صنعت گل هلند با کرونا نابود شد

به گزارش وبلاگ پوشه، پرورش دهندگان گل در هلند به دنبال همه گیری ویروس کرونا و کاهش درخواست، ناگزیر به امحای 400 میلیون شاخه گل از جمله 140 میلیون شاخه گل لاله شدند که این موضوع سبب فروپاشی صنعت پرورش گل در هلند شد.

صنعت گل هلند با کرونا نابود شد

شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت، هلند بزرگترین بازار فروش گل را در جهان در اختیار دارد و اکنون موسم گل های لاله است که یکی از موارد مهم در جذب گردشگری این کشور به شمار می رود اما اکنون دولت این کشور از مردم خواسته است به علت همه گیری ویروس کرونا به محل پرورش گل ها بویژه گل های لاله نزدیک نشوند.

به نوشته این رسانه، دولت هلند از پرورش دهندگان گل خواسته است تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آنها را نابود کنند.

پرورش دهندگان گل در هلند در یک ماه گذشته به علت شیوع ویروس کرونا در جهان و کاهش درخواست ها، تا به امروز ناگزیر به نابودی 400 میلیون شاخه انواع گل از جمله 140 میلیون شاخه گل لاله شدند.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی با پرداختن به این موضوع نوشت: فقط یکی از پرورش دهندگان گل در هلند که قدمتی 110 ساله در این زمینه دارد، ناگزیر به از بین بردن 200 هزار شاخه گل لاله شد.

صنعت پرورش گل در هلند قابل توجه بوده بطوری که بین ماه های مارس تا مه(فروردین تا اردیبهشت) و از جمله روزهای بین المللی همچون مادر و عید پاک فروش، صادرات گل به میزان هفت میلیارد یورو (7.6 میلیارد دلار) می رسد که بطور میانگین روزانه 30 میلیون دلار گل در هلند فروخته و به دیگر کشورهای جهان صادر می شد.

پرورش دهندگان گل لاله به نیویورک تایمز گفته اند، برای از بین بردن این تعداد شاخه گل لاله تصمیمی بسیار ناراحت کننده گرفته اند زیرا پرورش این نوع گل از ماه جولای (تابستان) شروع می شود تا اینکه در ماه اکتبر(مهر-آبان) آنها را جابجا کنند و در انتظار رویش آنها منتظر بمانند. در این کار، دقت و هزینه بسیار زیادی صرف می شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا درحال رسیدن به مرز 2 میلیون نفر است. هلند نیز با بیش از 26 هزار و 500 مبتلا و 10 هزار و 823 جان باخته، در رده های بالای ابتلا در میان کشورهای اروپایی واقع شده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "صنعت گل هلند با کرونا نابود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گل هلند با کرونا نابود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید