چرا اپل باید روترهای وای فای بسازد

به گزارش وبلاگ پوشه، مارک گورمن، ستون نویس معروف نشریه بلومبرگ در خبرنامه هفتگی Power On اختصاصی خودش می گوید اکنون زمانی فرا رسیده است که اپل روترهای مش وای فای اختصاصی خودش را فراوری و به بازار عرضه کند.

چرا اپل باید روترهای وای فای بسازد

این نویسنده می گوید اپل خط فراوری مک های رو به افول خود را با تمرکز بر نوآوری و کارایی احیا نموده است؛ با جدیدترین مک های مبتنی بر تراشه های M1 که ترکیبی از کارایی و عمر باتری و زیباشناسی هستند؛ جان تازه ای به بازار داده است. بعلاوه، اپل به گذشته بازگشته و ساخت مانیتور را با عرضه مانیتور Studio Display از سر گرفته است.

گورمن می گوید اما اکنون زمان آن فرا رسیده است که اپل روترهای وای فای خود که در سال 2016 متوقف نموده را دوباره زنده کند.

این متخصص محصولات اپل خاطرنشان می نماید که اپل یکی از پیشگامان اینترنت بی سیم درجه یک برای مصرف نماینده بوده است. او در سال 1999 دستگاه AirPort Base Station را در کنار لپ تاپ iBook راه اندازی کرد.

اولین AirPort به طرز عجیبی ساده بود و با وصل کردن کابل اترنت به AirPort به جای کامپیوتر، کار می کرد. این دستگاه یک وای فای خوب برای کاربران فراهم می کرد.

اپل پس از 15 سال، چندین مدل از روترهای بی سیم AirPort خود را راه اندازی نموده بود که در میان آن ها یک روتر وای فای مقرون به صرفه قیمت AirPort Express و یک مدل گران قیمت AirPort Extreme به همراه یک مدل ویژه AirPort Time Capsule داشتند.

روتر AirPort Time Capsule دارای یک هارددیسک بود که امکان پشتیبان گیری از محصولات اپل را به صورت بی سیم فراهم می کرد. اما این روزها، اپل هیچ روتر اختصاصی ندارد و وقتی از سایت قدیمی AirPort این شرکت بازدید کنید؛ سه محصول از شرکت لینک سیس با پشتیبانی از HomeKit برای خرید پیشنهاد می گردد.

گورمن می گوید امروز جهان تشنه یک روتر مش وای فای مدرن AirPort Extreme است. روترهای مش وای فای شامل یک روتر اصلی و چندین نود فرعی هستند که در مکان های مختلفی از خانه قرار گرفته و یک اتصال کاملا سریع و امن و قابل اعتماد را تضمین می نمایند.

روترهای وای فای ساده کنونی برای کاربران اپل کافی نیستند و آن ها در کنار مک های مدرن و پیشرفته یا دسکتاپ استودیو بسیار قدرتمندی که چندی پیش معرفی نموده است؛ تشنه یک روتر مش وای فای مدرن با نسل جدیدی از وای فای هستند.

نظر شما درباره اینکه اپل باید روتر بسازد چیست؟ ترجیح می دهید روتر اپل را خریداری کنید یا روترهایی که به وسیله شرکت های متخصص در حوزه شبکه مانند ایسوس و تی پی لینک و نت گیر ساخته شده اند؟

منبع: شبکه چی

به "چرا اپل باید روترهای وای فای بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اپل باید روترهای وای فای بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید