ترامپ تلویحا از اعتراضات در فرانسه ابراز خرسندی کرد

به گزارش وبلاگ پوشه، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری با اشاره به هجدهمین شنبه اعتراضی در فرانسه، از این ناآرامی ها ابراز خرسندی نموده و آن را نشانه درست بودن موضعش در قبال توافقنامه آب و هوایی پاریس توصیف نموده است.

ترامپ تلویحا از اعتراضات در فرانسه ابراز خرسندی کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که هر از چندگاهی در اظهاراتش، مسائل مالی و محبوبیت پایین همتای فرانسوی خود در فرانسه را به او گوشزد می نماید، در تازه ترین اظهارنظر توییتری خود، تلویحا از ادامه اعتراضات در فرانسه ابراز خرسندی نموده است.

رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز (یکشنبه) در توییتر خود نوشت: خوب، توافق آب و هوایی پاریس چطور دارد برای فرانسه پیش می رود؟ بعد از 18 هفته شورش توسط معترضان جلیقه زرد، من فکر می کنم که (توافق پاریس) آن چنان خوب عمل ننموده است! در همین بین، ایالات متحده در صدر همه لیست های محیط زیستی واقع شده است.

ترامپ با این توییت تصمیم خود برای خروج از توافقنامه آب و هوایی پاریس را توجیه نموده و دلیل اعتراضات در فرانسه را پایبندی پاریس به توافقنامه اقلیمی عنوان نموده است.

اظهارات توییتری ترامپ درباره اعتراضات فرانسه توام با دفاع از اقدام دولت این کشور در خروج یکجانبه از توافق بین المللی آب و هوایی پاریس انجام شده است.

این اولین باری نیست که رئیس جمهور آمریکا موضوع اعتراض ها در فرانسه و محبوبیت پایین امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را دستاویزی برای اظهارنظر قرار داده است.

رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر آبان ماه خود به پاریس که برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد خاتمه جنگ جهانی اول انجام شد، در انتقادی شدید درباره مواضع همتای فرانسوی گفت: مشکل این است که امانوئل ماکرون با میزان پایین محبوبیت 26 درصدی و همچنین نرخ بیکاری 10 درصدی روبرو است. او کوشش می نماید موضوع را عوض کند. هیچ کشوری بیشتر از فرانسه ملی گرا نیست، با مردمی سرافراز و با شرافت. پس فرانسه را دوباره بزرگ کن.

این اظهارات ترامپ در واکنش به طعنه ماکرون به رویکرد ملی گرایانه وی بیان شد. ماکرون در سخنرانی خود در مراسم یکصدمین سالگرد خاتمه جنگ جهانی اول، از رویکرد ملی گرایی انتقاد نموده و آن را خیانتی به وطن دوستی تعبیر کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفته بود: امانوئل ماکرون پیشنهاد ایجاد ارتش خاص، برای اروپا به منظور حفاظت در برابر آمریکا، چین و روسیه را داده است اما این آلمان بود که در جنگ جهانی اول و دوم (به فرانسه حمله کرد). خوب اوضاع برای فرانسه چطور پیش رفته بود؟ قبل از ورود آمریکا (به جنگ های جهانی اول و دوم)، آنها در پاریس داشتند آغاز به یادگیری زبان آلمانی می کردند. سهم خودتان از ناتو را می پردازید یا نه .

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "ترامپ تلویحا از اعتراضات در فرانسه ابراز خرسندی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ تلویحا از اعتراضات در فرانسه ابراز خرسندی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید