بیش از 6 هزار صیاد در دشتیاری سیستان و بلوچستان در حال صید و صیادی هستند

به گزارش وبلاگ پوشه، رییس اداره شیلات دشتیاری گفت: بیش از 6 هزار صیاد در سه بندر بریس ، پسابندر و گواتر این شهرستان مشغول صید و صیادی هستند.

بیش از 6 هزار صیاد در دشتیاری سیستان و بلوچستان در حال صید و صیادی هستند

بابک سعیدی اظهارداشت: شهرستان مرزی دشتیاری علاوه بر موقعیت استراتژیک در حوزه کشاورزی و مرزی ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه شیلاتی نیز دارد.

وی بیان نمود: سواحل مکران پتانسیل های خوبی در زمینه صید انواع آبزیان دریایی دارند و این ظرفیت باید برای ایجاد اشتغال بیشتر بکار گرفته گردد.

رییس اداره شیلات دشتیاری گفت: میگوی دریایی که ذخایر آن در سواحل سیستان و بلوچستان عمدتا شامل گونه سفید هندی و مقداری نیز گونه ببری در غرب استان است صید می گردد

وی اضافه نمود: به دلیل محدودیت در ذخایر این آبزی ارزشمند سالانه فقط یک بار در سیستان و بلوچستان مجوز صید آن صادر که بین 20 تا 40 روز در ایام مشخصی از سال و بر اساس ارزیابی ذخایر آن به وسیله تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار مجوز صید داده می گردد.

سعیدی اظهارداشت: سیستان وبلوچستان ظرفیت های کم نظیر آبزی پروری بویژه پرورش میگو و ماهی و سایر آبزیان نظیر انواع جلبک های دریایی، خیار دریایی، لابستر، آرتیمیا و آبزیان زینتی دارد.

وی بیان نمود: اسکله های ماهیگیری دشتیاری، چابهار و کنارک جذابیت فراوانی برای گردشگران دارند و سالانه هزاران نفر از مسافران در فصول مختلف سال برای مشاهده عملیات تخلیه و بارگیری صید روزانه ماهی به بندر بریس و سایر بنادر صیادی سفر می نمایند.

رییس اداره شیلات دشتیاری گفت: سواحل مکران دارای بنادر متعدد تجاری و صید و صیادی است بطوری که 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل تیس، کنارک، بریس، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان های چابهار، دشتیاری و کنارک در زمینه صید و صیادی فعال هستند.

وبلاگ پوشه سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 6 هزار صیاد در دشتیاری سیستان و بلوچستان در حال صید و صیادی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 6 هزار صیاد در دشتیاری سیستان و بلوچستان در حال صید و صیادی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید