نیکلاس مادورو در نشست سران عدم تعهد در باکو حاضر می شود

به گزارش وبلاگ پوشه، یک دیپلمات ونزوئلایی گفت، رئیس جمهور این کشور میخواهد در ماه اکتبر در نشست سران عدم تعهد در باکو شرکت کند.

نیکلاس مادورو در نشست سران عدم تعهد در باکو حاضر می شود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه، یک دیپلمات ونزوئلایی خاطرنشان کرد، نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور در نشست سران عدم تعهد که در ماه اکتبر (مهرماه) در باکو برگزار خواهد شد، حاضر می شود.

از سوی دیگر طارق العصامی معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز روز 23 مه (2 خرداد) به مسکو سفر می نماید تا با مقامات این کشور درباره آخرین تحولات ونزوئلا رایزنی کند.

ونزوئلا طی روزهای اخیر شاهد تحولات جدیدی بوده است. سه روز پیش رویترز از برگزاری گفت وگوهایی بین دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ اطلاع داد و خورخه والرو سفیر ونزوئلا در مقر اروپایی سازمان ملل متحد نیز در گفت وگو با وبلاگ پوشه در ژنو این خبر را تأیید نموده است.

رئیس جمهور ونزوئلا درباره مذاکرات مذکور گفت: به دنبال دستورکاری مسالمت آمیز برای مذاکره با مخالفان دولت هستیم.

از ماه ژانویه امسال میلادی که خوان گوایدو خود را رئیس جمهور ونزوئلا نامید، این کشور با آشوب سیاسی روبرو شد. آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله طرفداران این رئیس جمهور خودخوانده هستند.

آمریکا مدت هاست به جهت تغییر نظام در این کشور فشارهایی را به ونزوئلا و مردم آن وارد نموده و حتی مقام های ارشد کاخ سفید تهدید به حمله نظامی نموده اند.

این اقدام های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی اش با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و بعضی کشورهای دیگر روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نیکلاس مادورو در نشست سران عدم تعهد در باکو حاضر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکلاس مادورو در نشست سران عدم تعهد در باکو حاضر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید