للندیز یکی از منطقه ها جنگلی زیبای ایران است

به گزارش وبلاگ پوشه، دنیای سفر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، للندیز یکی از منطقه ها جنگلی زیبای ایران است.

للندیز یکی از منطقه ها جنگلی زیبای ایران است

ییلاق للندیز که در فاصله حدودا ده کیلومتری روستای ماسوله واقع شده است، دشتی سبز با چشم اندازی زیباست که در گوشه ای از این دشت، چشمه ای از آب زلال کوهستان جاری است. این ییلاق دارای چند کلبه که در زمستان تقریبا خالی از سکنه می گردد؛ در این منطقه که جهت صعود به قله کله قندی نیز هست چمنزار، علفزار و جنگل دیده می گردد. در طول جهت جنگلی زیبا، صدای آواز پرندگان و رنگهای شفاف منظره ها توجه گردشگران را به خود جلب می نماید.

زمانی در این ییلاق بازار هفتگی برگزار میشد و همه روستاییان از روستاهای اطراف برای فروش محصولات می آمدند. این منطقه به علت جنگل های طبیعی و چشمه للندیز و جهت فوق العاده زیبای آن و همینطور قرار گرفتن در جهت صعود به قله کله قندی و آسمان کوه از ییلاقات پر هوادار کوهنوردان و گروههای کوهنوردی و طبیعت گردی است. وجود درخت کونوس (ازگیل) در این ییلاق و همینطور سیر کوهی و سبزی کوهی باعث شده تا محلی های ماسوله نیز برای تفریحگاهی سری به این ییلاق بزنند.

سفر به این ییلاق از ماسوله آغاز می گردد. وجود جنگل های زیبا در این جهت به همراه رودخانه زیبا از ویژگی های زیبا در این جهت بشمار می رود. جهت این ییلاق پیاده روی است و با سرعت میانه حدود 2 ساعت زمان احتیاج دارد. شیب جهت در بیشتر نقاط زیاد بوده و آمادگی جسمانی میانهی برای طی جهت احتیاج دارد. بعلاوه توجه داشته باشید در هوای مه آلود و بارانی یا برفی احتمال گم کردن جهت وجود دارد. از این ییلاق زیبا می توانید تقریبا همه قله های ماسوله را مشاهده کنید. ییلاق للندیز از تعدادی کلبه روستایی و عشایری تشکیل شده که به کار چوپانی و گله داری مشغول هستند. جز یک قهوه خانه کوچک و یک چشمه آب امکانات دیگری در ییلاق وجود ندارد.

از دیگر مزیت های این ییلاق نسبت به سایر ییلاق های ماسوله، وجود قهوه خانه کاشی بریا است که آقا مجید مردی تالش زبان همواره پذیرای میهمان های این دشت بکر گیلان است. لطفا اگر به این منطقه سفر کردید، مواظب محیط زیست باشید و زباله هایتان را تا به ماسوله برگردانید تا این ییلاق زیبا همواره پاک و تمیز و زیبا بماند.

منبع: همگردی

به "للندیز یکی از منطقه ها جنگلی زیبای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "للندیز یکی از منطقه ها جنگلی زیبای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید