فارس من، اعتراض بعضی دانشجویان به برگزاری جلسه دفاع خاتمه نامه باوجود تعطیلی

به گزارش وبلاگ پوشه، بعضی دانشجویان به برگزاری جلسه دفاع خاتمه نامه و رساله در تعطیلی دانشگاه انتقاد دارند و وزارت علوم در دستورالعملی دست دانشگاه را در دفاع دانشجوهایی که محدودیت زمانی دارند باز گذاشت، دانشگاه ها این روزها با دانشجو مراعات می نمایند.

فارس من، اعتراض بعضی دانشجویان به برگزاری جلسه دفاع خاتمه نامه باوجود تعطیلی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پوشه، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس خواهان تعطیلی دانشگاه ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شدند، این کمپین جواب داد و تا اطلاع ثانونی فعالیت آموزشی دانشگاه ها و مدارس تعطیل شده است. اما در تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه ها از حدود 20 روز پیش، در ابتدا فقط بخش های آموزشی به حالت تعلیق درآمدند و فعالیت دیگر بخش ها از جمله بخش اداری برقرار بود و یکی از امور آموزشی در ایام تعطیلی ناشی از کرونا ، جلسات دفاع انتها نامه و رساله است.

به این ترتیب، در تعطیلی دانشگاه ها هم فعالیت بخش دانش آموختگی هم در دانشگاه ها برقرار است و طبق اعلام دانشگاه ها، جلسه دفاع انتها نامه رساله و انجام پژوهش در دانشگاه طبق روال عادی و برنامه سابق برگزار می گردد که نظرات موافق و مخالفی در این باره وجود دارد و بعضی دانشجویان خواهان لغو این بخش از فعالیت های آموزشی هستند.

اعتراض بعضی دانشجویان به برگزاری جلسات دفاع باوجود تعطیلی دانشگاه

پابرجا بودن جلسات دفاع، مورد اعتراض بعضی دانشجویان به ویژه دانشجویانی که باید از شهرستان برای حضور در جلسه دفاع حاضر می شدند بود.

موسوی یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تربیت مدرس در این باره به خبرنگار، گفت: با توجه به اینکه هیچ چیز ارزش سلامتی را ندارد موافق به تعویق افتادن جلسات دفاع تا عادی شدن دوباره شرایط هستیم. برگزاری هر جلسه دفاع با همه امورات اداری مربوط به آن برای دانشجویان شهرستانی به معنی سفر از شهرستان به شهر دیگر و افزایش ریسک ابتلا به بیماری و جابه جایی ویروس است. دفاع زحمت بیش از یک سال دانشجوها است و انجام این مرحله مهم از تحصیل در شرایط فعلی، ضرر از دست رفتن زحمت دانشجو را به همراه دارد.

آخرین دستورالعمل برگزاری جلسات دفاع در شرایط تعطیلی دانشگاه ها

اما به تازگی وزارت علوم، دستورالعمل جدیدی درباره نحوه برگزاری کلاس های آموزشی به صورت الکترونیکی به دانشگاه ها ابلاغ نموده است که این دستورالعمل درباره شرایط برگزاری جلسات دفاع هم نکاتی را اضافه نموده است.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت علوم به دانشگاه ها، گفت: در این باره با توجه به اهمیت تاریخ دانش آموختگی درباره دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل، ابلاغیه ای به دانشگاه ها شده است.

وی گفت: به دانشگاه ها گفته شد که برای دانشجویانی که پیش از شرایط فعلی با تأیید استاد راهنما آمادگی دفاع انتها نامه و رساله داشته اند، اما به دلیل شرایط پیش آمده جلسه دفاع آنها برگزار نشده و پیروز به دفاع نشده اند به هر روش ممکن از جمله الکترونیکی، حضوری یا نیمه حضوری با رعایت شرایط جلسه دفاع، جلسه دفاع را برگزار نمایند و دانشجو طبق برنامه دفاع کند.

خاکی صدیق افزود: اما درباره سایر دانشجویان به دانشگاه ها گفته شده که درباره همه موارد مرتبط با آموزش از جمله دفاع انتها نامه و رساله با تصمیم شورای آموزشی دانشگاه عمل نمایند.

رعایت حال دانشجویان در برگزاری جلسات دفاع

هم اکنون اغلب دانشگاه ها با اولویت قرار دادن حفظ سلامتی استاد و دانشجو، برای برگزاری جلسات دفاع مساعدت هایی را برای دانشجویان در نظر گرفته اند.

از جمله دانشگاه تهران که اگر دانشجویی در شرایط فعلی امکان دفاع را نداشته باشد دانشجو را مشمول سنوات نمی کند.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پوشه اظهارداشت: در ایام تعطیلی دانشگاه جلسات دفاع تعطیل نیست و اگر دانشجو تمایل به برگزاری جلسه دفاع داشته باشد، محدودیتی برای انجام دفاع نیست همچنان که طی روزهای تعطیل گذشته هم جلسات دفاع اجرا شده است.

وی ادامه داد: اگر دانشجو اصراری به برگزاری جلسه دفاع در شرایط فعلی نداشته باشد، ترجیح دانشگاه هم این است که دفاع به زمان مناسبی موکول گردد و از نظر آموزش این دانشجویان با سنوات اضافی روبرو نمی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، اعتراض بعضی دانشجویان به برگزاری جلسه دفاع خاتمه نامه باوجود تعطیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، اعتراض بعضی دانشجویان به برگزاری جلسه دفاع خاتمه نامه باوجود تعطیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید