پیشنهاد تاسیس بنیاد فرهنگی حکیم نظامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش وبلاگ پوشه ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تقدیر از همکاری و همراهی سازمان ها و نهادهای فعال در ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، گفت: در پی برگزاری پیروز رویداد بزرگداشت حکیم نظامی و با موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد راه اندازی بنیاد بین المللی حکیم نظامی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال نموده ایم تا از این طریق بتوانیم در معرفی این شاعر پارسی سرا اهتمام بیشتری داشته باشیم.

پیشنهاد تاسیس بنیاد فرهنگی حکیم نظامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

وی اضافه نمود: از دستگاه های مرتبط می خواهیم در معرفی حکیم نظامی همچنان کوشا باشند و با کوشش و اقدامات ارزنده خود، نام و آثار حکیم نظامی را زنده نگه دارند.

رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی با اشاره به بعضی اقدامات و فعالیت های این ستاد در طول برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی، ادامه داد: در همه استان ها برنامه های مختلفی به ویژه از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و کتابخانه های عمومی در راستای بزرگداشت این حکیم شاعر برگزار گردید که قابل تقدیر است.

مدیرکل حوزه وزارتی تاکید نمود: باید آثار بیشتری پیرامون حکیم نظامی در حوزه های مختلف هنری فراوری گردد و در این زمینه برنامه سازی های متنوعی داشته باشیم.

وی اضافه نمود: حوزه های مختلف از جمله، انجمن آثار و مفاخر، فرهنگستان هنر، سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی های فرهنگی، موزه هنرهای معاصر، شهرداری تهران، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارتخانه های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش و ... همکاری های خوبی در برگزاری برنامه های بزرگداشت حکیم نظامی داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر هم افزایی بخش های مختلف برای همکاری های مشترک در زمینه بزرگداشت حکیم نظامی تاکید نمود.

رییس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی اضافه نمود: یکی از برنامه های دولت مردمی ایجاد ارتباط صمیمانه فرهنگی و ادبی بین دولت و مردم است زیرا از این طریق برنامه های فرهنگی و هنری قوام و ماندگاری بیشتری پیدا می نماید.

وی در عین حال توضیح داد: موضوع محرومیت زدایی از برنامه های فرهنگی و هنری از جمله برنامه ها و سیاست های دولت مردمی است و در صدد معرفی چهره های ناشناخته ادبی و فرهنگی کشورمان هستیم.

وی درباره همکاری های مشترک با نهادها و بخش های مختلف در راستای معرفی حکیم نظامی ادامه داد: آمادگی همکاری برای فراوری فیلمنامه، فعالیت های پژوهشی، محتواسازی و ... را داریم.

در این نشست بعضی از اعضای حاضر به ارائه گزارشی از فعالیت های خود در زمینه بزرگداشت حکیم نظامی و نظرات و پیشنهادهای خود در این زمینه پرداختند.

در سرانجام محمود شالویی با اهدای لوح تقدیر از خدمات و کوشش های اعضای ستاد بزرگداشت حکیم نظامی قدردانی کرد.

در این نشست مهدی نورعلیشاهی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ، کاوه خورابه معاون انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، احمدی رییس شبکه آموزش، حبیبی رییس شبکه رادیویی فرهنگ، کیانی مدیرکل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر اسماعیلی دبیر فرهنگستان هنر، اکبر ایرانی مدیرعامل موسسه میراث مکتوب، علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شیروی مدیرکل مطبوعات خارجی، افراسیابی معاون مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و ... حضور داشتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پیشنهاد تاسیس بنیاد فرهنگی حکیم نظامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تاسیس بنیاد فرهنگی حکیم نظامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید