ترکیه و هند بیشترین زیان را از تحریم نفت ایران می بینند

به گزارش وبلاگ پوشه، تهران - خبرنگاران - هفته نامه انگلیسی عرب به دنبال تصمیم اخیر آمریکا برای عدم تمدید معافیت های خرید نفت ایران در گزارشی تحلیلی نوشت، دو کشور ترکیه و هند به شدت از این تصمیم واشنگتن متاثر خواهند شد.

ترکیه و هند بیشترین زیان را از تحریم نفت ایران می بینند

به گزارش وبلاگ پوشه، این هفته نامه در ادامه می نویسد، با کاهش واردات نفت خام ایران هر دو کشور ترکیه و هند از لحاظ مالی و تأمین نیاز داخلی به انرژی با مسائل متعدد روبرو خواهند شد.

هفته نامه عرب می نویسد، از آنجا که دولت های هند و ترکیه از لحاظ سیاست خارجه نزدیکی ویژه ای با تهران دارند و بازار انرژی داخلی این دو کشور وابستگی خاصی به نفت خام ایران دارند، در نتیجه با اعمال شدیدترین تحریم های آمریکا علیه نفت ایران، دولت های آنکارا و دهلی نو به دنبال برقراری مکانیسم پرداختی جدید برای ادامه واردات نفت خام هستند.

به دنبال تصمیم اخیر دولت واشنگتن علیه ایران، ترکیه به طور علنی اعلام کرد که تحریم های یک جانبه را رعایت نمی کند، این در حالی است که هند یک رویکرد سازگار را در واکنش به سیاست های آمریکا به کار گرفته است.

وزارت نفت و پتروشیمی هند در بیانیه ای اعلام کرد که برنامه ای جامع برای اطمینان از عرضه نفت مناسب به پالایشگاه های کشور از ماه مه 2019 میلادی برابر با نیمه خرداد و تیرماه امسال به بعد وجود دارد.

بر خلاف سیاست سازگاری هند، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه 12 اردیبهشت در یک کنفرانس خبری در آنکارا از دولت آمریکا خواست که در تحریم های خود علیه خرید نفت از ایران بازنگری کند.

او با تأکید بر این که تحریم های آمریکا علیه ایران را درست نمی دانیم اضافه نمود: از هر جنبه که مورد توجه قرار دهیم می بینم که تصمیم یک جانبه آمریکا اثرات منفی دارد.

ترکیه و چین دو کشوری هستند که از تصمیم آمریکا ناراضی اند و به شدت از آن انتقاد کرده اند. ترکیه اعلام کرده پالایشگاه های نفت این کشور بر پایه کیفیت نفت ایران تنظیم شده است.

علاوه بر این، خرید نفت از منابع جایگزین در قیاس با ایران، برای ترکیه گران تر تمام می شود.

با این حال برخی از منابع خبری بر این باورند که واردات نفت هند از ایران هرگز به صفر نخواهد رسید، زیرا طرفین برای استفاده از مکانیسم روپیه واردات حداقل یکصد هزار بشکه نفت خام از ایران را ادامه خواهند داد.

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز دولت مرکزی هند با استفاده از مکانیسم روپیه توانست علیرغم کاهش واردات به خرید نفتی خود از ایران ادامه دهد.

آساق**9473**1104**

منبع: ایرنا

به "ترکیه و هند بیشترین زیان را از تحریم نفت ایران می بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه و هند بیشترین زیان را از تحریم نفت ایران می بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید