نوسازی 9 هزار کلاس درس تازه برای سال تحصیلی 1401

به گزارش وبلاگ پوشه، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای سال تحصیلی نو 9 هزار کلاس درس را آماده نموده ایم.

نوسازی 9 هزار کلاس درس تازه برای سال تحصیلی 1401

مهرالله رخشانی مهر گفت: سال جاری برای سال تحصیلی تازه اقدامات زیادی در ارتباط با نوسازی مدارس صورت گرفته است و 9 هزار کلاس درس و زیربنای بالغ بر یک میلیون و 200 هزار متر مربع را آماده نموده ایم، لذا سال جاری این کلاس ها وارد چرخ استفاده در آموزش و پرورش خواهند شد.

او بعلاوه از اختصاص اعتبار 2000 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس از جمله تجهیزات آموزشی و کارگاهی هنرستان ها اطلاع داد و اضافه نمود: این امر از اقدامات بزرگ آموزش و پرورش و سازمان نوسازی در سال گذشته بوده است.

رخشانی مهر درباره افتتاح مدارس سبز در تهران و سایر شهر های کشور گفت: ساخت مدارس با رویکرد مدیریت سبز در تمام کشور در حال انجام است. اکنون در اهواز، تهران، سیستان و بلوچستان و بسیاری از شهر های دیگر در حال ریل گذاری این مدارس هستیم. این رویکرد سازمان نوسازی تبدیل به فرهنگ رایج در ساخت و نوساز مدارس شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:مدارس سبز به مدرسه ای اطلاق می گردد که تمامی اعضای درگیر آن به آموزش مهارت های زیست محیطی می پردازند، به طوری که در تأسیس مدرسه هم تمامی ضوابط و استاندارد های محیط زیستی وجود دارد.

او ادامه داد: ایجاد مدارس سبز هم جنبه های عملیاتی درون مدرسه ای همانند افزایش فضا های سبز متناسب با شرایط محیطی، استفاده از انرژی های تتازه پذیر، کاهش مصرف انرژی، مدیریت پسماندها، بازیافت و مدیریت بهینه آب و حمل ونقل را در برمی گیرد و هم جنبه های نظری آموزش و پرورش دانش آموزان و اولیای آن ها و تعمیم این اصول به جامعه به عنوان شیوه تازه زندگی را مدنظر قرار می دهد.

رئیس سازمان نوسازی در روز های گذشته خبر از صرف اعتبار 17 هزار و 500 میلیارد تومان برای مدرسه سازی در یک سال منتهی به مهر 1401 اطلاع داده بود.

وبلاگ پوشه علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نوسازی 9 هزار کلاس درس تازه برای سال تحصیلی 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی 9 هزار کلاس درس تازه برای سال تحصیلی 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید