نگاهی به کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن در ایالت فلوریدا

به گزارش وبلاگ پوشه، خبرنگاران، گروه بین الملل؛ تنها پنج روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو نامزد رقیب هر دو در تامپا، دومین شهر عظیم ایالت فلوریدا، حضور یافته بودند تا 29 رأی الکترال کالج سرنوشت ساز این ایالت را کسب نمایند.

نگاهی به کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن در ایالت فلوریدا

بخش اعظم سخنرانی های دو طرف در این ایالت، طبق معمول به انتقاد و تمسخر و تحقیر نامزد مقابل اختصاص یافت.

بایدن شدیدترین نقدها را متوجه نحوه مدیریت مقابله ترامپ با شیوع کرونا کرد که درواقع به نوعی دفاع از سیستم بهداشت عمومی است که در زمان اوباما شروع شد و ترامپ با نقدها شدید از این سیاست دموکرات ها در حوزه سلامت، آن را لغو کرد.

ترامپ نیز در مقابل با طرح این موضوع که در صورت رأی آوردن بایدن، کشور و اقتصاد آمریکا در پی سیاست او برای برخورد با شیوع کرونا، به تعطیلی و رکو کشیده خواهد شد کوشش داشت تا در خصوص رقیب خود در بین مردم ایجاد وحشت کند. ترامپ همچنین بار دیگر ادعاهایی همچون پیر و معتاد بودن بایدن و نظایر آن را مورد اشاره قرار داد.

ترامپ در سخنرانی خود در جمع هوادانش درباره نحوه مدیریت بایدن در خصوص شیوع کرونا گفت: او مقررات منع تردد را اعمال و شما را حبس خواهد نمود.

وی همچنین در این زمنیه ادامه داد که: من با این کار مخالفم چون ما دیگر مقررات منع تردد اعمال نمی کنیم. ما این کار را کردیم، بیماری را درک کردیم و حالا کسب و کارها را بازگشایی نموده ایم.

او همچنین اضافه کرد: اگر جو خواب آلود رئیس جمهور گردد، شاهد رکود عمیق فلج کننده ای خواهید بود که تا کنون مشابه آن را ندیده اید .

ترامپ در دفاع از علمکرد مالی خود در دوران شیوع کرونا و پاسخ به منتقدانش گفت: ما را با اروپا مقایسه می کردند و می گفتند آلمان و فرانسه وضع خیلی خوبی دارند. می گفتند همه وضع خیلی خوبی دارند. نه هیچکدام وضع خوبی ندارند .

بایدن که بنای کارزار انتخاباتی خود را بر موضوع شیوع کرونا پایدار نموده است، کوشش داشت تا در جمع هوادارنش، خود را مقید به اصول بهداشتی بنمایاند و در این زمنیه گفت: افسوس می خورم که نمی توانم وسط جمعیت بیایم و با همه شما دست بدهم، اما ما مدتی قبل نتیجه گیری کردیم که باید (در این کمپین ها) مسئولانه عمل کنیم .

در همین زمینه او در ادامه نقدهاش در خصوص نحوه مدیریت ترامپ در برخورد با شیوع کرونا گفت: دونالد ترامپ در برابر همه گیری تسلیم شده است.

نامزد حزب دموکرات نقدهاش از ترمپ را اینگونه ادامه داد: ترامپ می داند تنها وقتی می تواند پیروز گردد که در موضوعات نژاد، ملیت، و جنسیت بین ایجاد شکاف کند.

وی در خصوص پیروزی بر رقیب جمهوری خواهش گفت که: انتخاب با شماست. اگر فلوریدا به رنگ آبی دربیاید (رنگ دموکرات ها)، کار تمام است .

نظرسنجی ان بی سی چه می گوید

در حالی که ترامپ در سال 2016 کلینتون را در فلوریدا شکست داده بود، اما نظرسنجی شبکه تلویزیونی ان بی سی که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان می داد بایدن در این ایالت با فاصله 51 به 47 پیشتاز بود؛ هرچند حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی 4.4 درصد در نظر گرفته شده بود.

پیشی دریافت بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی این ایالت متکی به رأی سیاه پوستان (84 به 14)، زنان (57 به 14) و رأی دهندگان مستقل (5 به 4) و همچنین حمایت سالخوردگان (53 به 46) بود که بیشترین سهم رأی دهندگان در این ایالت را دارند.

لی میرینگوف که اجرای نظرسنجی را برعهده داشت، گفت که حالا بایدن رأی افراد بالای 65 سال و نیز رأی دهندگان مستقلی را در اختیار دارد که ترامپ در سال 2016 از آن برخوردار بود...

بر اساس این نظرسنجی رجحان ترامپ نیز در این ایالت در برابر رقیب خود برخورداری از رأی لاتین تبارها (52 به 46)، سفیدپوستان (52 به 46)، مردان (54 به 44) و رأی دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگاهی به کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن در ایالت فلوریدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن در ایالت فلوریدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید