کولیوند: باید به سمت برگزاری انتخابات با تجهیزات نوین برویم

به گزارش وبلاگ پوشه، رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به این که سرعت عمل و دقت عمل در انتخابات با استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای نوین بسیار بیشتر است، گفت: باید در برگزاری انتخابات به سمت استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای نوینی که مورد تایید مراجع ناظر بر انتخابات است برویم.

کولیوند: باید به سمت برگزاری انتخابات با تجهیزات نوین برویم

محمدجواد کولیوند در گفت وگو با وبلاگ پوشه، با اشاره به استفاده از صندوق های الکترونیکی رای در انتخابات شورایاری ها، اعلام کرد: استفاده از تجهیزات نوین برای برگزاری انتخابات در قانون دیده شده است. در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی نیز در حدود 140 شهر از صندوق های الکترونیک استفاده شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در دوره گذشته برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حدود 149 شهر و روستا انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار گردید. اگر ما بتوانیم نرم افزار و سخت افزار لازم را تهیه کنیم و به تایید مراجع ناظر برسانیم برگزاری انتخابات بسیار منظم تر خواهد بود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در انتخاباتی که تعداد شرکت کنندگان بالا است با استفاده از ابزار و تجهیزات نوین و الکترونیکی می توان خطاها را از بین برد و همچنین سرعت شمارش و اعلام نتایج نیز بالاتر خواهد رفت. قطعا در برگزاری انتخابات شوراهای شهر باید به سمت الکترونیکی شدن برویم.

وی در ادامه تاکید نمود: در انتخابات الکترونیکی رسیدگی به شکایات نیز ساده تر می گردد؛ در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری شورای نگهبان که ناظر بر انجام انتخابات است باید در مورد سخت افزارها و نرم افزارهای الکترونیکی نظر دهد و آنها را تایید کند.

وی در سرانجام با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری ها اعلام کرد: در انتخابات شورایاری ها با استفاده از صندوق های الکترونیکی اخذ رای در تهران برگزار گردید. برگزارکننده این انتخابات شورای شهر بود و سازوکار قانونی برای برگزاری انتخابات آن وجود نداشت. بهتر است شورای عالی کشور برای سامان دادن به انتخابات شورایاری ها در این زمینه لایحه ای تهیه و به مجلس شورای اسلامی آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کولیوند: باید به سمت برگزاری انتخابات با تجهیزات نوین برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولیوند: باید به سمت برگزاری انتخابات با تجهیزات نوین برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید