بار دیگر؛ هیجانی که منتظرش بودیم

به گزارش وبلاگ پوشه، والیبالی ها در حباب؛ این اصطلاح از زمانی که کرونا آمده خیلی باب شده. یعنی فقط هتل، تمرین، سالن، مسابقه و دوباره هتل.

بار دیگر؛ هیجانی که منتظرش بودیم

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از روزنامه وبلاگ پوشه ، بدون هیچ رفت و آمد اضافه ای. یکی از پیش شرط های برگزاری لیگ ملت های والیبال که یک سال به دلیل کرونا به تعویق افتاد این بوده است. چند روزی است که ملی پوشان ایران به ریمینی در ایتالیا رفته اند تا از روز هفتم خردادماه در لیگ ملت ها بازی کنند. تیمی که تغییرات زیادی کرده است، از سرمربی گرفته تا بازیکنان. هر چند که از اسکلت اصلی چند بازیکن باقی مانده اند اما هیچ شکی وجود ندارد که خیلی از این بازیکنان تا دو ماه آینده، یعنی در روزهایی که المپیک توکیو به انتها می رسد از تیم ملی خداحافظی می کنند. پس این لیگ ملت ها و حضور در المپیک می تواند برای آنها خاطره ساز باشد. دو رویداد مهمی که با فاصله کمی از هم برگزار می شوند.

نخستین تجربه آلکنو

این نخستین تجربه آلکنوی روس روی نیمکت ایران در یک تورنمنت رسمی خواهد بود. هر چند این مسابقه نمی تواند محکی جدی باشد برای ارزیابی مرد روس اما باید گفت که مسابقه دیگری باقی نخواهد ماند چرا که قرارداد آلکنو با انتها المپیک به اتمام می رسد و اصلا معلوم نیست که او پس از این رقابت ها در تیم ملی بماند یا نه؟ پس از رفتن احتمالی او نقدها فقط در رسانه ها مطرح است و نحوه قرارداد او طوری نیست که بشود از آینده گفت و از عملکرد او چیز زیادی نوشت که مورد استفاده قرار بگیرد.

همه تیم ها با تمام قوا

یکی از دلایلی که باعث شده تا لیگ ملت های امسال جالب شود نزدیکی این رقابت ها به مسابقات المپیک است. والیبالیست ها بلافاصله بعد از لیگ ملت ها راهی ژاپن می شوند تا در مسابقات حساس المپیک توپ بزنند. باتوجه به فشرده بودن رقابت های والیبال و پیش رو بودن المپیک، کشورهای صاحب نام از فدراسیون جهانی درخواست کردند که در این رقابت ها از بازیکنان بنام خود استفاده نکنند؛ اما این درخواست مورد موافقت فدراسیون جهانی قرار نگرفت. البته فدراسیون جهانی یک قانون جدید را تدوین کرده است این که به تیم های ملی اجازه داده شده تا در طول مسابقات حداکثر شش بازیکن را از لیست خود تغییر دهند و این تغییر فقط یک بار و در یک تاریخ تعیین خواهد بود. این قانون اجازه استراحت به بازیکنانی که بیشترین بازی را در فصل گذشته و در باشگاه های خود داشته اند، خواهد داد و آنها می توانند با کمی وقفه به بازی های لیگ ملت های 2021 وارد شوند.

این 17 ستاره

میلاد عبادی پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت پور، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، علی اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت، 17 بازیکنی هستند که قرار است در لیگ ملت ها به میدان بروند.

قوانین عجیب !

اتفاقاتی که در این دوره از رقابت های جام ملت ها افتاده آنچنان عجیب است که صدای خیلی ها را در آورده است. البته و به دلیل بیماری کرونا چاره ای وجود ندارد و بر اساس قانون فدراسیون جهانی همه تیم ها ملزم به رعایت همه دستورالعمل ها هستند. در سالن تمرین خبری از رختکن نیست و در رختکن نیز خبری از دوش نخواهد بود.

زمین بازی ست به ست عوض نمی شود. تیمی که حتی با عذر مستند پزشکی، 6 بازیکن به بازی نرساند، باخت فنی می خورد، تیم ها حق دست دادن و تبادل هدیه ندارند و داوران خط نگهدار نیز حذف شده اند و از ویدئو چک استفاده خواهد شد. اتفاقاتی که برای اولین بار شاید تیم ها را به نوع دیگری به چالش بکشاند.

هر سه روز یک تست کرونا

قرار است بازیکنان در ریمینی هر سه روز یک بار تست کرونا بدهند. البته فدراسیون جهانی برای تیم یک مامور بهداشت تعیین کرده است. در تیم ملی والیبال ایران، سیامک افروزی فیزیوتراپ و پزشک این وظیفه را دارد.

اتاق های کوچک؛ نمی شود پاها را دراز کرد!

اتاق های کوچک و نامتناسب با قد و قامت بازیکنان والیبال، باعث اعتراض تیم ها شده و حتی ویتالی هینن سرمربی تیم ملی لهستان و ولادیمیر آلکنو روسی هم به کمیته برگزار کننده لیگ ملت ها اعتراض کرده اند. با این حال با این اعتراض ها هیچ اتفاقی نیفتاده است و فقط شاید اتاق ها و طبقه تیم ها را عوض کنند.

سومین حضور ایران

ایران تا به امروز دو دوره در لیگ ملت ها شرکت کرده است. ایران در سال 2018 به مقام دهم و در سال 2019 به مقام ششم رسید. حتی فدراسیون جهانی والیبال در خصوص ایران نوشت که ملی پوشان امید سکو دارند و تنها به جمع چهار تیم برتر انتهای فکر می کنند.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه وبلاگ پوشه

منبع: جام جم آنلاین

به "بار دیگر؛ هیجانی که منتظرش بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بار دیگر؛ هیجانی که منتظرش بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید