100 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی دیجیتال فعالیت دارند

به گزارش وبلاگ پوشه، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال از فعالیت 100 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی دیجیتال اطلاع داد تا به گسترش کشاورزی مدرن در کشور یاری نمایند.

100 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی دیجیتال فعالیت دارند

شاید ندانیم که اینترنت اشیا نقشی مؤثر در شکل گیری کشاورزی دیجیتال دارد. یک فناوری نوظهور و نوین که اساس کشاورزی را تغییر داده است. کشاورزی هوشمند به معنای استفاده از فناوری های اطلاعاتی و داده ها برای بهینه سازی سیستم های پیچیده کشاورزی است.

در این نوع از کشاورزی، کشاورزان می توانند از تلفن های هوشمند و تبلت ها برای دسترسی به داده هایی در خصوص شرایط خاک و گیاهان، زمین، آب و هوا، استفاده از منابع، نیروی انسانی، بودجه و غیره استفاده نمایند.

این روش می تواند دقت و سرعت کارها را افزایش دهد و شیوه های نوین و مبتنی بر فناوری ها را جایگزین شیوه های سنتی، زمان بر و خسته نماینده کند.

البته در ایران هنوز کشاورزی سنتی به قوت خود پابرجا است؛ اما با کوشش 100 شرکت دانش بنیان و با حمایت ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مدل از کشاورزی در حال گسترش است.

هم اکنون یکی از شرکت های دانش بنیان در این زمینه پیروز به فراوری دستگاه هوشمند پاکسازی گل زعفران شده و مجموعه دیگر نیز با فراوری سامانه پایش رطوبت خاک و گیاه برای آبیاری هوشمند بر پایه (IOT) به این حوزه ورود نموده است.

محصولاتی از جمله پکیج هوشمند چاه کشاورزی، نود سنسوری بی سیم اینترنت اشیا در کشاورزی، نرم افزار طراحی شبکه های آبیاری، امداد کشاورز (سامانه مشاوره و ارتباط بین کشاورزان و کارشناسان خبره)، سیستم اتوماسیون و کنترل واحدهای کشاورزی، طراحی، پیاده سازی و هوشمندسازی گلخانه های کشاورزی، ساختمان های مسکونی، تجاری و دامپروری، سامانه آنلاین رویدادهای کشاورزی و سامانه تخصصی عرضه مجازی گل و سایر ملزومات گل و گیاه از دیگر دستاوردهای توسعه یافته توسط شرکت های دانش بنیان در این حوزه است.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "100 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی دیجیتال فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی دیجیتال فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید