نیروی دریایی ایران، قدرتمندترین نیروی دریایی خلیج فارس

به گزارش وبلاگ پوشه، خبرنگاران : برگزاری رزمایش ولایت 91 در آب های خلیج فارس و دریای عمان و نمایش قدرت و توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

نیروی دریایی ایران، قدرتمندترین نیروی دریایی خلیج فارس

به گزارش وبلاگ پوشه ، رزمایش ولایت 91 انعکاس وسیعی در رسانه های خبری مختلف دنیا داشت. خبرگزاری شینهوای چین با اشاره به شروع رزمایش دریایی ولایت 91 و نیز انتشار بخشی از سخنان دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نوشت، طی چند سال اخیر، ایران چندین رزمایش نظامی را برای افزایش توانمندی های دفاعی نیروهای مسلح و نیز آزمایش تاکتیک ها و تجهیزات نظامی مدرن انجام داده است.

راشاتودی نیز با اشاره به برگزاری این رزمایش شش روزه اظهار داشت که ایران صاحب قدرتمندترین و کارآمدترین نیروی دریایی در خلیج فارس است. این رزمایش به عنوان تمهیدی برای ممانعت از کوشش های احتمالی برای مسدود کردن راستا حیاتی کشتیرانی انجام می گیرد که بیش از یک سوم صادرات نفتی دنیا از آن می گذرد.

اخیرا ایران کوشش های زیادی را برای ارتقاء توانمندی های نظامی خود انجام داده است. این کشور اعلام نموده که به دستاوردهای بزرگی در بخش دفاعی دست یافته و در حوزه بسیاری از سیستم های نظامی به خودکفایی رسیده است.

به گزارش وبلاگ پوشه ، پایگاه خبری الجزیره نیز گزارش داد که ایران مانور 6 روزه ای را در تنگه هرمز با هدف نشان دادن قدرت دریایی خود در حیاتی ترین شاهراه انتقال نفت و گاز، شروع کرد. بنا بر این گزارش، در این رزمایش دریایی از کشتی های جنگی، زیردریایی، جت جنگنده و هواناو استفاده می گردد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش رزمایش دریایی ولایت 91 را به نقل از خبرگزاری های ایرانی نقل نموده و اضافه نمود، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده که این رزمایش تا روز چهارشنبه و در گستره آبی یک میلیون کیلومتر مربع در آب های تنگه هرمز، خلیج فارس و نیز دریای عمان انجام خواهد گرفت.

خبرگزاری یورونیوز نیز با پخش یک گزارش تصویری به نقل از دریادار سیاری نوشت، رزمایش های نظامی که در تنگه هرمز انجام می گیرند نشانگر توانایی ایران برای دفاع از خود و حامل پیغام صلح و دوستی به کشورهای همسایه است.

خبرگزاری صدای روسیه نیز با انتشار خبر شروع رزمایش ولایت 91 نوشت، این تمرین نظامی با شرکت ناوها، زیردریایی ها، مین روب ها و هاورکرافت ها انجام می گیرد.

این خبرگزاری مدعی شد نیروهای شرکت کننده در رزمایش ولایت 91 تمرین هایی را برای مسدود کردن تنگه هرمز انجام خواهند داد، تنگه ای که بیش از 20 درصد عبور و مرور نفتکش های دنیا به وسیله آن صورت می پذیرد.

منبع: تسنیم

به "نیروی دریایی ایران، قدرتمندترین نیروی دریایی خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی ایران، قدرتمندترین نیروی دریایی خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید