وقفچی: دلیل انتصاب 8 مدیر خارج از آموزش و پرورش چیست؟

به گزارش وبلاگ پوشه، نماینده زنجان با متهم کردن وزیر آموزش و پرورش به دروغگویی و انتقاد از بعضی انتصابات در این وزارتخانه گفت: چرا بیش از هشت نفر از معاونان و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش خارج از این وزارتخانه بوده و منصوب شده اند؟

وقفچی: دلیل انتصاب 8 مدیر خارج از آموزش و پرورش چیست؟

به گزارش وبلاگ پوشه، علی وقفچی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) در شرح سوالش درباره دلایل عزل و نصب های مدیران از جمله مدیر کل آموزش و پرورش زنجان گفت: قطعا برای انتصاب مدیران در وزارت آموزش و پرورش شاخصه هایی احتیاج است اما سوالم این است که آقای نعمت اللهی به عنوان قائم مقام پارلمانی و رئیس دفتر وزیر چه سابقه استخدامی در وزارتخانه داشته است که دو ماه پیش ایشان بدون هیچ سابقه ای منصوب شد؟ قضاوت را برای ملت ایران می گذارم، اما خاک بر سر من که به شما رأی دادم. من از شما تشکر نمی کنم. از نفرت دروغ دارم و انتظار ندارم که یک فرهنگی به این راحتی دروغ بگوید.

وی با اشاره به موضوع جابجایی مدیر کل آموزش و پرورش زنجان گفت: این خانم بدون هیچ شرحی جابجا شده است. در عرض هشت ماه که ایشان سر کار بود حتی یک توبیخ نداشت و در مقابل هفت تشویقی به او دادند. خانمی که 24 ساعته برای ارتقای ملت و فرهنگ کار کرد اما کمترین توجهی به خواسته های وزیر داشت. شما این خانم را بدون کوچک ترین تودیع و معارفه عزل کردید و گفتید که موضوع امنیتی دارد، اما معاونت حراست وزارت در حضور شما بیان نمود که این خانم مشکل حراستی و امنیتی ندارد. درد من این نگاه ها و اتفاقات است که چالش بزرگی می باشد.

این نماینده مجلس افزود: اگر آمریکا ما را تهدید می نماید برای این نیست که توان مقابله نداریم بلکه انسان های تهی از معنویت شده اند و می خواهند با دروغ هر کاری را انجام دهند و به هر قیمتی در مسند قدرت بمانند. آقای وزیر چرا بیش از 5 نفر از معاونان و مدیران کل را خارج از آموزش و پرورش آوردید؟ آیا آقای نعمت الهی خاک خورده وزارت بود؟ معاونان پشتیبانی و امور بین الملل چه وضعیتی داشتند؟ به خاطر دروغ گفتن مجبور شدم شیرازه گفتارم را عوض کنم. حق ملت ما این نیست.

وی ادامه داد: به این ملت رحم کنید. این ملت شایسته این مسؤولان نیست. اگر نمی توانید کار را ول کنید. شما به فردی حکم هیئت مدیره دادید که طبق گزارش سازمان آنالیز متهم به فساد است. چند بار خدمت شما آمدم و گفتم که اگر به دنبال درست شدن کشور هستید باید صندلی فرهنگیان ارتقا یابد و فرهنگیان را قانع کنید. من برای دفاع از ملت قسم خوردم و به فردا هم فکری نمی کنم، اما بدانید آقای وزیر صندلی شما این نیست که الان هستید اگر غیر از این فکر می کنید از صندلی خود دفاع کنید.

وقفچی در بخش دوم صحبتهای خود بعد از شرحات وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که شما گفتید فردی بدون استعلام از مراجع ذی ربط انتصاب نمی گردد بنده به شما می گویم فردی به نام مهران اعتمادی را به عنوان هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان منتصب کردید که متهم به فساد است.

وی ادامه داد: درباره این که گفتید آقای نعمت اللهی 7 تا 12 شب کار می نماید بنده به شما 10 نیروی رسمی 24 ساعته معرفی می کنم تا این گونه برای شما کار نمایند. آقای نعمت اللهی از صندلی قانونی در وزارت آموزش و پرورش برخوردار نبود که چنین پست مهمی را بگیرد. حتی اگر آقای علی اصغری هم این وضعیت دارد اوضاع بدی است. باید از نیروی رسمی استفاده کنیم.

وقفچی مجدداً به موضوع جابجایی مدیر کل آموزش و پرورش زنجان اشاره و بیان نمود: چرا هیچ تذکری به این خانم ندادید و چرا برای او مراسم تودیع برگزار نکردید؟ آقای بطحائی شما امانتدار فرهنگیان هستید ولی معلوم نیست چرا افرادی را خارج از وزارتخانه آوردید.

بعد از سرانجام صحبتهای وقفچی علی مطهری رئیس مجلس گفت: مجمع نمایندگان استان زنجان در یادداشتی اعلام نموده که برای جابجایی مدیر کل آموزش و پرورش این استان با وزیر هماهنگ بودند.

این صحبتها باعث شد که وقفچی مجدداً پشت تربیون رود و شرح دهد که هیچ وقت این نمایندگان چنین حرفی را به او نگفتند که اگر هم گفته باشند براساس تکلیف شخصی خود عمل نموده و بحث وی زنجان نیست بلکه کل انتصابات کشور را گفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وقفچی: دلیل انتصاب 8 مدیر خارج از آموزش و پرورش چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقفچی: دلیل انتصاب 8 مدیر خارج از آموزش و پرورش چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید