هند نیازمند واردات بی وقفه نفت از ایران است

به گزارش وبلاگ پوشه، خبرنگاران: وزیر دارایی هند در نامه به مجلس این کشور با اشاره به تصمیم دهلی نو برای تاسیس صندوق بیمه انرژی جهت تداوم واردات نفت از ایران روابط هند با ایران را استراتژیک و ژئوپلتیک خواند و کشورش را نیازمند واردات بی وقفه نفت از ایران دانست.

هند نیازمند واردات بی وقفه نفت از ایران است

به گزارش وبلاگ پوشه به نقل از اکونومیک تایمز، مجلس هند امروز مطلع شد که دولت هند در حال بررسی ایجاد یک صندوق اعتباری بیمه انرژی است تا بتواند پوشش بیمه ای پالایشگاه های هندی استفاده کننده از نفت ایران را تامین نماید.

نامو ناراین مینا، وزیر دارایی هند در یادداشتی خطاب به مجلس کنندگان هند آورده است: با توجه به روابط استراتژیک و ژئوپلتیک با ایران و نیاز به داشتن واردات بدون وقفه نفت خام از این کشور، دولت هند در حال بررسی امکان ایجاد یک صندوق اعتباری بیمه انرژی به عنوان یکی از گزینه های موجود است.

بر اساس این گزارش، کارگروهی تشکیل شده تا شرایط و منابع عملیاتی نمودن این صندوق را نهایی نماید.

مینا افزود: امکان ایجاد صندوق اعتباری بیمه انرژی با تمام سهامداران به بحث گذاشته شده و تصمیمات مربوطه به زودی اتخاذ خواهد شد.

وی در ادامه گفت، به دنبال وضع تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، شرایط خدمات مرتبط با بیمه و بیمه اتکایی محموله های نفتی ایرانی تحت تاثیر قرار گرفته اند.

شرکت های بیمه هندی از پوشش بیمه ای پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران خودداری می کنند، زیرا آنها دیگر نمی توانند خدمات بیمه اتکایی مرتبط را از شرکت های اروپایی دریافت کنند.

خدمات بیمه اتکایی بیش از 90 درصد پوشش بیمه ای شرکت های بیمه را تامین می کند.

در حال حاضر، شرکت های بیمه عمومی هند پوشش بیمه ای پالایشگاه ها را از طریق پشتیبانی شرکت های بیمه اتکایی جهانی تامین می کنند. اما بر اساس تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، شرکت های بیمه جهانی به شرکت های بیمه ای که پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران را بیمه کنند، خدمات بیمه اتکایی ارائه نخواهند داد.

هند در سال مالی منتهی به 31 مارس 2013، واردات نفت از ایران را بیش از 26.5 درصد کاهش داده است.

دهلی نو در سال مالی 13-2012، حدود 13.3 میلیون تن نفت از ایران وارد کرد، در حالی که واردات نفت این کشور از ایران در سال مالی قبل از آن، 18.1 میلیون تن بود.

62

منبع: تسنیم

به "هند نیازمند واردات بی وقفه نفت از ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند نیازمند واردات بی وقفه نفت از ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید