معرفی اولین لپ تاپ دارای eGPU توسط لنوو

به گزارش وبلاگ پوشه، لنوو از اولین لپ تاپ دارای کارت گرافیکی eGPU رونمایی کرد.

معرفی اولین لپ تاپ دارای eGPU توسط لنوو

به گزارش خبرنگار ، لنوو میخواهد با لپ تاپ Legion BootStation وارد دنیای کارت های گرافیکی eGPU بگردد؛ صنعتی که باعث می گردد اندازه کارت های گرافیکی تا 330 میلیمتر کاهش یابد. این شرکت در کنار این محصول، یک لپ تاپ جدید هم معرفی نموده که مدل آن Legion Y740S نام دارد. لنوو ادعا می نماید که این لپ تاپ با قیمت هزار و 100 دلار، باریک ترین و نازک ترین لپ تاپ گیمینگ این شرکت محسوب می گردد، اما این ادعا به این دلیل است که شرکت سازنده آن را فاقد کارت گرافیک اختصاصی فراوری نموده است و به همین دلیل یک همنشین خوب برای مدل BootStation خواهد بود.

این دو لپ تاپ دارای eGPU کم و بیش شرکت لنوو را به عرصه رقابت با شرکت Razer وارد می نماید. شرکت Razer ورود به عرصه لپ تاپ های قاقد کارت گرافیک اختصاصی را با لپ تاپ های Core X شروع کرد که می توانند در کنار لپ تاپ های کامپکتی مانند مدل های Blade Stealth مورد استفاده قرار گیرند. مزیت لپ تاپ های جدید لنوو در این است که این لپ تاپ ها نسبت به لپ تاپ های Razer قیمت پایین تری دارند. قیمت BoostStation از 250 دلار شروع می گردد در حالی که Core X ریزر 300 دلار قیمت دارد، ولی لپ تاپ لنوو از هاب یواس بی هم بهره می برد. با وجود این، کارت های گرافیک به اندازه 330 میلیمتر روی لپ تاپ های Core X ریزر قابل نصب شدن هستند، ولی لپ تاپ لنوو تنها به اندازه کارت گرافیک 320 میلیمتری جا دارد. در کنار فروش این لپ تاپ های دارای eGPU، لنوو مدعی است که برنامه ای دارد تا این لپ تاپ ها را با کارت های گرافیک ساخت شرکت های انویدیا و AMD همراه کند و هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت آن ها منتشر نشده است.

در کنار اولین لپ تاپ دارای eGPU، لنوو Y740S آنقدر ها هم که لنوو ادعا می نماید، مشخصات یک لپ تاپ گیمینگ را ندارد. اولین دلیل این است که این لپ تاپ هیچ کارت گرافیکی ندارد و همچنین فرکانس تصاویر در نمایشگر آن 60 هرتز است در حالی که لپ تاپ های گیمینگ امروزی فرکانس 120 هرتزی دارند. با اعتبار لنوو، این لپ تاپ مجهز به نسل دهم پردازنده سری اچ Core i9 شده است، اما با این ویژگی، به نظر می رسد باطری 60 وات ساعتی آن نتواند مدت زیادی لپ تاپ را روشن نگه دارد. یکی دیگر از معایبی که این لپ تاپ با ضخامن کم خود دارد، جرم 1.9 کیلوگرمی آن است.

در کنار این ها، Legion Y740S مشخصات استانداردی دارد. این لپ تاپ قابلیت پشتیبانی تا 32 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه رام از نوع SSD را دارد. همچنین پورت های این دستگاه کاملا به روز شده هستند. Legion Y740S دارای دو پورت نسل دوم USB 3.1، اسلات کارت حافظه SD، جک هدفون و دو پورت Thunderbolt است. اندازه صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچ است که مشتریان می توانند کیفیت تصویر را بین 1080p یا 4K انتخاب نمایند.

لنوو اعلام نموده است که Legion BootStation و Legion Y740S از شروع ماه می به بازار عرضه خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معرفی اولین لپ تاپ دارای eGPU توسط لنوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اولین لپ تاپ دارای eGPU توسط لنوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید