پرداخت 3900 میلیارد تومان یارانه حمایتی

به گزارش وبلاگ پوشه، از منابع پیش بینی شده در تبصره 14 قانون بودجه، در کنار آنچه برای یارانه نقدی و معیشتی پیش بینی شده، از سال های گذشته منابعی هم برای کاهش فقر مطلق خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مصوب و اجرایی شده است.

پرداخت 3900 میلیارد تومان یارانه حمایتی

در لایحه بودجه امسال مصارف هدفمندی یارانه ها 267 هزار میلیارد تومان پیش بینی شد که 15 هزار و 400 میلیارد تومان آن برای دستگاه ها و نهادهای حمایتی بود؛ از جمله برای کاهش فقر مطلق خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، یارانه سود تسهیلات مسکن دو معلول به بالای بهزیستی، ایثارگران، یاری به سود تسهیلات رزمندگان.

اعلام آمادگی سازمان هدفمندی یارانه ها برای حمایت از مسکن محرومین

این در حالی است که تازه ترین اعلام حاجتی - مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها - از این حکایت دارد که بیش از 3900 میلیارد تومان در دو ماه ابتدایی امسال از منابع نقدی سازمان هدفمندی یارانه ها به دستگاه های حمایتی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریمی موجود، این منابع جهت کاهش فقر و فاصله طبقاتی پرداخت و استمرار داشته است، اظهار امیدواری کرد که در ماه های آینده با تامین به موقع سازمان هدفمندی یارانه ها، این پرداخت ها همچنان ادامه داشته باشد و در موعد مقرر به دست جامعه هدف برسد تا در شرایط موجود از فشارهای مالی به وجود آمده بر دهک های محروم و دهک های پایین جلوگیری کند.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها این را هم گفت که در صورت تحقق کامل منابع سازمان هدفمندی یارانه ها، این سازمان آماده است در قالب ظرفیت های قانونی در رابطه با زمینه تامین مسکن محرومین و توانمندسازی آنها اقدام کند.

پیش از این نیز اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها از این حکایت داشت که از محل مصارف هدفمندی یارانه ها حدود 1100 میلیارد تومان به سایر بخش ها، از جمله تامین مسکن، برق و آب مناطق محروم، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایثارگران اختصاص پیدا نموده است.

اما در کنار منابع مربوط به دستگاه های حمایتی در قانون بودجه، 42 هزار و 800 میلیارد تومان برای پرداخت نقدی و غیرنقدی خانوارها و همچنین 31 هزار میلیارد تومان برای طرح حمایت معیشتی خانوارها پیش بینی شده است.

این در حالی است که پرداخت های نقدی با همان 45 هزار و 500 تومان برای خانوارها که حدود 78 میلیون نفر برآورد می شوند، پرداخت خواهد شد و در قانون بودجه امسال هیچ تکلیفی برای دولت برای یارانه بگیران وجود ندارد.

یادآور می گردد، در طرح معیشتی خانوارها نیز از آبان 1398 و با افزایش قیمت بنزین، مابه التفاوت آن برای حدود 60 میلیون نفر از یارانه بگیران ماهانه مبلغی بین 55 تا 205 هزار تومان بسته به تعداد خانوار پرداخت می گردد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مالی را در کانال تلگرامی وبلاگ پوشه دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "پرداخت 3900 میلیارد تومان یارانه حمایتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 3900 میلیارد تومان یارانه حمایتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید