نخستین پذیرش مقاله از ایران در کنفرانس بین المللی STOC

به گزارش وبلاگ پوشه، برای اولین بار مقاله ای از ایران در پنجاه و یکمین دوره از کنفرانس STOC به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای علوم نظری کامپیوتر جهان ارائه خواهد شد.

نخستین پذیرش مقاله از ایران در کنفرانس بین المللی STOC

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پوشه به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مهدی صفرنژاد بروجنی دانشجوی دکتری دانشکدۀ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مقاله خود را با عنوان حل بهینۀ تقریبی فاصلۀ ویرایش درختی در زمان مربعی در پنجاه و یکمین دوره از کنفرانس ACM Symposium on Theory of Computing که در کشور آمریکا برگزار می گردد، ارائه خواهد نمود.

مقاله پذیرفته شده توسط مهدی صفرنژاد به عنوان بخشی از موضوع خاتمه نامه دکتری وی به هدایت محمد قدسی نگارش شده است. همچنین در این مقاله محمدتقی حاجی آقایی و سعید صدیقین از دانشگاه مریلند همکاری داشتند.

در این مقاله یک الگوریتم تقریبی برای مقایسۀ دو ساختار درختی ارائه شده است که نسبت به الگوریتم های قبلی بسیار سریع تر است. مسئلۀ مقایسۀ ساختارهای درختی در بیوانفورماتیک (برای مقایسۀ دو ساختار RNA)، مقایسۀ دو XML، پردازش تصویر بهینه سازی در کامپایلرها کاربرد دارد. نسخه کامل این مقاله شامل 50 صفحه است که نسخۀ چاپ شده در کنفرانس خلاصۀ 12 صفحه ای از آن است.

پنجاه و یکمین دوره از کنفرانس ACM Symposium on Theory of Computing به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای علوم نظری کامپیوتر در ایالت آریزونای امریکا در حال برگزاری است با این تفاوت که سال جاری برای اولین بار یک مقاله از ایران در این کنفرانس ارائه شده است.

خاطرنشان می گردد؛ بسیاری از شاخه های کنونی علوم و مهندسی کامپیوتر برای اولین بار در این کنفرانس که به STOC معروف است مطرح شده اند که از آن جمله می توان به مسئلۀ P و NP در پیچیدگی محاسبات، طراحی مکانیزم در نظریۀ بازی ها، جست وجوی گروور در الگوریتم های کوانتومی، تحلیل هموار الگوریتم ها و استراتژی تقسیم و حل در طراحی الگوریتم اشاره نمود که هر کدام پس از آن به یک شاخۀ پژوهشی تبدیل شدند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "نخستین پذیرش مقاله از ایران در کنفرانس بین المللی STOC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پذیرش مقاله از ایران در کنفرانس بین المللی STOC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید