رنکینگ شطرنج جهان: فیروزجا چهارم، مقصودلو نوزدهم

به گزارش وبلاگ پوشه، ملی پوش شطرنج ایران در رنکینگ ماه آوریل در رده 19 دنیا ایستاده است.

رنکینگ شطرنج جهان: فیروزجا چهارم، مقصودلو نوزدهم

به گزارش ایسنا، در آخرین رنکینگ منتشر شده به وسیله فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ماه آوریل، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان با ریتینگ 2853 در صدر جهان قرار گرفته است و یان نپومنیاشی شطرنج باز روس با ریتینگ 2795 در رده دوم جهان ایستاده است.

دینگ لیرن چینی و علیرضا فیروزجا هرکدام به ترتیب با ریتینگ 2788 و 2785 در رده های سوم و چهارم جهان قرار گرفته اند. هیکارو ناکامورا ستاره تیم ملی شطرنج آمریکا با ریتینگ 2775 در رده پنجم جهان ایستاده است.

در فهرست 100 شطرنج باز برتر جهان که به وسیله فیده منتشر شده، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران با ریتینگ 2730 در رده 19 جهان قرار گرفته است. سید محمد امین طباطبایی دیگر شطرنج باز ایران با ریتینگ 2677 در رده 57 جهان ایستاده است.

در بخش آزاد، مگنوس کارلسن نروژی همچنان صدرنشین است. در بخش بانوان هو ییفان ستاره چینی با ریتینگ 2628 برترین شطرنج باز زن جهان است. ساراخادم الشریعه با ریتینگ 2490 در رده 14 جهان در بخش بانوان قرار گرفته است.

شطرنج ایران با میانگین ریتینگ 2548 در رده 28 جهان ایستاده و این درحالی است که روسیه با میانگین ریتینگ 2739 در صدر جهان قرار گرفته است.

پرهام مقصودلو، سید محمد امین طباطبایی، پویا ایدنی، بردیا دانشور، سید خلیل موسوی و آرین غلامی 6 شطرنج باز برتر ایران در ماه آوریل هستند.

منبع: فرارو

به "رنکینگ شطرنج جهان: فیروزجا چهارم، مقصودلو نوزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنکینگ شطرنج جهان: فیروزجا چهارم، مقصودلو نوزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید