همه چیز درباره کپسول آتش نشانی

به گزارش وبلاگ پوشه، با خرید کپسول آتش نشانی از خود در برابر آتش محافظت کنید! از این وسیله برای خاموش کردن یا کنترل آتش سوزی های کوچک استفاده می گردد. این کپسول یک وسیله حفاظتی دستی است که با یک ماده شیمیایی خشک یا مرطوب پر می گردد. توجه داشته باشید که شما نمی توانید برای خاموش کردن آتش سوزی های غیر قابل کنترل از این وسیله بهره ببرید زیرا باعث آسیب به خود و دیگران می شوید.

همه چیز درباره کپسول آتش نشانی

اولین کپسول آتش نشانی به وسیله شیمی دان مشهور آمبرود گادفری در سال 1723 در انگلستان به ثبت رسید. این کپسول ها در آن موقع شامل یک کاسه مایع اطفاء حریق حاوی یک محفظه باروت بود. درک طرز کار این کپسول ها بسیار ساده است به صورتی که در آن ها مقداری فیوز مشتعل کننده وجود دارند که در مواقع مورداحتیاج باروت موجود در این کپسل را منفجر می نماید و مجلول پراکنده می گردد. این دستگاه ها احتمالاً به مقدار محدودی مورد استفاده قرار گرفته اند، زیرا پیغام رسان هفتگی بردلی برای 7 نوامبر 1729 به کارایی آن در مهار آتش سوزی در لندن اشاره می نماید.

https://www.kapsool125.com/categories/16-fire-extinguisher

آنالیز ظاهری کپسول آتش نشانی

این کپسول ها از یک مخزن فشار استوانه ای دستی تشکیل شده است که حاوی ماده ای است برای خاموش کردن آتش به صورت کامل تخلیه می گردد. دو نوع اصلی از کپسول های آتش نشانی وجود دارد این دو نوع عبارت اند از:

فشار ذخیره شده: این نوع کپسول بیشترین استفاده را در بین مردم دارد. با توجه به نوع آتش سوزی ماده های متفاوتی در آن وجود خواهند داشت دو مورد از این خاموش کننده ها عبارت اند از: 1 آب و کف 2 نیتروژن خرید کپسول آتش نشانی برترین تصمیمی است که برای سلامتی خود و خانواده خود می گیرید!

کارتریج: در این نوع خاموش کننده ها حاوی گازی که خارج می گردد در کاتریج جداگانه ای وجود دارد. آن ها قبل از تخلیه سوراخ شده و در معرض عامل خاموش کننده قرار می گیرند. این نوع بیشتر در منطقه ها صنعتی کاربرد دارد زیرا آن ها قابلیت شارژ کردن این مخازن به صورت سریع را دارند که به اپراتور اجازه می دهد خاموش کننده را تخلیه کند، آن را شارژ کند و در مدت زمان معقولی به آتش بازگردد.

در این نوع به جای گاز نیتروژن از گاز دی اکسید کربن استفاده می گردد. خاموش کننده های کارتریجی در انواع پودر شیمیایی خشک و پودر خشک در ایالات متحده و انواع آب، مرطوب کننده، فوم، مواد شیمیایی خشک (کلاس های ABC و B.C.) و پودر خشک (کلاس D) در بقیه دنیا موجود هستند.

کپسول آتش نشانی چرخدار و تابلو داخل پارکینگ

کپسول های آتش نشانی عمدتا به دو دسته دستی و گاری سواری تقسیم می شوند. در نوع دستی آن به علت وزن کم و حمل و نقل آسان دستی می گویند. واحدهای سوار بر گاری چرخ دار هستند و بیشتر در سایت های ساخت و ساز، باند فرودگاه ها، فرودگاه های هلیکوپتر و بعلاوه اسکله ها و اسکله ها یافت می شوند. خرید کپسول آتش نشانی برای خانه و مکان های عمومی به شدت ضروری است.

شرایط نگهداری کپسول آتش نشانی

بیشتر کشورهای دنیا به عنوان بخشی از قوانین ایمنی آتش نشانی به تعمیر و نگهداری منظم کپسول آتش نشانی به وسیله یک فرد ذیصلاح برای کار ایمن و موثر احتیاج دارند. عدم تعمیر و نگهداری می تواند منجر به تخلیه نشدن خاموش کننده در صورت لزوم یا پاره شدن آن در هنگام تحت فشار گردد. حتی در زمان های اخیر مرگ و میر ناشی از انفجار خاموش کننده های خورده شده اتفاق افتاده است. همانطور که دریافتید بعد از خرید کپسول آتش نشانی نگهداری آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ایالات متحده، کدهای آتش نشانی ایالتی و محلی، و بعلاوه کدهایی که به وسیله آژانس های فدرال مانند اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایجاد شده اند، به طور کلی با استانداردهای ایجاد شده به وسیله انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) مطابقت دارند. بعد از خرید کپسول آتش نشانی، این کپسول ها باید ماهی یکبار مورد آنالیز قرار بگیرند تا از فشار آن و بازرسی و سرویس سالانه به وسیله یک تکنسین واجد شرایط ضروری است.

اما NFPA و ICC توافق کردند که بازرسی این کپسول ها به صورت آنلاین صورت گیرد و بازررسی یک ماهه حذف گردد. این روش به این صورت است که سیستم باید نگهداری سوابق را در قالب یک ثبت رویداد الکترونیکی در کنترل پنل فراهم کند. این سیستم بعلاوه باید به طور مداوم حضور فیزیکی خاموش کننده، فشار داخلی و وجود مانعی را که می تواند از دسترسی آماده جلوگیری کند، نظارت کند. اگر هرکدام از این موارد وجود داشت سیستم طراحی شده هشداری را به مسولان مربوطه ارسال می نماید. پس از دریافت پیغام مسولان تمام کوشش خود را برای اصلاح کردن شرایط پیش آمده انجام می دهند. این روش می تواند به صورت سیمی یا بی سیم باشد.

بازرس ناظر بعد از آنالیز کپسول برچسبی را روی کپسول آتش نشانی می چسباند این برچسب نشان دهنده بازررسی سالانه کپسول می باشد. در نوع دیگر آنالیز آزمایش فشار هیدرواستاتیک را روی کپسول انجام می دهند. این آزمایش ها هر پنج سال یکبار تکرار می شوند.

https://www.kapsool125.com

منبع: اتاق

به "همه چیز درباره کپسول آتش نشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کپسول آتش نشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید