چگونه مفهوم پول را به بچه ها آموزش دهیم؟

به گزارش وبلاگ پوشه، 6 نکته کاربردی برای افزایش سواد اقتصادی بچه ها

فراهم کردن محیطی امن و آینده ای روشن و مطمئن برای بچه ها و بچه ها، مهم ترین دغدغه و نگرانی پدر و مادرهایی است که همواره برترین ها را برای فرزند خود می خواهند. برای رسیدن به این هدف برترین کار آموزش دادن به بچه ها و آماده کردن آن ها برای انجام دادن کارهای درست در آینده است. یکی از مهم ترین جنبه های این آموزش به افزایش سطح سواد و هوش اقتصادی بچه ها مربوط می گردد. بسیاری از فعالیت های روزانه و نیازهای اولیه ما حول مسائل اقتصادی و پول می چرخد و تقویت این جبنه در بچه ها می تواند درصد موفقیت آینده آنها را بالا ببرد.

چگونه مفهوم پول را به بچه ها آموزش دهیم؟

از سوی دیگر، سنین کودکی دوره طلایی یادگیری به شمار می رود. براین اساس اگر می خواهید نقش مفیدی در شکل دهی احساسات، تفکر و ارزش های فرزندتان در خصوص پول داشته باشید باید از سنین پایین سواد مالی را به او آموزش بدهید. ما در این زمینه 6 راه چاره و نکته طلایی را به شما معرفی می کنیم.

با فرزند خود درباره کارهای مالی تان صحبت کنید

یک راه مفید در این زمینه این است که درمورد فعالیت های مالی خود با فرزندتان صحبت کنید. برای مثال او را از پرداخت های ماهانه قبوض، خریدهای کوچک و بزرگ و پس اندازهای خود مطلع کنید. هنگام انجام این کارها با او صحبت کنید و افکار خود را درباره مسائل مالی با او در میان بگذارید و گاهی اوقات با فرزند خود مشورت کنید. گشاده رویی و صادق بودن با فرزندتان در خصوص عادات مالی خود، می تواند به آشنایی او با پول یاری کند.

به فرزند خود یاری هزینه یا همان پول توجیبی بدهید

دادن پول به عنوان یاری هزینه به فرزندتان و قرار دادن او در ارتباط مستقیم با پول، باعث ایجاد تجربه های عملی در زمینه مسائل مالی و مسئولیت پذیر شدن او می گردد. قوانینی را وضع کنید و در صورت اجرای درست آن ها یاری هزینه ای به او بدهید. سعی کنید در این زمینه همه چیز برای فرزندتان واضح و روشن باشد. به او اجازه بدهید تا درمورد نحوه خرج کردن پولش خودش تصمیم بگیرد و در این زمینه او را از قبل هدایت کنید.

با فرزند خود بازی های مرتبط با پول بکنید

از آنجایی که بچه ها به وسیله بازی کردن می توانند خیلی مسائل را بیاموزند و از طرف دیگر صحبت کردن درباره مسائل مالی ممکن است برای آن ها خسته نماینده باشد، پس بهتر است با انجام دادن بازی های مرتبط با پول و مسائل مالی به آن ها آموزش دهید. یکی از شناخته شده ترین این بازی ها، بازی تخته ای مونوپولی است. یا می توانید سکه و اسکناس های بی ارزش تهیه کنید و فعالیت های مختلف مالی را با استفاده از آن ها در غالب بازی با فرزندتان تمرین کنید.

فرزندتان را برای داشتن شغل نیمه وقت تشویق کنید

هنگامی که فرزندتان کمی بزرگ تر شد، برای او شرایطی فراهم کنید تا به صورت نیمه وقت در روزهای تعطیل یا در تعطیلات تابستانی مشغول به کار گردد. کار کردن برای بدست آوردن پول به او یاری می نماید تا ارزش پول را بهتر بداند و بتواند از آن به شکل بهتری استفاده کند.

برای فرزند خود فهرست آرزوها تهیه کنید

از فرزندتان بخواهید تا درمورد چیزهایی که دوست دارد داشته باشد، فکر کند و آن ها را در فهرستی یادداشت کند. مطمئن شوید که موارد موجود در فهرست قابل دستیابی هستند و آن ها را بر اساس اولویت های خودش مرتب کنید. این کار به او انگیزه لازم برای پس انداز کردن و کار کردن برای پول درآوردن می دهد.

برای فرزند خود حساب باز کنید

هروقت احساس کردید فرزند شما آماده داشتن حساب بانکی است با او صحبت کنید و این کار را برای او انجام دهید. بلوبانک، استارتاپ پیشرو حوزه نئوبانک ایران، این امکان را به برترین شکل فراهم نموده است و آن را با نام بلوجونیور در اختیار کاربران خود قرار داده است. پدر یا مادر با داشتن حساب بلوبانک می توانند به طور کاملا ً رایگان برای بچه ها 7 تا 14 خود حساب باز نمایند و کارت بانکی مخصوصی برای آن ها تهیه نمایند. با این کار بچه ها با مفهوم پول و بانک بهتر آشنا می شوند و برای روبرو شدن با مسائل مالی پیچیده تر آماده می شوند. در بلوجونیور پدر و مادر نظارت کامل بر حساب فرزند خود و کارهای بانکی او دارند.

اگر کاربر بلوبانک هستید و در این بانک حساب کاربری دارید، می توانید با نصب اپلیکیشن بلوجونیور برای بچه ها خود حساب کاربری بسازید. این محصول ضمن فراهم کردن استقلال مالی کنترل شده برای بچه ها، مفاهیمی مانند پس انداز، پول، تراکنش های بانکی و فعالیت های مالی را هم به آن ها آموزش می دهد. با این سرویس، والدین می توانند تراکنش ها و جزئیات مربوط به آن را کنترل نمایند.

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال 1398 فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، آغاز کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی تماما آنلاین و به وسیله اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح جدیدی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قابلیت بلوجونیور و دریافت کارت بانکی ویژه بچه ها، می توانید به وبسایت بلو به نشانی https://blubank.com مراجعه نمایید.

منبع: فوت و فن

به "چگونه مفهوم پول را به بچه ها آموزش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مفهوم پول را به بچه ها آموزش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید