صدور مجوز اولیه تاسیس 25 اقامتگاه بوم گردی جدید در استان اصفهان

به گزارش وبلاگ پوشه، مشاور امور اجرایی مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از صدور مجوز اولیه تاسیس 25 اقامتگاه بوم گردی جدید در استان اصفهان اطلاع داد و گفت: در این نشست مجوز اولیه تاسیس اقامتگاه های بوم گردی در 10 منطقه گردشگری استان برای اولین بار صادر شد.

صدور مجوز اولیه تاسیس 25 اقامتگاه بوم گردی جدید در استان اصفهان

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، بعد از ظهر روز گذشته 27 مرداد ماه، پنجمین نشست کمیته فنی اقامتگاه های بوم گردی استان اصفهان در سال 1397 با حضور سید علی صالح درخشان مشاور امور اجرائی مدیر کل میراث فرهنگی استان، حمید امینی معاونت سرمایه گذاری و امور طرحهای اداره کل و سایر اعضاء برگزار گردید.

در سرانجام این نشست سید علی صالح درخشان مشاور امور اجرایی مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان بیان کرد: در این نشست پس از بحث و گفتگو، از مجموع طرحهای ارائه شده به این کمیته برای تاسیس اقامتگاه های بومگردی 25 طرح تصویب و مجوز اولیه جهت تاسیس آنان صادر شد.

او تاکید نمود: در این نشست مجوز اولیه تاسیس یک اقامتگاه بومگردی در پیرامون مجموعه جهانی میدان امام صادر شد، همچنین در راستای توسعه گردشگری در شرق شهرستان اصفهان ، مجوز اولیه تاسیس 3 اقامتگاه بومگردی در شهرها و روستاهای این مناطق شامل: دنارت و محمود آباد و به ویژه در روستای مالواجرد برای اولین بار صادر شد.

درخشان اضافه نمود: در این نشست در رویدادی جالب توجه، مجوز اولیه تاسیس 4 اقامتگاه بومگردی به صورت همزمان در روستای کاغذی از توابع شهرستان آران و بیدگل و همچنین یک اقامتگاه بومگردی نیز در روستای قاسم آباد از توابع شهرستان آران و بید گل صادر شد.

او توضیح داد: اگر چه در مناطق حاشیه زاینده رود همچون شهر باغ بهادران اقامتگاه های گردشگری متعددی از گذشته وجود دارد، لکن در این نشست مجوز تاسیس اولین اقامتگاه بومگردی در شهرهای باغ بهادران، زاینده رود و همچنین مجوز احداث یک اقامتگاه در روستای چم کهریز از توابع شهرستان لنجان نیز صادر شد.

مشاور امور اجرائی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره مجوزهای صادر شده در سایر مناطق استان نیز اظهار کرد: در پنجمین نشست کمیته فنی بومگردی های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین مجوز اولیه تاسیس 2 اقامتگاه بومگردی در شهر کلیشاد و روستای سهروفیروزان و همچنین مجوز اولیه تاسیس 3 اقامتگاه بومگردی به ترتیب در روستای چغیورت و همچنین برای اولین بار در 2 روستای میلاگرد و میدانک از توابع شهرستان فریدونشهر صادر شد.

او همچنین با اشاره به استقبال مردم شهرستان گلپایگان از تاسیس اقامتگاه بومگردی در این شهرستان توضیح داد: در این نشست همچنین مجوز اولیه تاسیس 1 اقامتگاه بومگردی در شهر گلپایگان و برای اولین بار مجوز احداث 1 اقامتگاه بومگردی در شهر گوگد صادر شد.

درخشان گفت: در این نشست برای اولین بار مجوز تاسیس 1 اقامتگاه بومگردی در شهر داران ، مرکز فریدن، 1 اقامتگاه در محله اسماعیل ترخان مبارکه، اقامتگاه بومگردی در روستای طامه از توابع نطنز و یک اقامتگاه بومگردی در روستای بلتیجه از توابع شهرستان بوئین و میاندشت صادر شد.

درخشان در سرانجام به سایر مجوزهای صادر شده در این نشست نیز اشاره نمود و گفت: در این نشست همچنین مجوز تاسیس 1 اقامتگاه بومگردی در شهر برف انبار از توابع فریدونشهر، 1 اقامتگاه در روستای محسن آباد از توابع شهرستان برخوار و 2 اقامتگاه به ترتیب در روستای ونک و پادنا از توابع شهرستان سمیرم صادر شد.

منبع: میراث آریا

به "صدور مجوز اولیه تاسیس 25 اقامتگاه بوم گردی جدید در استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز اولیه تاسیس 25 اقامتگاه بوم گردی جدید در استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید