مخالفت رهبر جمهوری خواستار سنا با آنالیز فوری طرح محدودیت سلاح گرم

به گزارش وبلاگ پوشه، رهبر جمهوری خواستار سنا با رد درخواست بیش از 200 شهردار آمریکایی مبنی بر تصویب فوری طرح محدود کردن قوانین فروش سلاح گرم، گفت باید تا زمان بازگشت سنا از تعطیلات تابستانی صبر نمایند.

مخالفت رهبر جمهوری خواستار سنا با آنالیز فوری طرح محدودیت سلاح گرم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پوشه، همزمان با برگزاری تظاهرات اعتراضی مردم ایالات متحده به قوانین تسهیل نماینده خرید، فروش و حمل تسلیحات گرم در این کشور، دویست نفر از شهرداران آمریکایی در نامه ای به کنگره خواستار اعمال محدودیت بر این قوانین شدند.

214 شهردار آمریکایی (که در بین آنها جمهوری خواستار نیز دیده می گردد) از جمله مسئولان دو شهر ال پاسو و دِیتیون که در هفته اخیر صحنه وقوع تیراندازی های مرگبار بودند، نامه ای خطاب به میچ مک کانل رهبر جمهوری خواستار مجلس سنا و چاک شومر رهبر دموکرات های این مجلس نوشته و خواستار تصویب طرحی برای آنالیز سابقه خریداران سلاح گرم شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که مراکز فروش تسلیحات گرم را ملزم می نماید قبل از هرگونه تراکنشی، سابقه مشتریان خود را برای اطمینان از سلامت روان آنها آنالیز نمایند. این طرح باید توسط مجلس سنا نیز تایید گردد تا برای ابلاغ به دست رئیس جمهور آمریکا برسد اما سنا هم اکنون در تعطیلات تابستانی به سر می برد.

اعضای کنفرانس شهرداران آمریکا در این نامه نوشتند: حوادث غمبار هفته اخیر در ال پاسو و دیتیون نمونه دیگری از این نکته است که کشور ما دیگر نمی تواند منتظر بماند تا دولت فدرال اقدامات لازم را برای ممانعت از دسترسی افراد فاقد صلاحیت به سلاح گرم انجام دهد.

در حالی که چاک شومر از حامیان سرسخت طرح مجلس نمایندگان است اما مک کانل بدون آنالیز نامه شهرداران، درخواست آنها را رد نموده و گفت باید مباحثات دو حزبی درباره این موضوع برگزار گردد تا محدودیت های محتمل بر فروش سلاح های تهاجمی را آنالیز نمایند.

شامگاه شنبه (به وقت تهران) بود که فردی مجهز به سلاح گرم اتوماتیک به سمت مردم حاضر در یکی از شعبه های فروشگاه زنجیره ای والمارت در شهر ال پاسو واقع در ایالت تگزاس تیراندازی کرد که بر اثر آن 20 نفر کشته و 24 تن زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

تنها به فاصله حدود سیزده ساعت بعد از این حادثه، تیراندازی مرگبار دیگری در ایالات متحده، این بار در شهر دیتون واقع در ایالت اوهایو رخ داد که بر اثر آن حداقل 9 نفر کشته و 16 تن دیگر نیز زخمی شدند. این حادثه، دویست و پنجاهمین کشتار در آمریکا از طریق سلاح گرم بود که در سال 2019 رخ داد. (جزئیات بیشتر)

روز گذشته نیز صدها نفر از مردم آمریکا در اعتراض به خشونت های انجام شده با استفاده از سلاح گرم و همچنین بازدید دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از خانواده های قربانیان و مصدومان دو حادثه مذکور، در ال پاسو و دیتیون تظاهرات کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "مخالفت رهبر جمهوری خواستار سنا با آنالیز فوری طرح محدودیت سلاح گرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت رهبر جمهوری خواستار سنا با آنالیز فوری طرح محدودیت سلاح گرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید