سلفی در اینستاگرام؛ فرایند رایج گردشگری در سال 2019

به گزارش وبلاگ پوشه، علاقه مندی ها و نیازمندی ها در میان مسافران در حال تغییر دائمی است و هر سال، فرایند جدیدی باب می گردد. طبق آمار، سال جاری سفرهای شهری از سفرهای ساحلی جلو افتاده است.

سلفی در اینستاگرام؛ فرایند رایج گردشگری در سال 2019

اکنون که فرایند گردشگری به طور مستمر در حال تغییر و شکل عوض کردن است، عادت های نو سفر و گردشگری باعث شده است که مسافران تخت های ساحلی و سایبان های خود را کنار بگذارند و به سمت تفریحات شهری و تجربه های مهیج و فراگیر روی بیاورند.

آژانس تحقیقاتی بازاریابی رد هات پنی (Red Hot Penny) در بخش های مختلف گردشگری آنالیز هایی انجام داد تا راهنمای فرایند گردشگری در سال 2019 را تدوین کند.

سفر با هدف جلوه گری در اینستاگرام

40 درصد از نسل وای که به نسل هزاره هم معروف هستند (18 تا 33 ساله ها) برای انتخاب مقصد سفر، نیم نگاهی هم به رسانه های اجتماعی دارند. حتی امکان به اشتراک گذاری دل خوشی ها و غذاهای محلی در مکانی ناشناخته در رسانه هایی مانند اینستاگرام هم روی انتخاب هزاره ها تاثیر می گذارد.

شرکت ترک سافت (TrekkSoft) که در زمینه فناوری رزرو فعالیت می نماید، متوجه افزایش رو به رشد سفرهای هزاره ها به مقاصد گمنام شد؛ چرا که اعضای این نسل تجربه های خود را به عنوان بخشی از یک فرهنگ جاه طلبانه در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و کاری می نمایند که مکان های کشف نشده به صورت انتخاب هایی ایده آل مطرح بشوند.

روس پاول، رئیس بخش بازاریابی در شرکت رد هات پنی در این باره گفت:

این موضوع از هر زمان دیگری مهم تر جلوه می نماید که همه افراد از حق اجتماعی برخوردار باشند، به ویژه که گزارش UNWTO بیان می نماید که سفرهای نسل وای و زد (نسل جوان تری که پس از نسل هزاره متولد شده اند) تا سال 2020 به رقم 300٬000٬000 سفر (300 میلیون) در سال خواهد رسید.

برندهای تجاری پیروز در صنعت سفر از اینفلوئنسرهایی که ارزش ها و ایده های آن ها را برای اعتمادسازی در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، استفاده می نمایند و روی فایل های ویدیویی آن ها سرمایه گذاری می نمایند. در حدود 4٬100٬000 ویدیو (4 میلیون و 100 هزار) در هر دقیقه تنها در سایت یوتیوب دیده می گردد و این سایت را تبدیل به رسانه ای ایده آل برای جلب توجه مخاطبان نسل جوان نموده است.

سفری برای بازگشت به اصل خویش

سازمان ملل سال 2017 را به عنوان سال بین المللی گردشگری پایدار نامید و به نظر می رسد که این فرایند همچنان ادامه داشته باشد؛ چرا که گزارش نو AIG نشان می دهد که بیش از نیمی از گردشگرها به محیط زیست و سفر پایدار احترام می گذارند.

Booking.com اعلام نموده که بیش از یک سوم (36٪) مسافران، برنامه هایی که با محیط زیست سازگارتر هستند را برای سفرهای خود انتخاب می نمایند و حدود 40٪ از مسافران تمایل دارند که تورهای زیست محیطی را تجربه نمایند. نگرانی ها در خصوص اکوتوریسم هم در رونق این فرایند گردشگری بی تاثیر نبوده، در حالی که برنامه هایی مانند سیاره آبی و تمرکز رسانه ها روی پلاستیک هم به شکل گیری این فرایند یاری شایانی نموده است.

کوتاه و به یادماندنی

بر اساس گزارش ABTA، تفریحات شهری اکنون بیشترین محبوبیت را در میان سایر فرایندهای گردشگری دارد و 53 درصد از سفرهای تعطیلات سال گذشته را به خود اختصاص داده است. علاقه مندان به این نوع سفر بالاخره توانستند بر کسانی که ساحل را برای تعطیلات خود برمی گزینند، غلبه نمایند. دفتر ملی آمار (ONS) انگلستان اعلام نموده است که گردشگران انگلیسی دیگر علاقه ندارند که تعطیلات دو هفته ای خود را مانند دهه های گذشته به سر ببرند. بلکه، ترجیح می دهند که به سفرهای کوتاه دو تا هفت روزه بفرایند. بیشتر شدن ایرلاین های مقرون به صرفه قیمت موجب شده است که مسافران فرصت این را داشته باشند که حتی به مقدار صرف یک فنجان قهوه، چند ساعت از خانه فاصله بگیرند.

پاول اضافه می نماید:

60 درصد از گردشگران گفته اند که بودجه سفر، عامل مهمی برای برنامه ریزی های آن ها است و بنابراین، آژانس ها باید برای افزایش تقاضا برای تفریحات شهری آماده باشند. توجه به الگوهای جستجوی مشتریان در میان برنامه های سفر برای بهره بردن به برترین نحو ممکن از کوچک ترین فرصت ها و مثلا، رزرو تور لحظه آخری در ماه های جولای و آگوست هم بیش از پیش اهمیت یافته است.

رزرو آنلاین تبدیل به روش غالب برای رزرو، به ویژه برای نسل هزاره، شده است. تقویت UX و ارتقاء سئوی سایت، به ویژه در نسخه های تحت موبایل، عامل تجاری مهمی است. پایین آمدن هزینه های رومینگ در کشورهای اتحادیه اروپا شرایطی را برای مسافران مهیا نموده که درست همان زمانی که به مقصد می رسند آغاز به جستجو برای یافتن کارهایی می نمایند که حتما باید در زمان تعطیلات شان در آنجا انجام بدهند.

منبع: کجارو / traveldailymedia.com

به "سلفی در اینستاگرام؛ فرایند رایج گردشگری در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلفی در اینستاگرام؛ فرایند رایج گردشگری در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید