهرمان قایقرانی با اشاره به اینکه هرمزگان بیشترین کرانه آبی را در کشور دارد، افزود: استان این پتانسیل را دارد که پیستی داشته باشد که بتواند میزبان اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری و حتی آسیایی و دنیای باشد؛ در پیست موجود، فضای محصوری نداریم و تنها دو کانتینر برای گذاشتن قایق ها وجود دارد؛ نه رخت کنی نه امکانات بهداشتی و دوش و ... و نه حتی نور و روشنایی، ما زمان هایی در هفته را باید در شب تمرین کنیم اما نوری وجود ندارد و این ها شرایط را برای تمرین و پیشرفت سخت تر می نماید.

کاظمی با بیان اینکه مدتی برای تعویض مربی اعتصاب نموده بودیم و اکنون با عوض شدن مربی شرایطمان در تیم ملی بهتر شده است، توضیح داد: من فکر می کنم همکاری هیئت و بقیه ارگان ها ضروری است تا ورزشکاران بتوانند از رفاه بهتری برخوردار شوند، هیئت ها بودجه بالایی ندارند اما اگر اسپانسرهایی مثل باشگاه تایدواتر باشند که به هیئت ها یاری نمایند شرایط بهتری خواهیم داشت، استان ارگان های بسیار دارد که می توانند به ورزش استان یاری نمایند.

وی ادامه داد: خیلی از ورزشکاران هستند که استعدادهای خوبی دارند و نیاز دارند حمایت شوند، اگر ارگان های دیگر یاری نمایند ورزش پیشرفت استان بیشتری می نماید.

این بانوی مدال آور آسیا اعلام کرد: بنده دو سال پیش در مسابقات اندونزی قبل از مسابقه از اردوها فاصله گرفتم و با دعوت نامه ای که از کشور چین داشتم به همراه خواهرم به آنجا رفتیم و با مربی خارجی تمرین کردیم؛ برای مسابقه و سهمیه المپیک با هزارم ثانیه سهمیه را از دست دادم، مشکل اصلی مان مربی بود که با تعویض آن اکنون شرایط بهتری را داریم.

کاظمی با اشاره به اینکه کیانا کمال زاده در رده سنی جوانان پارو می زند، گفت: رده سنی بازیهای آسیایی کاملاً آزاد است و انتخاب برای شرکت در این مسابقات تنها به توانایی بچه ها بستگی دارد، من راه یابی کیانا را دور از ذهن نمی بینم.

وی با بیان اینکه بازیهای آسیایی اندونزی در بخش کایاک سه ماده کایاک تک نفره 500 متر، تک نفره 200 متر و دو نفره 500 متر دارد، مطرح نمود: بنده و آرزو حکیمی به دلیل تجربه کاری بیشتری که داریم شانس بیشتری نیز برای قهرمانی داریم.

این قهرمان قایقرانی با اشاره به اینکه بعد از مسابقات اینچئون، مسئولان ورزشی برایمان کم نگذاشتند و در هر شرایطی پشت ما بوده اند، ابراز کرد: هم مسئولان اداره کل ورزش و هم باشگاه و هم هیئت پشت ما بودند و اگر مسئله ای پیش آمده حمایتمان نموده اند.

کاظمی با بیان اینکه رقیبان ما در جاکارتا همان رقیبان همیشگی آسیایی هستند، اظهار کرد: در قایق دو نفره من و آرزو حکیمی به گونه ای ظاهر شدیم که فاصله بسیار زیادی با سایر حریفان داشتیم و برایمان کسب مدال در مسابقات آسیایی اصلاً دور از ذهن نیست؛ من و آرزو در ماده تک نفره هم با اختلاف صدم ثانیه دوم شدیم که به دلیل اشتباهات کوچکمان بود که امیدوارم برایمان تجربه گردد و برای مسابقات جاکارتا این اتفاقات نیفتد.

وی با اشاره به اینکه از الآن برنامه ریزی برای المپیک بسیار زود بوده و تا آن موقع سه سال مانده است، افزود: مسابقات کسب سهمیه المپیک آسیایی دو سال دیگر در تایلند برگزار می گردد و تا آن موقع ابتدا همین مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا و پس ازآن مسابقات دنیای و کاپ دنیای را در پیش داریم.

این بانوی مدال آور آسیا با بیان اینکه در آسیا رقیب چینی مان در حد دنیای است و مدال های دنیای دارد، توضیح داد: مسابقات المپیک سطح خیلی بالاتری دارد چراکه همه کشورهای اروپایی در این مسابقات شرکت می نمایند و اروپا مهد قایقرانی دنیا است و همه شرکت نمایندگان خیلی قوی اند، هرچند که ما در گذشته توانسته ایم با آن ها رقابت کنیم و خود من جزو 9 نفر برتر دنیا بوده ام اما به هرحال ورزش بالا و پایین دارد و امیدوارم تا المپیک شرایطمان خیلی از این بهتر گردد، پیشرفت بیشتری داشته باشیم و بتوانیم توانایی هایمان را ثابت کنیم.

کاظمی با اشاره به عدم حضور خواهرش سارا کاظمی در مسابقات آسیایی چین افزود: سارا تا اسفند 95 در اردوها حضور داشت که از آغاز سال جاری تصمیم گرفت به درسش برسد، چون اردوها وقت خیلی زیادی را از ما می گیرد، در حال حاضر در استان تمرین می نماید، مسابقات کشوری و باشگاهی را ادامه می دهد و دورادور تمرین می نماید و بدنش را آماده نگه می دارد.

وی با بیان اینکه خیلی ها در استان هستند که توانایی های بالایی دارند و تنها به حمایت بیشتری نیاز دارند، ابراز کرد: دوست دارم مسئولان تا جایی که می گردد به ورزشکاران توانمند هم از لحاظ اقتصادی و هم ایجاد زیرساخت ها یاری نمایند. آرزوی خودم درواقع رسیدن به المپیک و کسب مدال المپیک است، ورود به المپیک الآن دیگر راحت است اما کسب مدال واقعاً آرزویی است که نیازمند کوشش بسیار زیادی است.

این قهرمان قایقرانی با اشاره به اینکه بعد از بازگشت از مسابقات چین آقای دانشور، مدیرکل ورزش و جوانان استان همراه کارکنان این اداره کل، مدیران و کارکنان شرکت تایدواتر و اداره کل بنادر و دریانوردی، هیئت قایقرانی و افراد زیادی برای استقبال آمدند، مطرح نمود: در این استقبال آقای دانشور به بنده یک میلیون تومان هدیه دادند که جای تقدیر دارد.

کاظمی با بیان اینکه فدراسیون قایقرانی تاکنون تقدیری ننموده است، افزود: اگر در اردوی تیم ملی باشیم حقوق ماهیانه ای داریم که البته اصلاً به گونه ای نیست که بتوانیم روی آن حساب کنیم.

وی در انتها در مورد سطح مسابقات آسیایی چین گفت: سطح مسابقات بالا بوده و مثل همواره رقیبانمان چین و ازبکستان و قزاقستان بودند.

در ادامه کیانا کمال زاده بانوی 17 ساله قهرمان قایقرانی در گفت وگو با وبلاگ پوشه، اظهار کرد: سه سال است عضو تیم ملی جوانان قایقرانی هستم و اولین مدال آسیایی خود را در این مسابقات کسب کردم و پیروز به کسب مدال برنز قایق چهار نفره شدم؛ دو سال پیش نیز در مسابقات اندونزی شرکت کردم که متأسفانه پیروز به کسب مدال نشدم.

کمال زاده با اشاره به اینکه مشکل اساسی قایقرانان استان پیست نامناسبی است که در آن تمرین می کنیم، افزود: شرایط تیم ملی نسبت به استان خیلی بهتر است، هم پیست مناسب تری داریم هم قایق ها خیلی بهتر هستند؛ امکانات استان تنها برای آغاز خوب است اما برای اینکه افراد بخواهند حرفه ای کار نمایند به امکانات خیلی بیشتری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه تمام کوششم را می کنم تا به مسابقات جاکارتا راه یافته و مدال کسب کنم، افزود: بزرگ ترین آرزو برای هر ورزشکار حرفه ای این است که مدال المپیک را کسب کند و برای من هم همین طور است.

این بانوی مدال آور آسیایی در مورد استقبال و تقدیر مسئولان پس از انتها مسابقات آسیایی چین گفت: اکثر مسئولان ورزشی استانی به استقبالمان آمدند و آقای دانشور نیز مبلغ 500 هزار تومان به بنده هدیه داد.

گفت و گو از لیدا رضائی، خبرنگار وبلاگ پوشه، منطقه خلیج فارس

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کسب مدال در بازیهای آسیایی دور از ذهن نیست، ورود به المپیک راحت اما کسب مدال آرزو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مدال در بازیهای آسیایی دور از ذهن نیست، ورود به المپیک راحت اما کسب مدال آرزو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید